ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΕΛΛΑΔΑ

Από τα υδατοδρόμια απογειώνεται νέα πολιτική κόντρα

0

Νέα κόντρα για τις ιδιωτικοποιήσεις ξέσπασε μεταξύ κυβέρνησης- αντιπολίτευσης, αυτή τη φορά με αφορμή το νόμο για τα υδατοδρόμια, που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 9 Σεπτεμβρίου, και με βαθύτερο πολιτικό διακύβευμα ποιος μπορεί να φέρει την ανάπτυξη και να υπηρετήσει τα συμφέροντα των πολιτών.

Η Νέα Δημοκρατία κατηγορεί σε κάθε ευκαιρία το ΣΥΡΙΖΑ για αντιαναπτυξιακή λογική και εχθρότητα απέναντι στην ιδιωτική πρωτοβουλία και τις επενδύσεις, με την κυβέρνηση να απαντά, αυτή τη φορά μέσω του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων πως η χώρα δεν θα παραμείνει αποικία, διευκρινίζοντας ειδικά για το συγκεκριμένο θέμα ότι οι άδειες ίδρυσης ανήκουν σε δημόσιους φορείς και οι άδειες λειτουργίας μπορούν να ανήκουν σε ιδιώτες.

Η ΝΔ με ανακοίνωση της ειδικότερα υποστήριξε ότι:

"Η Κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ επιλέγει, για άλλη μια φορά, να χτυπήσει τις ιδιωτικές επενδύσεις, να υπονομεύσει την ανάπτυξη και να ακυρώσει τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Το σχέδιο νόμου που αναρτήθηκε από το Υπουργείο  Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, όχι μόνο δεν βελτιώνει  το πλαίσιο για την αδειοδότηση ιδιωτικών υδατοδρομίων, αλλά ακυρώνει και κλείνει ερμητικά κάθε δυνατότητα για ιδιωτικά υδατοδρόμια στη χώρα μας.

Δεν επιτρέπει στους ιδιώτες να επενδύσουν, στον τομέα αυτό, παρά μόνο με τη σύμπραξη του Δημοσίου.

Ακυρώνει, ταυτόχρονα, προσπάθειες τριών και πλέον ετών, που είχαν ξεκινήσει το 2013 με τον αναπτυξιακό νόμο της Νέας Δημοκρατίας, καθώς επεκτείνει την ισχύ του σε εκκρεμείς αιτήσεις ιδιωτών, έτσι ώστε το Δημόσιο να υφαρπάξει τις σχετικές άδειες.

Η Νέα Δημοκρατία καλεί την Κυβέρνηση να εγκαταλείψει άμεσα τις χρεοκοπημένες ιδεοληψίες της, που φρενάρουν την ανάπτυξη και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και να αποσύρει άμεσα τις σχετικές διατάξεις.

Η χώρα μας χρειάζεται πολιτικές στήριξης και όχι υπονόμευσης των ιδιωτικών επενδύσεων.

Και οι πολιτικές αυτές είναι δέσμευση για τη νέα Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και τον Πρόεδρό της Κυριάκο Μητσοτάκη".

Σε ενημερωτικό σημείωμα με τον ειρωνικό τίτλο: "ΝΔ: Η αλήθεια να λέγεται" το υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ απάντησε στη ΝΔ:

"Το νέο επικοινωνιακό αφήγημα που ανακάλυψε η ΝΔ και οι συνοδοιπόροι της αυτήν τη φορά έχει τίτλο «Η Κυβέρνηση μπλοκάρει τις ιδιωτικοποιήσεις και φρενάρει επενδύσεις».

Ως κεντρικό θέμα του νέου αφηγήματος της για σήμερα, η ΝΔ αναδεικνύει το νέο καινοτόμο σχέδιο νόμου για τα υδατοδρόμια που τέθηκε από την περασμένη Παρασκευή σε δημόσια διαβούλευση.

Δυστυχώς η ΝΔ συνεχίζει την πολιτική της στρέβλωσης, θεωρώντας ότι η χώρα πρέπει να παραμείνει, όπως αυτή και οι συνοδοιπόροι της είχαν σχεδιάσει, αποικία χρέους και συμφερόντων, που θα νομοθετεί κατά παραγγελία συγκεκριμένων επιχειρηματικών συμφερόντων.

Ως προς την ουσία του νομοσχεδίου, την οποία αδυνατεί απ΄ ότι φαίνεται να αντιληφθεί η αξιωματική αντιπολίτευση, μια διαγώνια ανάγνωση του Σχεδίου Νόμου αρκεί, για να παρατηρήσει εύκολα κανείς, ότι οι άδειες ίδρυσης ανήκουν σε δημόσιους φορείς και οι άδειες λειτουργίας μπορούν να ανήκουν είτε σε ιδιώτες είτε σε συμπράξεις είτε σε δημόσιους φορείς.

Είναι προφανές, ότι ο νεοφιλελεύθερος λαϊκισμός της ΝΔ συνεχίζεται. Τι απαντά στα παρακάτω ερωτήματα;

Πρώτον: Είναι δυνατόν τον συνολικό σχεδιασμό των υδατοδρομίων και το που αυτά θα χωροθετηθούν, να το ρυθμίζουν οι ιδιώτες, βάσει των αιτήσεων που θα κάνουν; Σε ποια ευνομούμενη χώρα θα γινόταν κάτι τέτοιο; Δυστυχώς, όμως, κρίνει εξ ιδίων τα αλλότρια, καθώς τόσα χρόνια έδινε γη και ύδωρ στα ιδιωτικά συμφέροντα χωρίς εθνικό σχέδιο το οποίο και βεβαίως συνεχίζει με τη στάση της, εντός και εκτός χώρας και τις προτεινόμενες πολιτικές της.

Δεύτερον: Τι θα γίνει στην περίπτωση που ένας ιδιώτης ή μία εταιρεία ή ένα φυσικό πρόσωπο στο όνομα της οποίας έχουν εκδοθεί οι άδειες ίδρυσης πτωχεύσει; Η απόφαση ότι στη συγκεκριμένη γεωγραφική θέση, υπάρχει υδατοδρόμιο από ποιόν και πως θα πρέπει να επανεκδοθεί;

Τρίτον: Οι ανακοινώσεις της ΝΔ συμπίπτουν με τις συνεντεύξεις και τις ανακοινώσεις συγκεκριμένης ιδιωτικής εταιρείας. Είναι τυχαίο; Ή η ΝΔ δυστυχώς συνεχίζει τον ολισθηρό δρόμο της εξυπηρέτησης συμφερόντων συνεχίζοντας να είναι μία συντηρητική δύναμη που εξυπηρετεί τους μεταπράτες στον αντίποδα μίας αστικής συντηρητικής παράταξης που θα εκπροσωπεί μία εθνική τάξη.

Σε κάθε περίπτωση είμαστε εδώ, για να εξυπηρετήσουμε τα συμφέροντα του ελληνικού λαού και της χώρας και όχι τα συμφέροντα μίας και μόνο επιχειρηματικής ελίτ για την οποία θα πρέπει να νομοθετούμε κατά παραγγελία, όπως είχε συνηθίσει η αξιωματική αντιπολίτευση.

Δυστυχώς, για τη ΝΔ και τους θλιβερούς συνοδοιπόρους της η νέα επικοινωνιακή προσπάθεια που καταβάλλει ασθμαίνοντας, να πείσει ότι η κυβέρνηση σταματάει τις επενδύσεις, θα καταβαραθρωθεί και αυτή."

Η ΝΔ απάντησε στο υπουργείο:

"Το συμφέρον του ελληνικού λαού, στις δύσκολες αυτές ώρες, συμπυκνώνεται σε τρεις λέξεις: δουλειές, δουλειές, δουλειές.Όσο η Κυβέρνηση παραμένει αιχμάλωτη στον κρατισμό και τις ιδεοληψίες της, όσο υπονομεύει ιδιωτικές επενδύσεις, με προσχήματα που κατασκευάζει καθημερινά, όσο κλείνει επιχειρήσεις με άγρια φορολογική σφαγή, τόσο θα βουλιάζει η οικονομία και θα στενάζει η κοινωνία.

Ο κ. Σπίρτζης και η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ ας το καταλάβουν επιτέλους: Η κατάσταση αυτή δεν πάει άλλο. Η χώρα χρειάζεται άλλη πολιτική, άλλη Κυβέρνηση".

Η αντάπαντηση του υπουργείου:

"Θα συμφωνήσουμε με την αξιωματική αντιπολίτευση  για  τις τρεις αυτές λέξεις: δουλειές, δουλειές, δουλειές. Αλλά για όλους, όχι για λίγους. Όσο για τις πομφόλυγες περί ιδεοληψιών και κρατισμού, κανείς πια δεν τις πιστεύει.  Γιατί πράγματι, η κατάσταση δεν...πήγαινε άλλο. Και η χώρα έχει πια άλλη κυβέρνηση και άλλη πολιτική για να την αντιμετωπίσει."

Σταθάκης: Η ανάπτυξη θα έρθει μέσα από ιδιωτικές επενδύσεις

Την άποψη ότι η ανάκαμψη της οικονομίας θα έρθει μέσα από ιδιωτικές επενδύσεις, διατύπωσε εν τω μεταξύ νωρίτερα σήμερα από τα Χανιά ο υπουργός Οικονομίας, Γιώργος Σταθάκης, δήλωση ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα εν μέσω της συνεχιζόμενης κόντρας με τη ΝΔ, η οποία θέλησε να σηκώσει τους τόνους και για το θέμα του Ελληνικού λαμβάνοντας την κατηγορηματική απάντηση της κυβέρνησης ότι η επένδυση θα προχωρήσει χωρίς η κήρυξη των αρχαιολογικών χώρων να δημιουργεί θέμα, αλλά και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα καθώς βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ όπως ο Γιώργος Κυρίτσης δηλώνουν σταθερά κατά των ιδιωτικοποιήσεων.

Με αφορμή το «κλείσιμο» της κοινοβουλευτικής περιόδου και του απολογισμού του έργου τους, ο κ. Σταθάκης και οι βουλευτές Βάλια Βαγιωνάκη και Αντώνης Μπαλωμενάκης, παρεχώρησαν συνέντευξη Τύπου στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ στα Χανιά, στη διάρκεια της οποίας υπουργός Οικονομίας επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ έχει αποσαφηνίσει ότι η ανάκαμψη της οικονομίας θα έρθει μέσα από ιδιωτικές επενδύσεις.

Θα είναι ένας συνδυασμός με δημόσιες επενδύσεις, που αποτελούν ένα αναπόσπαστο κομμάτι, αλλά ο βασικός κορμός θα είναι οι ιδιωτικές επενδύσεις».

Ο κ. Σταθάκης περιέγραψε το γενικό πλαίσιο των προσπαθειών και ενεργειών της κυβέρνησης, με στόχο, όπως είπε, να δημιουργηθεί το επιχειρηματικό περιβάλλον για τις ιδιωτικές επενδύσεις, καθώς και τα βήματα που ακολουθούνται για τον εξορθολογισμό του συστήματος των δημοσίων επενδύσεων, ώστε, όπως τόνισε, «να έχουν αποτέλεσμα και διαφάνεια».

Ο κ. Σταθάκης επεσήμανε την ανάγκη να υπάρξουν μεγάλες αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο των επενδύσεων, στέλνοντας το μήνυμα ότι «φυσικά και θέλουμε τις επενδύσεις. Η ανάκαμψη το 2016 θα έρθει μέσα από αύξηση και των επενδύσεων. Αυτός είναι ο κεντρικός στόχος της κυβέρνησης».

ΠΑΣΟΚ: Η κυβέρνηση κερδίζει χρόνο σε βάρος της χώρας

Τη στάση της κυβέρνησης γενικότερα για το θέμα των αποκρατικοποιήσεων σχολίασε το ΠΑΣΟΚ:

"Κάθε μέρα που περνάει  και οι πλέον καλόπιστοι πολίτες καταλαβαίνουν ότι το μόνο σχέδιο που έχει η κυβέρνηση Τσίπρα- Καμμένου,  είναι η πάση θυσία διατήρηση τους στην εξουσία. Όσα συμβαίνουν τις τελευταίες μέρες με τις συνεχείς παλινωδίες στις αποκρατικοποιήσεις, επιβεβαιώνουν του λόγου το αληθές.

Μετά τα δάκρυα του θλιβερού κ. Σπίρτζη, περάσαμε στους λεονταρισμούς του κ. Σκουρλέτη. Ο κ. Σκουρλέτης είναι ο υπουργός που με την υπογραφή του, στέλνει το σύνολο των μετοχών του Δημοσίου στη Δ.Ε.Η., την ΕΥΔΑΠ, την ΕΥΑΘ κ.ά στο Υπερ Ταμείο, που όπως είναι γνωστό, ελέγχουν οι ξένοι και οι αποφάσεις του δεν περνάνε από τη Βουλή. Ακόμα δηλαδή κι αν έφευγε το 17% της Δ.Ε.Η. από το ΤΑΙΠΕΔ, είναι Νόμος του Κράτους με υπογραφή Σκουρλέτη να μεταφερθεί στο Υπερ Ταμείο. Η διαφορά στις δυο επιλογές , είναι ότι στο Υπερ Ταμείο υπάρχει λίγος χρόνος παραπάνω.

Με δυο λόγια, η Κυβέρνηση στις αποκρατικοποιήσεις, προσπαθεί ν' αγοράσει χρόνο και τίποτα παραπάνω. Είναι καθαρό, ότι στους λεονταρισμούς του κ. Σκουρλέτη δεν υπάρχει καμία ουσία, όπως δεν υπήρχε και στα δάκρυα του κ.Σπίρτζη, υπάρχουν όμως συνέπειες και μάλιστα πολύ σοβαρές. Οι παλινωδίες, οι καθυστερήσεις και η παντελής έλλειψη αναπτυξιακού σχεδίου, κρατούν την οικονομία στην ύφεση, όπου επιστρέψαμε με καθαρή ευθύνη της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Η ύφεση επιβαρύνει δραματικά τους δημοσιονομικούς στόχους και την ανεργία και κρατά τη χώρα στο φαύλο κύκλο της φτωχοποίησης και του ξεπουλήματος του εθνικού μας πλούτου.

Σήμερα μεταξύ των άλλων,

ο ΟΑΕΕ δανείζεται για τις στοιχειώδεις υποχρεώσεις του,

η Δ.Ε.Η. αντιμετωπίζει κίνδυνο οικονομικής ασφυξίας,

οι εξαγωγές συνεχίζουν να "πληρώνουν" τα capital controls,

η υπερφορολόγηση φέρνει τα πρώτα σύννεφα στον τομέα των εσόδων,

το φορο-ασφαλιστικό Κατρούγκαλου στέλνει τις επιχειρήσεις στο εξωτερικό,

την ώρα που οι συνταξιούχοι κάθε μέρα βλέπουν τις μειώσεις στις συντάξεις τους.

Είναι ξεκάθαρο ότι η κυβέρνηση αγοράζει χρόνο για λογαριασμό της και τον στερεί από τη χώρα και τους πολίτες της."

ΚΚΕ: Κοκκορομαχίες που δεν κρύβουν την ευθυγράμμιση

«Οι δηλώσεις υπουργών και βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τις ιδιωτικοποιήσεις σε Ελληνικό και ΔΕΗ, για να σώσουν τα προσχήματα, αλλά και  οι κοκορομαχίες με τη ΝΔ, δεν μπορούν να κρύψουν ότι τόσο η κυβέρνηση όσο και η αξιωματική αντιπολίτευση είναι πλήρως ευθυγραμμισμένες με την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και της εκποίησης δημόσιας περιουσίας, την οποία έχουν -και οι δύο- υλοποιήσει με αλλεπάλληλα νομοθετήματα, ενώ στα σκαριά είναι και νέες ιδιωτικοποιήσεις», αναφέρει το ΚΚΕ σε ανακοίνωση του γραφείο Τύπου.

Από τους Παξούς ξεκινά το δίκτυο υδατοδρομίων. Τι προβλέπει το σχέδιο νόμου

Με την άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου στο Λιμένα Γαϊου Παξών, η οποία προωθείται από τα υπουργεία Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ξεκινά η δημιουργία του δικτύου υδατοδρομίων. Προς αυτό το σκοπό, έχει ήδη υπογραφεί η σχετική απόφαση από τον υπουργό ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστο Σπίρτζη και εντός των επόμενων ημερών θα υπογραφεί κι από τον ΥΝΑΝΠ κ. Θοδωρή Δρίτσα.

Η συγκεκριμένη αδειοδότηση έχει ιδιαίτερη σημασία. Υπό την έννοια, ότι ήδη έχει αδειοδοτηθεί το υδατοδρόμιο του λιμένα Κέρκυρας, και καθίσταται πλέον δυνατή η πρώτη σύνδεση με υδροπλάνο μεταξύ Κέρκυρας, και Παξών, επαναφέροντας έτσι, με εφαρμογή του Νόμου 4146/2013, τη συγκοινωνία με υδροπλάνο, η οποία είχε σταματήσει  από το 2009.

Κάτοχος της αδείας του υδατοδρομίου Παξών είναι ο «Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας Α.Ε», (Ο.Λ.ΚΕ.ΑΕ), με φορέα λειτουργίας την εταιρεία «Υδατοδρόμια Βορείου Ιονίου Ε.Π.Ε», ο οποίος κατέχει την περιβαλλοντική αδειοδότηση.

Επιπροσθέτως, αναρτήθηκε σε δημόσια διαβούλευση το Σχέδιο Νόμου για την «Ίδρυση, Λειτουργία και Εκμετάλλευση Αεροδρομίων Επί Υδάτινων Επιφανειών», το οποίο μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

 Με το νέο σχέδιο νόμου, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου ΥΠΟΜΕΔΙ :

"-Εγκαθιδρύεται νέο σταθερό και αποτελεσματικό θεσμικό πλαίσιο αδειοδότησης και νέες δυνατότητες χρηματοδότησης για επενδύσεις υδατοδρομίων.

-Δρομολογείται άμεσα η δημιουργία ενός νέου δικτύου υδατοδρομίων πανελλαδικής εμβέλειας, το οποίο  προβλέπεται μέσα στα δύο επόμενα χρόνια να καλύπτει μεγάλο μέρος των σχετικών συγκοινωνιακών αναγκών της χώρας."

Όπως εξηγεί ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης, «Σκοπός μας είναι με το σχέδιο νόμου να αρθούν τα όποια προσκόμματα έχουν εντοπιστεί από τη μέχρι τώρα διαδικασία αδειοδότησης, ώστε να δημιουργηθεί ένα καθαρό, σταθερό και λειτουργικό θεσμικό πλαίσιο. Μόνο με αυτόν τον τρόπο, θα δοθεί η δυνατότητα να αξιοποιηθεί το επενδυτικό ενδιαφέρον που υπάρχει και θα τεθούν τα θεμέλια που απαιτούνται για την προσέλκυση νέων επενδυτών»,.

Παράλληλα υπογράμμισε, ότι: «Η καθιέρωση δικτύου υδατοδρομίων μπορεί να χαρακτηριστεί μια καινοτόμα στρατηγική επενδυτική ευκαιρία όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά και για τον Ευρωπαϊκό χώρο, γεγονός που καθιστά το όλο εγχείρημα σημαντική πρόκληση».

Τα οφέλη και η σπουδαιότητα ανάπτυξης του νέου δικτύου υδατοδρομίων

-«Το νέο εκτεταμένο δίκτυο υδατοδρομίων, προσδίδει υπεραξία στα λιμάνια, ενισχύει το τουριστικό προϊόν και αναβαθμίζει τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση τόσο των μικρών και απομακρυσμένων νησιών όσο και των σημαντικών τουριστικών προορισμών. Επίσης εξασφαλίζει την αδιάλειπτη σύνδεση της νησιωτικής και ηπειρωτικής Ελλάδας, με τακτικές και πυκνές πτήσεις υδροπλάνων, που συνδυάζουν την αεροπορική ταχύτητα με την ευελιξία των πλωτών μέσων», εξηγεί ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστος Σπίρτζης. Υπογραμμίζει ακόμη, ότι «Τα υδροπλάνα, πέρα από την επιβατική και τουριστική κίνηση εξυπηρετούν και άλλες ανάγκες. Ανάγκες, μεγάλης κοινωνικής σπουδαιότητας. Όπως είναι οι επείγουσες και έκτακτες μετακινήσεις: αεροδιακομιδής ασθενών, έρευνας & διάσωσης, μεταφοράς φορτίου (φάρμακα, τρόφιμα, Τύπος, και άλλα είδη ανάγκης)». Συνεχίζοντας την αναφορά του στα οφέλη και τη σπουδαιότητα ανάπτυξης των υδατοδρομίων, ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ σημειώνει επί αυτών και  τους παρακάτω λόγους:

Αποτελούν επενδυτική ευκαιρία για λόγους τουριστικούς, κοινωνικούς και γενικότερα αναπτυξιακούς.

Εισάγουν ένα καινοτόμο φιλικό και ευέλικτο μέσο μεταφοράς σε μια χώρα που λόγω της μορφολογίας και του νησιωτικού χαρακτήρα και της εκτεταμένης ακτογραμμής της έχει σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές.

Δημιουργούνται υπεραξίες και νέες ευκαιρίες στους Οργανισμούς Λιμένων και τα Λιμενικά Ταμεία από την λειτουργία στους χώρους τους υδατοδρομίων ως μέρος του συνόλου των εγκαταστάσεων τους, ενισχύοντας έτσι τον θεσμικό τους ρόλο.

Προωθείται η τουριστική αγορά στην ευρύτερη περιοχή των λιμένων αλλά και σε περιοχές οι οποίες μέχρι σήμερα δεν θα ήταν εύκολα και γρήγορα προσβάσιμες.

Δημιουργούνται νέες τουριστικές τάσεις και επιτυγχάνεται, σε συνεργασία με τη βιομηχανία της κρουαζιέρας, η δυνατότητα επισκεψιμότητας περισσότερων τουριστικών περιοχών.

Καλύπτονται νέες συγκοινωνιακές συνδέσεις και επιτυγχάνεται εξασφάλιση της μεταφορικής εξυπηρέτησης ακόμα και σε απομακρυσμένα νησιά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας στον κλάδο των αερομεταφορών αλλά και από την ενδυνάμωση της τοπικής οικονομίας.

Εξασφαλίζεται η ίδρυση υδατοδρομίου σε περιοχές όπου υπάρχει συγκοινωνιακή ανάγκη και δεν υπάρχει άλλο ενδιαφέρον.

Ενθαρρύνει την εμπλοκή του Α’ και Β’ βαθμού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τονώνοντας την τοπική οικονομία, την ανάδειξη ακριτικών απομακρυσμένων περιοχών και εν γένει την περιφερειακή ανάπτυξη.

Οι αλλαγές του νέου νομοσχεδίου για τα υδατοδρόμια

Στις καινοτόμες αλλαγές που εισάγει το προτεινόμενο σχεδίου νόμου, σε σχέση με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (ν.4146/2013), ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ αναφέρει επιγραμματικά τις εξής:

Δυνατότητα διαχωρισμού της διαδικασίας αδειοδότησης σε δύο στάδια, ώστε     κάτοχος της άδειας ίδρυσης υδατοδρομίου, εφόσον το επιθυμεί, να διαφοροποιείται από τον κάτοχο άδειας λειτουργίας και εκμετάλλευσης του υδατοδρομίου. Η πρόταση αυτή αναμένεται να επιταχύνει σε μεγάλο βαθμό την αδειοδότηση των υδατοδρομίων εισάγοντας μια περισσότερη ευέλικτη και ρεαλιστική επιχειρηματική δομή, προωθώντας ταυτόχρονα συνεργασίες τύπου ΣΔΙΤ.

Η άδεια ίδρυσης εκδίδεται υποχρεωτικά στο όνομα Ο.Τ.Α. ή Λιμενικού Ταμείου ή Οργανισμού Λιμένος ή Φορέα ή Υπηρεσία του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα, εφόσον πρόκειται για ίδρυση υδατοδρομίου σε λιμένα ή τουριστική μαρίνα.

Διευκολύνεται η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης για την ίδρυση υδατοδρομίου σε λιμένα, ανεξαρτήτως της νομικής προσωπικότητας που κατέχει ο ενδιαφερόμενος, αίροντας έτσι τη διακριτική μεταχείριση που υπάρχει στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο, ν.4146/2013.

Θεσμοθετείται η δυνατότητα χρήσης περιοχής του λιμένα, ως εναλλακτική περιοχή ελιγμών υδροπλάνου σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, με τη σύμφωνη γνώμη του λιμενάρχη, με βάση την κείμενη νομοθεσία,, ώστε να διασφαλίζεται αδιάλειπτη πτητική λειτουργία των υδροπλάνων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Δίδεται η δυνατότητα πραγματοποίησης συνάντησης πριν την υποβολή της αίτησης (preapplication meeting), δηλαδή μιας συνάντησης με τις συναρμόδιες υπηρεσίες ή απευθείας με την οικεία Λιμενική Αρχή για διευκρινήσεις και γενικές πληροφορίες που αφορούν στην ολοκλήρωση του τεχνικού φακέλου, με σκοπό την αποφυγή εμφανώς λανθασμένων χαρακτηριστικών του υδατοδρομίου. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγεται η λανθασμένη επιλογή χαρακτηριστικών υδατοδρομίου και συνεπώς επιταχύνεται η διαδικασία αδειοδότησής τους. Απλοποιούνται τα απαιτούμενα νομιμοποιητικά δικαιολογητικά έγγραφα του αιτούμενου άδειας υδατοδρομίου τα οποία πλέον αναφέρονται σαφώς στο νομοσχέδιο χωρίς να γίνεται παραπομπή σε άλλες διατάξεις που αφορούν επιχειρήσεις άλλου είδους.

Ενισχύονται τα μέτρα ασφάλειας για τα υδατοδρόμια, ενώ παράλληλα προστίθεται άρθρο για τα θέματα εκπαίδευσης εξειδικευμένου και πιστοποιημένου προσωπικού.

Καθιερώνονται ελάχιστες απαιτήσεις για τις κτιριακές υποδομές των υδατοδρομίων και προβλέπεται η χρήση ευέλικτων εγκαταστάσεων.

Διαχωρίζονται οι διαδικασίες έγκρισης εγχειριδίων από πλευράς ΥΠΑ ανάλογα με το είδος της αδείας (ίδρυσης ή λειτουργίας) με αποτέλεσμα την επιτάχυνση της αδειοδότησης.

Δίδεται η δυνατότητα τα τιμολόγια υπηρεσιών του υδατοδρομίου προς τα υδροπλάνα να μην περιορίζονται από ΚΥΑ αλλά να καθορίζονται από τον φορέα λειτουργίας του υδατοδρομίου, ώστε να εξασφαλίζεται η βιωσιμότητα των υδατοδρομίων σύμφωνα με τις συνθήκες της αγοράς.

Επιλύεται η αδυναμία μετακίνησης της Επιτροπής Επιθεώρησης Υδατοδρομίων λόγω της υπερβολικά χρονοβόρας διαδικασίας για την έγκριση αυτής και των εξόδων μετακίνησης και διαμονής. Επιπροσθέτως, η Επιτροπή λειτουργεί πλέον περισσότερο ευέλικτα στις περιπτώσεις επαναεπιθεώρησης υδατοδρομίου περιορίζοντας τις διοικητικές διαδικασίες και το κόστος μετακίνησής της.

Εφόσον δεν υπάρχει αίτηση από επενδυτή για ίδρυση υδατοδρομίου, δύναται με ΚΥΑ των Υπουργών ΥΠΟΜΕΔΙ και Ναυτιλίας ή Τουρισμού κατά περίπτωση, να εκδίδεται άδεια ίδρυσης υδατοδρομίου επί λιμένων ή τουριστικών μαρίνων, επ’ ονόματι Δημόσιου Φορέα είτε και του ίδιου του Δημοσίου.

Σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον και αναπτυξιακές προοπτικές

-«Με το σχέδιο νόμου, θα δοθεί η δυνατότητα να αξιοποιηθεί το επενδυτικό ενδιαφέρον που υπάρχει σήμερα και να τεθούν τα θεμέλια που απαιτούνται για την προσέλκυση νέων επενδυτών» τονίζει ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ Κ. Χρήστος Σπίρτζης. Και σημειώνει: «Επί του παρόντος, επενδυτικό ενδιαφέρον έχουν επιδείξει δύο ιδιωτικές εταιρείες,  ενώ με την καθιέρωση των υδατοδρομίων αναμένεται περαιτέρω άνοιγμα του κλάδου με την προσέλκυση νέων επενδυτών».

Ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ ανέφερε επίσης, αναλυτικά στοιχεία επενδυτικού ενδιαφέροντος, σύμφωνα με τα οποία προωθούνται άμεσα τουλάχιστον 46 αδειοδοτήσεις για την δημιουργία νέων υδατοδρομίων. Συγκεκριμένα ανέφερε τα εξής :

Έχουν ήδη εκδοθεί οι άδειες λειτουργίας στον Οργανισμό Λιμένα Κέρκυρας, και στο Λιμένα Παξών.

Συνολικά, έχουν κατατεθεί είκοσι (20) αιτήσεις για ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οι λιμένες Θεσσαλονίκης, Πατρών, Βόλου, Ρεθύμνου, Καλαμάτας, κ.α.

Περαιτέρω, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, προετοιμάζει την υποβολή τεχνικού φακέλου για την αδειοδότηση εικοσιέξι (26) υδατοδρομίων σε λιμένες νήσων του Νοτίου Αιγαίου. Οι εγκρίσεις των συναρμοδίων υπουργείων και υπηρεσιών ως προς την υπογραφή των Προγραμματικών Συμβάσεων μεταξύ της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων με σκοπό τη δημιουργία Υδατοδρομίων βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο.

Παράλληλα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν επιδείξει φορείς για τη δημιουργία υδατοδρομίων σε λίμνες, η ανάπτυξη των οποίων θα θέσει νέα δεδομένα στις αεροπορικές μεταφορές.

Άδεια για υδατοδρόμιο στη Θεσσαλονίκη

Εκδόθηκε η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) για τη δημιουργία υδατοδρομίου στην Θεσσαλονίκη, όπως ανακοινώθηκε από το ΥΠΕΝ. Το ΥΠΕΝ με ανακοίνωσή του υπενθυμίζει ότι οι έντεκα (11) εγκριθείσες περιβαλλοντικές άδειες που έχουν υπογραφεί μέχρι σήμερα, εκτός αυτής της Θεσσαλονίκης, αφορούν στη δημιουργία υδατοδρομίων για τις περιοχές: Αγία Μαρίνα Γραμματικού, Αλόννησος, Βόλος, Παξοί, Πάτμος, Πάτρα, Ρέθυμνο, Σκόπελος, Σκύρος και Τήνος.

Μάλιστα, στο εγγύς μέλλον αναμένονται να εγκριθούν οι διαδικασίες περιβαλλοντικής αδειοδότησης υδατοδρομίων για τις περιοχές: Αμφιλοχία, Ηράκλειο και Λαύριο, «έτσι ώστε να ξεκινήσει η λειτουργία τους το συντομότερο δυνατό», όπως υπογραμμίζει το ΥΠΕΝ. Επισημαίνει, τέλος, ότι πλήρως αδειοδοτημένο είναι, σήμερα, το υδατοδρόμιο της Κέρκυρας.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ