ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΑΠΟΨΕΙΣ

Διχάζει ο οικονομικός έλεγχος της ΑΜΑΡΙ ΑΕ

0

ΝΟΜΙΜΗ Ή ΠΑΡΑΝΟΜΗ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗΣ Γ.Σ.

Με την ανάκληση της απόφασης της προηγούμενης Διοίκησης, που αφορά στη διενέργεια οικονομικού ελέγχου, που πάρθηκε στην εκπνοή της προηγούμενης θητείας (22/8), ξεκίνησε τις εργασίες του το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της ΑΜΑΡΙ ΑΕ, χαρακτηρίζοντας την, «μη νόμιμη και αντικείμενη με τις διατάξεις του άρθρου 31 του καταστατικού», αλλά και «καταχρηστική για τα οικονομικά συμφέροντα της εταιρείας». 

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη σύμβαση που έχει υπογραφεί από τις 28 Αυγούστου μεταξύ της ΑΜΑΡΙ ΑΕ και του Νόμιμου Ελεγκτή, επρόκειτο να διενεργηθεί Έκτακτος Οικονομικός Έλεγχος στην εταιρία ΑΜΑΡΙ ΑΕ για τις χρήσεις από το 2005 έως και το 2013.

Η απόφαση αυτή του προηγούμενου Δ.Σ. της ΑΜΑΡΙ ΑΕ, βρήκε αντίθετους τόσο το νέο Δήμαρχο Αμαρίου Αδάμ Παραδεισανό, όσο και τη νέα Διοίκηση της εταιρείας.

Μάλιστα, στις 22/9 ημερομηνία παράδοσης και παραλαβής από την νέα Διοίκηση, πραγματοποιήθηκε έκτακτη Γενική Συνέλευση κατά τη διάρκεια της οποίας ανακλήθηκε η απόφαση «περί ορισμού Νόμιμου Ελεγκτή για την διενέργεια έκτακτου οικονομικού ελέγχου για τις χρήσεις 2005 -2013».

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΜΟΥΡΤΖΑΝΟΣ: «Μη νόμιμη η απόφαση του προηγούμενου Δ.Σ.»

Σύμφωνα με τον νέο Πρόεδρο της ΑΜΑΡΙ ΑΕ κ. Παντελή Μουρτζανό, η απόφαση είναι μη νόμιμη καθώς έρχεται σε «σύγκρουση» με το άρθρο 31 του καταστατικού της εταιρείας, ενώ συγχρόνως το κόστος της είναι απαγορευτικό για τα κέρδη που παρουσιάζει η εταιρεία. Ο κ. Μουρτζανός τονίζοντας ότι το προηγούμενο Δ.Σ. βάσει καταστατικού δε θα μπορούσε να πάρει απόφαση για έλεγχο πέραν των δύο ετών από τη χρονολογία της έγκρισης του Ισολογισμού της χρήσης, συμπλήρωσε: «Σύμφωνα με την απόφαση της έκτακτης Γενικής Συνέλευσης το δικαίωμα αυτό μου το δίνει ο μέτοχος (ο Δήμος που εκπροσωπείται από το δήμαρχο), να κινήσω τις διαδικασίες νομίμου τακτικού ελέγχου όλων των χρήσεων, (2005-2013) κάτι το οποίο έχει ήδη ζητηθεί από την άλλη πλευρά».

Στη συνέχεια ο κ. Μουρτζανός αφού υπογράμμισε ότι ο οικονομικός έλεγχος θα γίνει και μάλιστα σε βάθος, πρόσθεσε ότι πρέπει να προστατευθούν τα συμφέροντα της εταιρείας, χαρακτηρίζοντας το ποσό του ελέγχου ως υπερβολικό». Ο πρόεδρος της ΑΜΑΡΙ ΑΕ συνεχίζοντας ανέφερε: «Δεν μπορώ να παρουσιάζω κέρδη βάσει ισολογισμού 2013, 45.000 ευρώ και να πάω να δώσω 77.490 ευρώ».

Πάντως ο κ. Μουρτζανός αναφερόμενος στην ανάκληση της απόφαση, τόνισε ότι δε δεν είναι ούτε νόμιμη ούτε συμφέρουσα «Αν αυτή τη στιγμή εμείς την κρίνουμε νόμιμη αλλά μη συμφέρουσα, η εταιρεία που θα κάνει τον έλεγχο θα διεκδικήσει την πραγματοποίηση της λόγω νομιμότητας, γι αυτό καταγγέλλουμε τη σύμβαση ως μη νόμιμη» πρόσθεσε.

ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΚΙΔΗΣ: «Καθόλα νόμιμη η σύμβαση»

Σε επικοινωνία που είχαμε με το πρώην πρόεδρο της ΑΜΑΡΙ ΑΕ, κ. Νίκο Μαρκίδη όσον αφορά στη νομιμότητα της απόφασης που έλαβε η Γενική Συνέλευση στις 22 Αυγούστου, τόνισε: «Η απόφαση της Γενικής Συνέλευσης είναι νόμιμη λόγω του μετόχου του 100% που είναι ο δήμος. Το άρθρο 31 αναφέρεται στη μειοψηφία, κάτι το οποίο δε μας αφορά», είπε και συνέχισε: «Οι αποφάσεις των Γ.Σ. δεσμεύουν τους επόμενους κι αφού ελήφθησαν με νόμιμο τρόπο (όπως στην περίπτωσή μας), η ανάκλησή τους γίνεται μόνο μέσω δικαστηρίων».

Όσον αφορά στο κόστος του οικονομικού ελέγχου, ο κ. Μαρκίδης, ανέφερε, ότι οδηγήθηκε σε αυτή την απόφαση «λόγω των ευρημάτων και των ατασθαλιών» προσθέτοντας ότι υπάρχει μελέτη για το κόστος του ελέγχου στη διάθεση της νέας Διοίκησης.

Κλείνοντας πάντως την τοποθέτησή του, αφού ανέφερε για μία ακόμα φορά ότι η σύμβαση δεν μπορεί να λυθεί, είπε: «Όλα γίνονται, για αυτονόητους λόγους, προκειμένου να καλυφθεί η περίοδος της Διοίκησης Πετρακάκη, πράγμα που φαίνεται καθώς από τους ίδιους δεν γίνεται η παραμικρή αναφορά στις ατασθαλίες που προέκυψαν».

ΤΙ ΛΕΕΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 31

Το άρθρο 31 που αφορά στο «Δικαίωμα αίτησης για διενέργεια ελέγχου» αναφέρει: «Δικαίωμα να ζητήσουν έλεγχο της εταιρείας από το αρμόδιο κατά τις διατάξεις της Πολιτική Δικονομίας, Δικαστήριο της περιφέρειας στην οποία εδρεύει η εταιρεία, έχουν οι μέτοχοι οι οποίοι αντιπροσωπεύουν το 1/20 τουλάχιστον του μετοχικού κεφαλαίου που έχει καταβληθεί. Ο έλεγχος διατάσσεται αν πιθανολογείται ότι με τις καταγγελλόμενες πράξεις παραβιάζονται οι διατάξεις των Νόμων  ή του καταστατικού της εταιρείας ή των αποφάσεων της Γενικής Συνέλευσης. Στην περίπτωση αυτή οι πράξεις που καταγγέλλονται πρέπει να έγιναν σε χρόνο, ο οποίος δεν απέχει περισσότερο από μία διετία από τη χρονολογία της έγκρισης του Ισολογισμού της χρήσης στην οποία οι πράξεις αυτές έγιναν. Μέτοχοι της εταιρείας οι οποίοι εκπροσωπούν το 1/3 του μετοχικού κεφαλαίου που έχει καταβληθεί δικαιούνται να ζητήσουν από το αρμόδιο Δικαστήριο έλεγχο της εταιρείας εφόσον από την πορεία των εταιρικών υποθέσεων δεν ασκείται όπως επιβάλει η χρηστή διαχείριση. Η διάταξη αυτή δεν εφαρμόζεται όταν η μειοψηφία που ζητά τον έλεγχο εκπροσωπείται στο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας…»

ΑΙΤΙΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι η απόφαση της ΑΜΑΡΙ ΑΕ να καταφύγει σε οικονομικό έλεγχο, σύμφωνα με τον μέχρι πρότινος πρόεδρό της, κ. Νίκο Μαρκίδη, έχει να κάνει τόσο με το αίτημα που απέστειλε ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης στο προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο, κ. Μιχάλης Πετρακάκης, στον Γ.Γ. της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κ. Ροκαδάκη, με το οποίο ζητούσε τη διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου των ετών 2012 και 2013 και 2014, όσο και με τα «ευρήματα» που πρόεκυψαν «κατά την κατάρτιση των οικονομικών καταστάσεων μετά από προσεκτική συμφωνία  εμπορικού ισοζυγίου και γενική λογιστικής».

ΑΘΗΝΑ ΠΕΤΡΑΚΑΚΗ

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ