ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

350% περισσότεροι οι νεκροί στο ΒΟΑΚ

0

Αίμα και θάνατος χαρακτηρίζει την εικόνα που παρουσιάζει ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης με τα επίσημα στοιχεία να κάνουν λόγο για αύξηση κατά 350% των νεκρών σε σχέση με πέρυσι. Στοιχεία που προκύπτουν από τις αρχές του χρόνου μέχρι και σήμερα και προκαλούν ανατριχίλα και αγωνία για το τι θα επακολουθήσει σε ένα άκρως φονικό δίκτυο, στο οποίο έμελλε όλα αυτά τα χρόνια να έχουν ξεκληριστεί οικογένειες και να έχουν αφήσει την τελευταία τους πνοή άνθρωποι κάθε ηλικίας.

«Τα νούμερα φέτος είναι δυσανάλογα άσχημα. Έχουμε ήδη 9 νεκρούς έναντι 2 που είχαμε πέρυσι από την αρχή του έτους έως και τις 15 Αυγούστου. Έχουμε σοβαρότατα προβλήματα στο δίκτυο, με τα τροχαία και τους νεκρούς στο ΒΟΑΚ να οφείλονται κυρίως στις υψηλές ταχύτητες, την έλλειψη διαχωριστικού στηθαίου, στην έλλειψη προσοχής και στην κακή γεωγραφία και γεωμετρία του δρόμου τις περισσότερες φορές», είπε ο πρόεδρος του ΕΣΥΠΡΟΤΑ Γιάννης Λιονάκης.

Και όλα αυτά την ώρα που, αν όχι ένα χωριό, σίγουρα ένας οικισμός έχει ξεκληριστεί στην αιματοβαμμένη άσφαλτο της Κρήτης, καθώς μέχρι στιγμής από τις αρχές του τρέχοντος έτους, αν προσθέσουμε και το διπλό θανατηφόρο που σημειώθηκε προχθές το μεσημέρι στο Ασήμι της Μεσαράς, ο αριθμός των νεκρών φέτος έχει αγγίξει τους 34, με την αρνητική πρωτιά να κατέχουν οι άνδρες, ενώ παρουσιάζεται ραγδαία αύξηση του ποσοστού των γυναικών (27 άνδρες-7 γυναίκες).

«Σαν πλήθος, δυστυχώς, είμαστε σε πολύ χειρότερη κατάσταση από πέρυσι. Και αυτό διότι οι νεκροί πέρυσι ανήλθαν στους 30, ενώ φέτος έχουν ήδη αγγίξει τους 34. Επιπλέον παρατηρείται αύξηση της συμμετοχής των γυναικών σε τροχαία συμβάντα και σε πολύ μεγάλο βαθμό μάλιστα. Πέρυσι το 95% των νεκρών ήταν άνδρες, ενώ φέτος παρουσιάζεται να έχουμε στους 34 νεκρούς 7 γυναίκες», πρόσθεσε ο κ. Λιονάκης.

Μεταξύ των νομών τώρα του νησιού, το Ηράκλειο βρίσκεται στην κορυφή των θανατηφόρων, με 15 στο σύνολο μέχρι στιγμής, και ακολουθούν τα Χανιά με 12, το Ρέθυμνο με 6 και το Λασίθι με μόλις ένα νεκρό. Ωστόσο, άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι τα περισσότερα τροχαία καταγράφονται παραδοσιακά Παρασκευή και Κυριακή από τη 1 το μεσημέρι μέχρι τις 5 το απόγευμα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, οι μέρες και οι ώρες που σημειώνονται κυρίως τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα στον οδικό άξονα της Κρήτης είναι, όπως τόνισε ο διοικητής Τροχαίας ΒΟΑΚ Χρήστος Παπαδάκης, «η μέρα της Παρασκευής, ημέρα εξόδου δηλαδή των πολιτών για το σαββατοκύριακο, και η Κυριακή, ημέρα εισόδου, δηλαδή επιστροφής ουσιαστικά. Όσον αφορά στις ώρες, σημειώνονται από τη 1 το μεσημέρι έως τις 5 το απόγευμα».

Ο ίδιος επισημαίνει πώς, «όταν μιλάμε για ανθρώπινο παράγοντα, εννοούμε οτιδήποτε ενέχεται στη συμπεριφορά του οδηγού, όπως η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα και η υπερβολική ταχύτητα», υπογραμμίζοντας ωστόσο πως «μόνο τα 42 χιλιόμετρα του δρόμου έχουν προδιαγραφές ταχείας κυκλοφορίας. Όλος ο άλλος έχει στοιχεία λοιπού οδικού δικτύου».

Το 70% των νεκρών: Από 36 ως 55 ετών τα περισσότερα θύματα

Και όλα αυτά ενώ την ίδια ώρα προβληματίζει το γεγονός ότι το 70% των νεκρών που χάθηκαν ενώ κινούνταν στο οδικό δίκτυο της Κρήτης ανήκει στην ηλικιακή ομάδα 36-55, γεγονός που σημαίνει ότι οι νεκροί συγκαταλέγονται στη μέση ηλικία και πάνω, με τον κ. Λιονάκη να μην κρύβει επίσης την ανησυχία του για το κατά πόσο η συγκέντρωσή μας, εξαιτίας και της κρίσης, είναι αυξημένη κατά τη διάρκεια της οδήγησής μας, χωρίς επιπλέον να παραγκωνίζεται και ο παράγοντας της συντήρησης των αυτοκινήτων μας.

Και αν η οδηγική συμπεριφορά αποτελεί νούμερο ένα παράγοντα που ευθύνεται για τα θανατηφόρα, την επικινδυνότητα στο οδικό δίκτυο, όπως όλα δείχνουν, ενισχύουν και οι κακοτεχνίες, με τους ειδικούς, την ίδια ώρα, λόγω και της επιστροφής των εκδρομέων του Αύγουστου, να ζητούν πιστή τήρηση του ΚΟΚ, με δεδομένο ότι δύο άτομα - ένας 16χρονος και ένας 25χρονος - δίνουν ακόμα μάχη να κρατηθούν στη ζωή στη ΜΕΘ του Νοσοκομείου Χανίων έπειτα από τροχαία ατυχήματα.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ