ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Ερώτηση Γιάννη Κεφαλογιάννη για την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών στην ειδική αγωγή

0

Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας κ. Κώστα Γαβρόγλου, αναφορικά με την άμεση ανάγκη κάλυψης των εκπαιδευτικών κενών της ειδικής αγωγής σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου, κατέθεσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Ρεθύμνου Γιάννης Α. Κεφαλογιάννης. Ο Ρεθεμνιώτης Βουλευτής παρέθεσε στοιχεία που αφορούν τις τρέχουσες ελλείψεις σε εξειδικευμένο προσωπικό ειδικής αγωγής στο νομό, και, με δεδομένο ότι έχουμε ήδη διανύσει τα δυο τρίτα της σχολικής χρονιάς, ζήτησε από τον αρμόδιο Υπουργό να καλυφθούν άμεσα τα εκπαιδευτικά κενά σε επίπεδο ειδικής αγωγής στο Ρέθυμνο. Τέλος, ζήτησε να ενημερωθεί για τα κονδύλια με βάση τα οποία σχεδιάζει το Υπουργείο να καλύψει τις προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή για τα επόμενα έτη, όταν έχει ήδη δαπανηθεί το 50% των διαθέσιμων κοινοτικών πόρων για την επόμενη πενταετία.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

«Κύριε Υπουργέ,

Η διατήρηση του δικαιώματoς της εκπαίδευσης για τους μαθητές που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής αγωγής είναι μια ουσιαστική υποχρέωση της Πολιτείας, καθώς αποτελεί συνταγματικό τους δικαίωμα αλλά και ουσιαστικό δείγμα της κοινωνικής ευαισθησίας του κράτους μας. Σε αυτό το πλαίσιο, η παροχή ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση, έτσι ώστε τα παιδιά με αναπηρία να είναι σε θέση να συμπορεύονται με τους τυπικής ανάπτυξης συνομήλικούς τους, οφείλει να αποτελέσει βασική προτεραιότητα για το εκπαιδευτικό μας σύστημα.

Τα τελευταία χρόνια, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των εκπαιδευτικών, η έλλειψη χρηματοδότησης για τον τομέα της ειδικής αγωγής, σε συνδυασμό με τον αυξανόμενο αριθμό παιδιών με αναπηρίες, έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στις δομές της ειδικής αγωγής και στην ομαλή διεξαγωγή της μαθησιακής διαδικασίας. Την ίδια στιγμή, η απόφαση να συρρικνωθεί ο προϋπολογισμός για τις θεραπείες της Ειδικής Αγωγής δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα. Η μείωση στη συχνότητα και κατ’ επέκταση στην ποιότητα και την αποτελεσματικότητα των ήδη εφαρμοζόμενων προγραμμάτων αποκατάστασης, σε συνδυασμό με την έλλειψη μιας ολοκληρωμένης και κυρίως στελεχωμένης εκπαιδευτικής υποδομής για την ειδική αγωγή, δημιουργούν ένα ουσιαστικό εκπαιδευτικό και θεραπευτικό έλλειμμα.

Σε ό,τι αφορά την Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου, παρά το γεγονός ότι έχουμε ήδη διανύσει τα δυο τρίτα της σχολικής χρονιάς, παραμένουν σημαντικά κενά αναφορικά με την ειδική αγωγή. Σε επίπεδο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης υπάρχουν 80 κενές θέσεις εκπαιδευτικών και συγκεκριμένα 73 δάσκαλοι και 7 νηπιαγωγοί παράλληλης στήριξης. Αντίστοιχα, σε επίπεδο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σημειώνεται έλλειμα 345 ωρών παράλληλης στήριξης σε καίριες ειδικότητες όπως φιλολόγων, μαθηματικών και φυσικών, την ίδια στιγμή που τα τμήματα ένταξης του νομού υπολείπονται κατά 91 διδακτικές ώρες σε αντίστοιχες ειδικότητες. Είναι δεδομένο ότι η εύρυθμη λειτουργία των εκπαιδευτικών δομών για την ειδική αγωγή στην Π.Ε. Ρεθύμνου δεν χωρά άλλες καθυστερήσεις.

Ως εκ τούτου, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.    Υπάρχει σχεδιασμός προκειμένου να καλυφθούν άμεσα τα εκπαιδευτικά κενά σε επίπεδο ειδικής αγωγής για την Π.Ε. Ρεθύμνου;

2.    Με δεδομένο ότι πρέπει να ξεκινήσει έγκαιρα ο σχεδιασμός για την επόμενη σχολική χρονιά, προκειμένου να εξασφαλιστεί το αναγκαίο ειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό για τις δομές ειδικής αγωγής, με τι κονδύλια θα πραγματοποιηθούν οι προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή, την ίδια στιγμή που το 50% των διαθέσιμων κοινοτικών πόρων για την επόμενη πενταετία έχει ήδη δαπανηθεί;»

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ