ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Είναι το burger το «next big thing» στην ελληνική αγορά;

0

Τι κι αν η μεσογειακή διατροφή έχει χαρακτηριστεί ως μια από τις πιο υγιεινές διατροφές παγκοσμίως, ο Έλληνας θέλει να κάνει τη διατροφική του «ατασθαλία». Είναι ο σύγχρονος τρόπος ζωής που τον αναγκάζει να στραφεί στο γρήγορο φαγητό; Είναι το χαμηλό κόστος; Είναι το γεγονός ότι ο ουρανίσκος του αποδέχεται την άποψη πως ότι είναι λιπαρό είναι συνάμα και πιο νόστιμο;

Ότι από τα παραπάνω και αν ισχύει ένα και μόνο είναι βέβαιο. Το fast food στην Ελλάδα όχι μόνο δεν «πεθαίνει», αλλά δείχνει σημάδια ανάκαμψης. Το αποδεικνύει άλλωστε και ο γρήγορος ρυθμός ανάπτυξης των σουβλατζίδικων στη χώρα μας.

Μια εναλλακτική πρόταση που συμβάλει στο να ξεφύγει κανείς από την πίτσα και το σουβλάκι, είναι αναμφίβολα το burger. Το τελευταίο χρονικό διάστημα γνωστές αλυσίδες burger του εξωτερικού έχουν μάλιστα προσθέσει στα επενδυτικά τους πλάνα την είσοδό τους στην ελληνική αγορά, ενώ κάποιες που ήδη δραστηριοποιούνται εδώ και χρόνια στη χώρα μας, επέλεξαν να ενισχύσουν τη θέση τους εν μέσω κρίσης στην εγχώρια αγορά. Παρατηρείται δε η τάση δημιουργίας αλυσίδων καταστημάτων που εστιάζουν αποκλειστικά στο burger, που θεωρείται ο κατ’ εξοχήν βασιλιάς του fast food στην Αμερική και που έχει αποκτήσει πλέον στη χώρα μας διαστάσεις γκουρμέ φαγητού.

Από την κατανάλωση στο δρόμο περνάμε στην κατανάλωση σε burger houses και η έξοδό μας σε ένα τέτοιου είδους μαγαζί ακολουθεί την ίδια τελετουργία με αυτή των εστιατορίων. Η επιτυχία είναι δεδομένη σε ένα τέτοιο επιχειρηματικό εγχείρημα, καθώς πιάνει όλες τις ηλικιακές κατηγορίες και κυρίως τους νέους, που καταναλώνουν μεν μεγαλύτερες ποσότητες, δαπανούν δε λιγότερα χρήματα. Επίσης, στα υπέρ μιας αλυσίδας burger συγκαταλέγεται το γεγονός ότι το εν λόγω σνακ καλύπτει όλα τα γούστα, αφού ο καθένας μπορεί να επιλέξει τα υλικά που ταιριάζουν στις δικές του γεύσεις, ενώ και για τους τουρίστες αποτελούν πόλο έλξης, αφού συνήθως σε μια ξένη χώρα αναζητούν brands με τα οποία είναι ήδη εξοικειωμένοι.

Η Premier Capital Hellas ανακοίνωσε πριν από λίγες ημέρες τη λειτουργία ενός ακόμη καταστήματος McDonald’s στη χώρα μας. Η γνωστή πολυεθνική υλοποιεί τριετές επενδυτικό πρόγραμμα 11 εκατ. ευρώ για την επέκταση της στην ελληνική αγορά με στόχο την αύξηση του αριθμού των καταστημάτων της από 20 που είναι σήμερα, συμπεριλαμβανομένου του εστιατορίου που άνοιξε πρόσφατα στον Αγ. Ι. Ρέντη, σε 30. Σημειώνεται πως η Premier Capital Hellas από το 2011 μέχρι και σήμερα έχει επενδύσει συνολικά περισσότερα από 4,5 εκατ. ευρώ, ενώ σε ότι αφορά το τελευταίο κατάστημα της κόστισε 550.000 ευρώ, αλλά και τη δημιουργία 28 νέων θέσεων εργασίας.

«Το τριετές πλάνο επενδύσεων αποτελεί τη δέσμευση μας για την συνεχή ανάπτυξη της λειτουργίας του δικτύου εστιατορίων μας στην Ελλάδα. Το πλάνο αυτό περιλαμβάνει το άνοιγμα δέκα νέων εστιατορίων δημιουργώντας επιπλέον 300 νέες θέσεις εργασίας, επεκτείνοντας το δίκτυο των εστιατορίων μας στην Ελλάδα . Τρία από αυτά τα εστιατόρια, θα ανοίξουν το 2015, και ήδη βρισκόμαστε σε διαπραγματεύσεις για αρκετά νέα σημεία με προοπτική το άνοιγμα νέων εστιατορίων» αναφέρει στο Fortunegreece.com, ο Victor Tedesco, Managing Director για την Ελλάδα της Premier Capital.

Ερωτηθείς αναφορικά με το πώς βλέπει η πολυεθνική την ελληνική αγορά, αλλά και για τους λόγους που οδήγησαν στην εντατικοποίηση επενδύσεων εν μέσω κρίσης, ο κ. Tedesco απαντά πως η Premier Capital ΕΛΛΑΣ πιστεύει ότι η ελληνική αγορά έχει μεγάλες προοπτικές και πως στόχος της εταιρείας είναι η περαιτέρω ενίσχυση του brand της Mc Donald’s στην Ελλάδα. Όσο για το πώς βιώνει τον ανταγωνισμό τονίζει πως η προοπτική της ελληνικής αγοράς είναι ελκυστική για επενδύσεις και νέες εταιρίες, με αποτέλεσμα να παραμένει σε υψηλά επίπεδα ανταγωνιστική και να βιώνει συνεχείς καινοτομίες. «Θα συνεχίσουμε την προσπάθεια μας για την ανάπτυξη του μεριδίου μας και είμαστε πεπεισμένοι ότι μπορούμε να αναπτύξουμε ακόμα πιο έντονη επιχειρηματική δράση στην Ελλάδα. Η λειτουργία μας υποστηρίζεται από τις αξίες του brand McDonald’s. Σερβίρουμε καλό φαγητό και δίνουμε μεγάλη αξία στον πελάτη με αίσθηση ευθύνης. Οι άνθρωποι μας απολαμβάνουν όλα τα πλεονεκτήματα ενασχόλησης με ένα παγκοσμίως δημοφιλές εμπορικό σήμα, μέσα σε μία κουλτούρα που ευνοεί την δημιουργία ουσιαστικών θέσεων εργασίας, την προσωπική ανάπτυξη και μια συναρπαστική σταδιοδρομία».

Μέσα στο 2015 ο , Managing Director για την Ελλάδα της Premier Capital, μας διαβεβαιώνει πως οι Έλληνες καταναλωτές θα συνεχίσουν να απολαμβάνουν πλήρη γεύματα σε ανταγωνιστικές τιμές. «Το 2015 , θα λανσάρουμε περισσότερα καινοτόμα προϊόντα που υπόσχονται να ευχαριστήσουν τους πελάτες μας».

Την ίδια ώρα τα Burger King, η δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα fast food παγκοσμίως, έχει βάλει στο «στόχαστρο» την περιοχή της ΝΑ Ευρώπης. Η εταιρεία έχει ήδη ταχυφαγεία σε Ιταλία, Πολωνία και Ρουμανία και στόχος είναι να επεκταθεί περαιτέρω σε αυτές τις αγορές. Όμως εκτός από αυτές τις χώρες, στα σχέδια της επιθετικής ανάπτυξής της είναι και η είσοδος της στη χώρα μας. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας, μέσω της κοινοπραξίας με την επωνυμία Burger King SEE S.A., εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν περισσότερες από 10.000 νέες θέσεις εργασίας στην Νοτιανατολική Ευρώπη στα πρώτα πέντε έως επτά χρόνια λειτουργίας της.

Σε ότι αφορά τα Goody’s Burger House που ανήκουν στον όμιλο εστίασης της Vivartia και έχουν μετατραπεί σε «hot spot» για τους λάτρεις των burger στην Ελλάδα, κλείνουν τη μια στρατηγική συμφωνία μετά την άλλη. Μετά την αγορά της Αυστραλίας, σειρά είχε πριν από ένα μήνα ο Ινδικός Ωκεανός. Η στρατηγική συνεργασία υπεγράφη με τον γαλλικό όμιλο SODIFRAM, ο οποίος επελέγη για την ανάπτυξη του δικτύου Goody’s Burger House στα υπεράκτια διαμερίσματα της Γαλλικής Δημοκρατίας (Μαγιότ & Ρεουνιόν) στον Ινδικό Ωκεανό, καθώς και στο νησιωτικό σύμπλεγμα των Κομορών.

Όπως όλα δείχνουν το πετυχημένο concept της Goody’s παίρνει τέτοιες διαστάσεις που θα σημάνει τη μύηση των ξένων στην ελληνική εκδοχή του burger.

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ