ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Απάντηση του συντάκτη του "Ρ" Γιώργου Φιλίππου στην κα Πέπη Μπιρλιράκη

0

Αγαπητή κ. Μπιρλιράκη,

Διαβάζοντας την απάντησή σας για το δημοσίευμα της 5ηςΑπριλίου (και όχι της 5ης Μαρτίου όπως γράφετε) κατάλαβα ότι μάλλον δεν ήμουν αρκετά σαφής στο άρθρο μου και όπως φαίνεται είναι αναγκαίο να επανέλθω, ώστε κάποια πράγματα να γίνουν περισσότερο κατανοητά.

ΓΡΑΦΕΤΕ: «Η συγκεκριμένη έκθεση «Κρήτη : Μεγάλη Συνάντηση» είχε ως ώρα εγκαινίων 18:30 την Παρασκευή 18 Μαρτίου. Ο συνεργάτης μου κ. Βαγγέλης Αρχοντάκης και εγώ φτάσαμε στην Αθήνα αυθημερόν και αναλάβαμε μόνοι μας να στήσουμε την έκθεση».

ΣΑΣ ΑΠΑΝΤΩ: Η έκθεση άνοιξε για το κοινό στις 11 το πρωί της Παρασκευής 18 Μαρτίου. Εσείς και ο συνεργάτης σας επιλέξατε να φτάσατε με καθυστέρηση λίγο πριν τα επίσημα εγκαίνια. Το ότι φτάσατε αυθημερόν απόγευμα, δε δικαιολογεί την καθυστέρησή σας, θα μπορούσατε να φτάσετε αυθημερόν πρωί… Επίσης γράφετε ότι στήσατε μόνοι σας το περίπτερο (δύο άτομα). Δηλαδή, πόσα άτομα θα χρειάζονταν κατά τη γνώμη σας, για να κρεμάσουν δύο πανό, να κολλήσουν δύο αφίσες και να τοποθετήσουν μερικά φυλλάδια πάνω σε τραπεζάκι;

ΓΡΑΦΕΤΕ: «Την ώρα των εγκαινίων το Ρέθυμνο ήταν πανέτοιμο να υποδεχτεί τους επισκέπτες του που ήταν αρκετοί, επώνυμοι και απλοί πολίτες, που ήρθαν και καμάρωσαν αυτό που εμείς προβάλαμε και ξέρουμε να κάνουμε με ξεχωριστό τρόπο για τον τόπο μας.

Και η μαρτυρία αυτού είναι το αντίστοιχο φωτογραφικό υλικό που σας στέλνουμε».

ΣΑΣ ΑΠΑΝΤΩ: Συμφωνώ ότι βρισκόσασταν εκεί την ώρα των εγκαινίων, άλλωστε φαίνεται στις φωτογραφίες. Συμφωνώ επίσης ότι πέρασαν αρκετοί επισκέπτες τη βραδιά των εγκαινίων, όπως και τις υπόλοιπες μέρες και ώρες που δεν ήσασταν εκεί ούτε εσείς ούτε ο συνεργάτης σας, αφού το απόγευμα της Κυριακής 20 Μαρτίου (προτελευταία μέρα της έκθεσης) βρισκόσασταν «αυθημερόν» και πάλι σπίτι σας και το περίπτερο ήταν άδειο! Κάτι που φαίνεται στις φωτογραφίες που έχουν ήδη δημοσιευθεί. Όσο δε για το φωτογραφικό υλικό (μία φωτογραφία) που στείλατε ως αποδεικτικό στοιχείο της παρουσίας σας εκεί, φαντάζομαι ότι αφού διαβάσατε το άρθρο μου σίγουρα θα είδατε ότι ήδη έχει δημοσιευθεί μια παρόμοια, άρα ήταν περιττό να μπείτε στον κόπο. Εγώ προσωπικά θα προτιμούσα να στέλνατε μία φωτογραφία χωρίς κόσμο, για να φανεί το περίπτερο αλλά και ο τρόπος με τον οποίο ο δήμος προβάλει (εσείς το γράφετε) τον τόπο.

Επίσης θα ήθελα να σας αναφέρω πως το κινητό από το οποίο τραβήχτηκαν οι φωτογραφίες είναι στη διάθεση οποιουδήποτε τεχνικού επιθυμείτε εσείς, για να επιβεβαιώσει πως οι ώρες που τραβήχτηκαν οι φωτογραφίες είναι οι αναγραφόμενες στο άρθρο της 5ης Απριλίου.

ΓΡΑΦΕΤΕ: «Όλοι όσοι πέρασαν από την έκθεση είδαν το Ρέθυμνο παρόν. Ο μόνος που δεν το είδε ήταν ο συνεργάτης σας. Λυπούμαστε πολύ που πήγε νωρίτερα από ότι έπρεπε ή ήθελε να δημιουργήσει ένα δυσφημιστικό για το Δήμο μας δημοσίευμα δίχως να τον ενδιαφέρει η δημοσιογραφική δεοντολογία. Γιατί αν δεν είμαστε παρόντες δεν καταλαβαίνουμε το Δελτίο τύπου που εκδώσαμε σε ποια γεγονότα αναφέρεται ή οι φωτογραφίες που δημοσιεύτηκαν με ποιους ανθρώπους συναντηθήκαμε».

ΣΑΣ ΑΠΑΝΤΩ: Δε θέλω να ξαναπώ από την αρχή, (ότι η παρουσία σας στην τετραήμερη έκθεση, ήταν ένα απόγευμα στις 18 Μαρτίου, μία μέρα με διαλλείματα στις 19 Μαρτίου, μισή μέρα στις 20 Μαρτίου, που τα μαζέψατε και φύγατε και στις 21 Μαρτίου δεν υπήρχατε καθόλου), αλλά δείχνετε να μην καταλαβαίνετε, ότι δεν πήγα εγώ νωρίς… Εσείς ήρθατε τελευταίοι και φύγατε 1,5 μέρα πριν το τέλος.

Όσο δε για την απορία σας, «σε ποια γεγονότα αναφέρεται το δελτίο τύπου που εκδώσατε», επιτρέψτε μου να τολμήσω μια απάντηση. Μάλλον στο απόγευμα των εγκαινίων και μόνο! Όσο δε για τη δημοσιογραφική δεοντολογία, σας ενημερώνω ότι ένα ρεπορτάζ με αποδείξεις, δεν την παραβαίνει… Μάλλον το αντίθετο!

ΓΡΑΦΕΤΕ: «Και επειδή τέθηκε και ζήτημα οικονομικό, σας γνωρίζουμε πως ο Δήμος Ρεθύμνης καταφέρνει όπως κάνει πάντα με τις διαπραγματεύσεις που επιτυγχάνει να συμμετέχει ούτε με το ήμισυ από το αναγραφές στο ρεπορτάζ σας ποσό, όπως φαίνεται από τα παραστατικά που επίσημα εκδίδονται».

ΣΑΣ ΑΠΑΝΤΩ: Το ποσό που αναγράφονταν στο ρεπορτάζ (3.120) ήταν από τον επίσημο τιμοκατάλογο της έκθεσης.

Καθώς οι πληροφορίες που έχουμε είναι διαφορετικές αναπόφευκτα εγείρονται ορισμένα ερωτηματικά. Για παράδειγμα: Ποιο ήταν με ακρίβεια το τελικό ποσόν που πληρώθηκε από το δήμο Ρεθύμνου για το περίπτερο; Έγινε έκπτωση ειδικά για το δήμο Ρεθύμνου ή συνέβη κάτι άλλο; Καθώς απ’ όσο γνωρίζουμε όλοι οι υπόλοιποι δήμοι πλήρωσαν κανονικά τη συμμετοχή τους.

ΓΡΑΦΕΤΕ: «Με την ευκαιρία θα πρέπει να γνωρίζετε ότι ο Δήμος έχει εξωστρέφεια, προβάλει τον τόπο του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και συγχρόνως εξοικονομεί χρήματα αποφεύγοντας να κάνει άσκοπες δαπάνες σε μετακινήσεις, διανυκτερεύσεις και σε φιέστες που ενδεχομένως κάποιοι άλλοι να θεωρούν ότι είναι συστατικό μιας διαφημιστικής προβολής».

ΣΑΣ ΑΠΑΝΤΩ: Θα μου επιτρέψετε, να έχω τις αμφιβολίες μου για τα γραφόμενά σας, καθώς ιδίοις όμμασι διαπίστωσα και την εξωστρέφεια στην οποία αναφέρεστε αλλά και την προβολή. Όσο δε για την οικονομία που γράφετε, αυτό μάλλον θα πρέπει να το ξανασκεφτείτε, γιατί εμένα δε μου φάνηκε για οικονομία αλλά για ανοργανωσιά.

Κλείνοντας, θέλω να προσθέσω ότι η απάντησή σας, δεν καλύπτει τις ερωτήσεις που ετέθησαν στο άρθρο και κυρίως το ερώτημα: Γιατί δε συνεργαστήκατε με τοπικούς παραγωγούς αφού είχατε την δυνατότητα;

Τέλος, επειδή ίσως σκέφτεστε ότι πέρασα τέσσερις μέρες μέσα στην έκθεση με σκοπό να «κατασκοπεύσω» το δήμο Ρεθύμνου, σας δηλώνω ότι ήμουν απλά ένας από τους πολλούς εργαζόμενους στην έκθεση κι είχα την ευκαιρία να δω από κοντά τα όσα περιέγραψα στο ρεπορτάζ.

Πάντα στη διάθεσή σας

Γιώργος Φιλίππου

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ