ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΑΠΟΨΕΙΣ

Για τη σφαγή και το μεγάλο ποσοστό μετεξεταστέων στην Α’ Λυκείου, σε όλη τη χώρα του Τάσου Παλιεράκη

0

Οι κάθε μορφής δημοσιεύσεις, κατά του νέου θεσμού της «τράπεζας θεμάτων», είναι συνεχείς.

Αρχίζω από δημοσιεύματα στη «Κρητική επιθεώρηση» στις4/7/2014 στην οποία διαβάζω έντονες αντιδράσεις των καθηγητών(ΟΛΜΕ, ΕΛΜΕ) για την καθιέρωση του νέου θεσμού (τράπεζα θεμάτων) περί του τρόπου προαγωγής των μαθητών της Α’ Λυκείου.

Γράφουν οι καθηγητές:

-με το νέο τρόπο προαγωγής, οι μαθητές οδηγούνται σε σφαγή,

- οι κατά τόπου ΕΛΜΕ αναφέρουν ότι το ποσοστό μετεξεταστέων μαθητών ήταν 4% πέρυσι, ενώ φέτος άγγιξε το 24%.

-οι μαθητές αντιμετωπίστηκαν ως πειραματόζωα, όλη τη χρονιά,

και άλλα σε βάρους του νέου θεσμού.

Στην ίδια εφημερίδα αναφέρει επίσης ο υφυπουργός παιδείας ότι ο μέσος όρος (Μ.Ο) των μετεξεταστέων μαθητών στο 2013-2014 ήταν 23,30% σε όλη τη χώρα (με ηγετική θέση το Ρέθυμνο, στο 38,20%).Αναφέρεται επίσης ότι ο υφυπουργός παιδείας κατέθεσε στη Βουλή ποσοστά αποτυχίας των μαθητών, για τη περίοδο 2013-2014, που είναι μικρότερα από τα ποσοστά αποτυχίας των μαθητών (στην ίδια σχολική τάξη) στην προηγούμενη σχολική χρονιά, κατά μάθημα, ως εξής:

ΜΑΘΗΜΑΤΑ                                     2013-2014           2012-2013

Αρχαία ελληνική γλώσσα              31                          36

Νέα ελληνική λογοτεχνία              10                          16

Νέα ελληνική γλώσσα                    14                          16

Ιστορία                                              37                          38

Άλγεβρα                                            48                          57

Γεωμετρία                                         47                          56

Φυσική                                              50                          56

Χημεία                                               48                          53

Βιολογία                                            41                          34

Μ.Ο.                                                 326                       362

36,2 %                  42,2%

Από τα πιο πάνω προκύπτει ότι κάποιος από τους δυο δεν λέει την αλήθεια.

Εύλογα συνεπώς μπορούν να διατυπωθούν τα εξής ερωτήματα:

Μήπως οι καθηγητές εναντιώνονται στο νέο θεσμό επειδή –πέρα των άλλων- αποτελεί και ελεγκτικό μηχανισμό για την αποτελεσματικότητα του έργου τους;

Μήπως ο νέος θεσμός αποτελεί ευκαιρία για να (υποχρεωθούν και να ) δραστηριοποιηθούν τόσο οι καθηγητές όσο και οι μαθητές και να επιτύχουν ικανοποιητικότερες επιδόσεις, ο καθένας στον τομέα του;

Μήπως οι καθηγητές θα έπρεπε να ευχαριστήσουν εκείνους που έθεσαν σε εφαρμογή το νέο θεσμό «τράπεζα θεμάτων» που όπως αναφέρει ο υφυπουργός απέδειξε, κατά μάθημα, μικρότερο ποσοστό αποτυχίας στην περίοδο 2013-2014, από εκείνο της προηγούμενης σχολικής χρονιάς;

Νομίζω ότι με βάση τα προαναφερόμενα στοιχεία, ο καθένας μας θα πρέπει να προβληματιστεί και να πάψει να είναι, χωρίς βάσιμη επιχειρηματολογία, αντίθετος με ότι κάθε φορά εμφανίζεται νέο , που (τουλάχιστον) πάντα αποβλέπει σε όφελος του συνόλου.

 

Τάσος Παλιεράκης

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ