ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Δρόμος – δολοφόνος ο Β.Ο.Α.Κ.

0

ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΑΙΜΑΤΟΒΑΜΕΝΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ

  • Συγκλονιστικά τα ποσοστά και τα κόστη σε ζωές και χρήματα από τα τροχαία ατυχήματα στην Κρήτη

Δρόμος – δολοφόνος αποδεικνύεται ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης καθώς μέχρι στιγμής φέτος έχουν ξεπεραστεί όλα τα ρεκόρ που είχαν καταγραφεί τα προηγούμενα χρόνια σε θανατηφόρα τροχαία.

Ο θάνατος του 21χρονου Μιχάλη Μαρή από τα Αγρίδια Μυλοποτάμου το περασμένο Σάββατο συγκλόνισε για ακόμα μία φορά την Κρήτη καθώς πρόκειται για το 41ο θύμα της ασφάλτου φέτος στο οδικό δίκτυο του νησιού και το 11ο που έχασε τη ζωή του επί του ΒΟΑΚ.

Ο νεαρός Μιχάλης σκοτώθηκε στο ύψος των Σισών, στο ίδιο σημείο όπου πριν περίπου 15χρόνια είχε ξεκληριστεί μια 4μελής οικογένεια, επίσης επωνύμου Μαρή, ενώ έχουν καταγραφεί δεκάδες άλλα ατυχήματα με νεκρούς και τραυματίες.

Και είναι το τμήμα αυτό, που ξεκινά από τον Εξάντη και φτάνει έως το Φόδελε, το οποίο ενώ έχει βαφτεί με το αίμα εκατοντάδων ανθρώπων, δεν υπάρχει η παραμικρή πρόβλεψη με μελέτες για έργα εκσυγχρονισμού.

2

Η ανάγκη να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες των έργων στον ΒΟΑΚ γίνεται πιο επιτακτική από ποτέ ενώ την ίδια ώρα αποκαλύπτεται η «γύμνια» του Ελληνικού Εκπαιδευτικού συστήματος, το οποίο και στο ζήτημα της κυκλοφοριακής αγωγής δεν έχει καταφέρει να εμπεδώσει στους περισσότερους νέους οδηγούς την ανάγκη λήψης μέτρων ασφάλειας, με αποτέλεσμα πολλοί από αυτούς να χάνουν τη ζωή τους άδικα.

Το πρόβλημα είναι πολυεπίπεδο και όλοι οι συναρμόδιοι φορείς οφείλουν να αντιληφθούν, ότι ειδικά στην Κρήτη είναι τόσο σοβαρό, που δεν έχουν άλλη επιλογή από το να επικεντρώσουν όλες τις δυνάμεις τους στην διαμόρφωση ασφαλούς οδικού περιβάλλοντος και στην στοχευμένη παροχή μαθημάτων κυκλοφοριακής αγωγής στους νέους ανθρώπους.

 

 

ΤΑ ΠΟΣΟΣΤΑ… ΠΟΥ «ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ»

Σύμφωνα με τον Διευθυντή της ΕΛΠΑ Ηρακλείου κ. Γιάννη Λιονάκη έως και την καταγραφή του θανατηφόρου τροχαίου με θύμα τον 21χρονο στις Σίσες, το 26,8% των νεκρών στην Κρήτη προέρχεται από ατυχήματα στον ΒΟΑΚ.

Την ίδια ώρα σε ολόκληρο το υπόλοιπο Εθνικό Οδικό Δίκτυο της Ελλάδας το ποσοστό των νεκρών από τροχαία ατυχήματα φτάνει μόλις στο 8,2% και όλα τα υπόλοιπα σε επαρχιακά δίκτυα και επικίνδυνα σημεία πεπαλαιωμένων δρόμων όπως συμβαίνει και στο νησί μας.

Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης αποτελεί, λοιπόν, τον χειρότερο και πιο επικίνδυνο δρόμο της Ελλάδας και η πρόσφατη εξαγγελία του Πρωθυπουργού για άμεση ολοκλήρωση των μελετών και χρηματοδότηση έργων που σχεδιάζεται να έχουν ολοκληρωθεί το 2023, είναι μια δέσμευση, η οποία δεν πρέπει να ξεχαστεί αλλά με κάθε ευκαιρία να γίνεται μνεία αυτής, προκειμένου να ασκείται η απαιτούμενη πίεση, ώστε να αποφευχθούν περαιτέρω καθυστερήσεις.

Μιλώντας μας για το ζήτημα της αναγκαίας παρέμβασης στον ΒΟΑΚ ο κ. Λιονάκης δήλωσε στην εφημερίδα μας τα εξής: «Είναι υπερτριπλάσιοι οι νεκροί στον ΒΟΑΚ από ό,τι είναι στο υπόλοιπο Εθνικό Οδικό Δίκτυο. Αυτό τα λέει όλα. Πρέπει, λοιπόν, να προχωρήσει η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού για τον ΒΟΑΚ διότι δεν έχουμε τίποτα σήμερα όπως λέει και ο ίδιος ο Περιφερειάρχης Κρήτης. Αυτό θα δώσει λύση για τα 277 χιλιόμετρα του ΒΟΑΚ που δεν είναι διπλής διατομής και δεν έχουν διαχωριστικό στηθαίο και βέβαια το παράλληλο υποστηρικτικό δίκτυο. Θεωρούμε, ότι θα πρέπει να βρεθούν χρηματοδοτικά εργαλεία σαν αυτά που προτείνει η Περιφέρεια ή αν δούμε ότι καθυστερούν ή αδυνατούν να βρεθούν λύσεις όπως αυτές, δεν είναι κακό να δει κάποιος σοβαρά και το ζήτημα των διοδίων. Δεν είναι ό,τι χειρότερο έχει συμβεί στον Κρητικό να πληρώνει διόδια. Το χειρότερο είναι που χάνονται ζωές. Πρέπει δε, να γίνει αντιληπτό, ότι αν βελτιωθεί αυτός ο δρόμος, θα αλλάξει το σύνολο του οδικού δικτύου και θα μειωθεί ο αριθμός των νεκρών και των τραυματιών. Το κόστος των τροχαίων στην Κρήτη αγγίζει τα 750 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο. Από αυτά τα 250 εκατομμύρια είναι κόστος τροχαίων στον ΒΟΑΚ. Ακόμα και σε δανεισμό τριακονταετή να πάει κάποιος για τα απαραίτητα έργα, θα γλυτώσει τόσο κόστος, που θα προλάβει να φτιάξει ένα άριστο αυτοκινητόδρομο αξίας τριών δις ευρώ. Αντιλαμβάνεστε όλοι πόσο απαραίτητο είναι να προχωρήσουν όλες οι διαδικασίες εσπευσμένα.»

 

ΜΑΝΟΥΣΟΣ ΚΛΑΔΟΣ

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ