ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Η «Οδύσσεια» του Περιφερειακού δρόμου

0

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΘΑ ΕΛΥΝΕ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

Δεν είναι λίγοι αυτοί που συμφωνούν ότι ο Περιφερειακός δρόμος της πόλης του Ρεθύμνου αποτελεί ένα σημαντικό έργο για τη λειτουργία της πόλης, ιδιαίτερα όσον αφορά στη λύση του κυκλοφοριακού προβλήματος, καθώς θα αποφόρτιζε σε μεγάλο βαθμό τους κεντρικούς δρόμους του Ρεθύμνου.

Συγχρόνως, ως έργο έχει άμεση σχέση με την επέκταση του σχεδίου πόλεως που, όταν ολοκληρωθεί, ο συγκεκριμένος δρόμος θα αποτελέσει μία από τις κεντρικές αρτηρίες της πόλης.

Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για ένα έργο που αφορά τόσο το μέλλον όσο και το παρόν της πόλης, οι μελέτες που ξεκίνησαν το 2008 δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί…

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της πόλης, το κυκλοφοριακό, θα μπορούσε να έχει λυθεί, αν είχε δημιουργηθεί ο πολυσυζητημένος αλλά και αφημένος στην τύχη του Περιφερειακός δρόμος, υποστήριξε μεταξύ άλλων ο επικεφαλής της μείζονος δημοτικής αντιπολίτευσης κ. Θοδωρής Νίνος, αναφερόμενος καταρχήν σε μετρήσεις που έγιναν τόσο το 1999 όσο και σήμερα και αφορούν στις μετακινήσεις τροχοφόρων από τα άκρα της πόλης προς το κέντρο.

«Το 1999 είχε καταγραφεί ότι το 3,5% των μετακινήσεων εισέρχονται από δυτικά Πανόραμα, Ατσιπόπουλο, Πρινέ κτλ, ενώ σήμερα αυτό το ποσοστό έχει διπλασιαστεί. Από τα ανατολικά οι μετακινήσεις έφταναν στο 9%, ενώ σήμερα έχουν αγγίξει το 14%», τόνισε ο κ. Νίνος και πρόσθεσε: «Δεν πρέπει να εγκαταλειφθεί η λογική κατασκευής του Περιφερειακού δρόμου, παρά τα όποια προβλήματα, και θεωρώ ότι ο σχεδιασμός του θα πρέπει να επεκταθεί στα ανατολικά τουλάχιστον μέχρι τον κόμβο Αμαρίου και δυτικά μέχρι το δρόμο για Γάλλου».

Πάντως, όπως ο ίδιος υποστήριξε «ακόμα και με αυτό το σχεδιασμό (από Περιβόλια μέχρι οδό Κουρμούλη) μπορεί ν’ αποφορτίσει σημαντικά το κέντρο, αφού όποιος θέλει να κινηθεί από τον Μασταμπά- Τρία Μοναστήρια για τα Περιβόλια ή αντίθετα θα πρέπει να περάσει αναγκαστικά από το κέντρο της πόλης. Εάν υπήρχε αυτή η οδός, όλες αυτές οι μετακινήσεις θα απομακρύνονταν».

Στη συνέχεια, αφού ανέφερε ότι το 1/3 του πληθυσμού της πόλης διαμένει σε περιοχές που δεν έχουν άλλη αξιόπιστη δυνατότητα επικοινωνίας με την πόλη πλην του αυτοκινήτου, υπογράμμισε: «25 χρόνια τώρα δεν έχουμε καταφέρει να κάνουμε έναν Περιφερειακό δρόμο, ο οποίος είναι περιφερειακός με την τότε λογική, αφού όταν θα γίνουν οι επεκτάσεις του σχεδίου πόλεως, αυτός ο δρόμος θα είναι κεντρικός δρόμος του Ρεθύμνου» και αναρωτήθηκε: «Πώς μπορούμε να οραματιζόμαστε επεκτάσεις της πόλης μας προς το νότο και να μην έχουμε αυτό το δρόμο ούτε καν σαν μελέτη;».

ERGA_DROMOS_PINAKIDA (1)ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΒΛΑΣΤΟΥ

Ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Ρέθυμνο Αξίζεις», αναφερόμενος στη μελέτη Βλαστού για τη βιώσιμη ανάπτυξη του Ρεθύμνου, η οποία και ακολουθείται στα δημοτικά έργα, τόνισε ότι στο κεφάλαιο «Διαχείριση της κίνησης και στάθμευσης των αυτοκινήτων» υπάρχει ξεκάθαρα η πρόβλεψη κατασκευής του Περιφερειακού ο οποίος και αναφέρεται ως μία από τις τέσσερις γραμμές άμυνας απέναντι στα Ι.Χ. αυτοκίνητα. Οι υπόλοιπες τρεις αφορούν: στη δημιουργία χώρων στάθμευσης γύρω από το ιστορικό και το εμπορικό κέντρο, στη δημιουργία χώρων στάθμευσης και επιβίβασης σε συλλογικά μέσα μεταφοράς (χώροι park & ride) στην ανατολική και δυτική είσοδο της πόλης (που δέχεται το μεγαλύτερο φόρτο οχημάτων από τους περιφερειακούς οικισμούς) και στη δημιουργία και θωράκιση περιοχών ήπιας κυκλοφορίας απέναντι σε σημερινές διαμπερείς κινήσεις.

 

img_5554ΝΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΘΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ

«Γνωρίζουμε τα προβλήματα εδώ και χρόνια» είπε, «εκείνο που ζητάμε είναι να επιταχυνθούν οι διαδικασίες, ώστε τουλάχιστον να έχουμε έτοιμη τη μελέτη και τα υπόλοιπα θα γίνουν βήμα-βήμα».

Αφού τόνισε τη σημαντικότητα της συνεργασίας όλων πρόσθεσε: «Από τη θέση μου μέσα στο Δ.Σ. του ΟΑΚ, η πρώτη κίνηση που έκανα ήταν να προκαλέσω μία ενεργοποίηση του ΟΑΚ που ως γνωστόν έχει απορροφήσει την ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ για να δω τι γίνεται με αυτή τη μελέτη. Η απάντηση που πήρα σε πρώτη φάση ήταν ότι δύο χρόνια τώρα, η μελέτη βρίσκεται στάσιμη στο στάδιο της έγκρισης».

Ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο αξίζει ν’ αναφερθεί ότι περίπου ένα χιλιόμετρο αυτού του δρόμου, από το σύνολο των τρεισήμισι, είναι ήδη κατασκευασμένο σε τμήματα, όπως στα Περιβόλια και στο Μασταμπά τα οποία είναι και ασφαλτοστρωμένα

 

ΚΟΛΛΗΜΕΝΕΣ ΓΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΟΙ ΜΕΛΕΤΕΣ

Untitled-1

«Αντιλαμβάνομαι» τόνισε ο κ. Νίνος «ότι ένα τέτοιο έργο δεν είναι δυνατόν να κατασκευαστεί αύριο, όμως από την άλλη, δεν μπορώ να δεχτώ ότι από το 2008 ξεκίνησαν οι διαδικασίες για μια μελέτη που θα διαρκούσε συνολικά, βάσει της σύμβασης, ένα χρόνο και κλείνουν ήδη 6,5 χρόνια, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί».

Αξίζει πάντως τον κόπο να ρίξουμε μια ματιά στο τι πραγματικά έγινε με τις μελέτες του Περιφερειακού τα χρόνια που πέρασαν παρακολουθώντας την «αλληλογραφία» μεταξύ των υπηρεσιών:

  • 29/08/06: Έγκριση διάθεσης πίστωσης από πόρους ΤΕΟ ΑΕ για την εκπόνηση της μελέτης.
  • 17/12/08: Ανάθεση μελέτης νότιας παράκαμψης Ρεθύμνου.
  • 07/04/09: Υπογραφή σύμβασης ποσού 261.918 ευρώ + ΦΠΑ.
  • 01/12/09: Από ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ προς ΔΜΕΟ διαβίβαση μελετών για έλεγχο και έγκριση.
  • 08/03/10: Διατύπωση απόψεων δήμου Ρεθύμνης (3869/08/03/10).
  • 15/07/10: Πράξη 49 του Συμβουλίου Δημοσίων Έργων ύστερα από την 16-6-10 Εισήγησης της ΔΜΕΟ που γνωμοδοτούσε ομόφωνα υπέρ της έγκρισης των προτάσεων της εισήγησης.
  • 06/09/10: Έγκριση α) Προκαταρκτικής μελέτης Οδοποιίας και β) Αναγνωριστικής Γεωλογικής Μελέτης.
  • 01/11/10: Από ΔΜΕΟ προς ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ, Εντολή έναρξης 2ου σταδίου εργασιών για ολοκλήρωση της μελέτης.
  • 28/02/11: Υποβολή μελετών (Προμελέτη Οδοποιίας, Οριστική Γεωλογική Μελέτη, Προκαταρκτική Επεξεργασία Τεχνικών Έργων, Πρόγραμμα Γεωτεχνικών Ερευνών, Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων), από τον ανάδοχο στην ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ.
  • 22/08/11: Αποστολή μελετών από ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ σε ΔΜΕΟ για έγκριση.
  • 18/09/12: Ο Δήμος Ρεθύμνου με έγγραφό του προς τη ΔΜΕΟ ζητά αλλαγές στη μελέτη.
  • 17/12/12: Η ΔΜΕΟ ζητά από την ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ να γίνουν οι αλλαγές που αναφέρει στο έγγραφό του ο Δήμος Ρεθύμνης.
  • 25/01/13: Η ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ ζητά από τον ανάδοχο να γίνουν οι αλλαγές που ζήτησε ο Δήμος Ρεθύμνης.
  • 20/03/13: Υποβολή εναλλακτικής πρότασης από τον ανάδοχο στην ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ.
  • 21/05/13: Υποβολή εναλλακτικής πρότασης τεχνικών της μελέτης από την ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ στη ΔΜΕΟ.

-Από το Μάιο του 2013 οι μελέτες βρίσκονται σε στάδιο έγκρισης στη ΔΜΕΟ.

 

ΑΘΗΝΑ ΠΕΤΡΑΚΑΚΗ

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ