ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΑΠΟΨΕΙΣ

Νέες εφημερίδες του Νίκου Θεοδωράκη

0

Γράφει ο Νίκος Θεωδοράκης

Δημοσιογράφος

http://www.thrapsaniotis.gr

Δεν είναι περίεργο που ενώ μειώνονται οι αναγνώστες των εφημερίδων να έχουμε συνεχώς νέους τίτλους στο περίπτερο; Τον τελευταίο καιρό είχαμε τις ΑΛΗΘΙΝΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ του Νίκου Χατζηνικολάου που αποφάσισε να εξελιχθεί σε συγκρότημα Τύπου και μετά την REAL NEWS να προχωρήσει σε καθημερινή εφημερίδα.

Εντύπωση έκανε επίσης ότι την περασμένη Δευτέρα είδαμε δύο νέες ΕΛΕΥΘΕΡΙΕΣ, μια «του Τύπου» και μια «στην ενημέρωση». Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ συμφερόντων Β. Μαρινάκη αποτελεί ακριβές copy paste των ΝΕΩΝ στο καθημερινό της φύλλο. Το κυριακάτικο ήταν αντίστοιχα copy του ΒΗΜΑΤΟΣ, γεγονός που στα social media και το Διαδίκτυο σχολιάστηκε πολύ αρνητικά.

Το δεύτερο πρωτοσέλιδο είναι μιας νέας εφημερίδας που βγήκε αιφνιδιαστικά στα περίπτερα με κόστος μισό ευρώ. Έχει τον ίδιο τίτλο ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ με την προσθήκη “στην ενημέρωση”. Η εφημερίδα σε logo, στήσιμο και χρώματα, παραπέμπει στη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ! Λογικό αφού η έκδοση της γίνεται με έδρα το γραφείο της Σόλωνος όπου είναι η άλλη έδρα των επιχειρήσεων Γ. Φιλιππάκη για τα αθλητικά φύλλα του κι άλλες εκδόσεις.

Η εκκίνηση της νέας εφημερίδας ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ δεν ήταν η αναμενόμενη… Σαφώς στόχευε ψηλότερα… Ωστόσο στις παρούσες συνθήκες τα 38.000 φύλλα που φέρεται να πούλησε, είναι ένα ικανοποιητικό νούμερο για κυριακάτικο φύλλο.

Η κούρσα όμως δεν θα κριθεί στον κυριακάτικο στίβο, αφού με ένα καλό δώρο ή μια καλή προσφορά μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα… Η κούρσα για τη νέα εφημερίδα θα κριθεί από τις πωλήσεις του καθημερινού φύλλου. Εκεί θα δείξει τη δυναμική και τις αντοχές της.

Αν κερδίσει τις εντυπώσεις με την ύλη της, τη μαχητικότητα της και φυσικά στις πωλήσεις, έχει σοβαρές πιθανότητες με τη στήριξη του επιχειρηματία να καθιερωθεί και στην κυριακάτικη αγορά.

Αν αντίθετα οι πωλήσεις του φύλλου τις καθημερινές δεν είναι οι προσδοκώμενες, δηλαδή μεταξύ 8.000 έως 10.000… τότε πολύ δύσκολα θα κρατηθεί και τις Κυριακές.

Με άλλα λόγια καλείται να μπει σφήνα σε ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ το πρώην δηλαδή «μαγαζί» του Χρίστου Μουλίνου που είναι το δεύτερο φύλλο σε πωλήσεις τις καθημερινές, μετά ΤΑ ΝΕΑ… Και μεταξύ του ΕΘΝΟΥΣ, της ESPRESSO και της ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ που είναι πιο χαμηλά, λίγο πάνω από τις 6.000 φύλλα.

Ας μείνουμε λίγο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ που είναι και η πιο σοβαρή υπόθεση… Και τυφλός λοιπόν να είσαι, βλέπεις ότι η στρατηγική της νέας εφημερίδας είναι να εμφανιστεί ως το νέο ΒΗΜΑ και αν η ιστορική εφημερίδα δεν υπήρχε θα μιλούσαν όλοι αλλιώς, τώρα που το ΒΗΜΑ κυκλοφορεί κανονικά στα περίπτερα έστω και τραυματισμένο από τα όσα συμβαίνουν στον ΔΟΛ τους τελευταίους μήνες, δεν μπορεί παρά να δημιουργεί προβληματισμό η απόφαση των επιτελών της νέας εφημερίδας, όσον αφορά τουλάχιστον το αισθητικό κομμάτι.

Είναι σαφές ότι ο κλάδος έχει ανάγκη νέες δυναμικές προσπάθειες, όπως αυτή που φαίνεται ότι γίνεται και μακάρι για πολλούς λόγους να πάει καλά, αλλά από τη στιγμή που το ΒΗΜΑ δεν έκλεισε, μάλλον στον Πειραιά θα έπρεπε να ξανασκεφτούν το ζήτημα του layout.

Επί της ουσίας τώρα, είναι σαφές ότι η ραχοκοκαλιά της εφημερίδας όπως ήταν αναμενόμενο είναι οι μεταγραφές από τον ΔΟΛ. Η Έφη Ξένου δίνει από την πρώτη σελίδα τον τόνο με τα σκίτσα της, ο Γιώργος Παπαχρήστος με το γνώριμο στιλ του θα συνεχίσει να προκαλεί θόρυβο, ο Ηλίας Κανέλλης με διπλή ιδιότητα και του σχολιαστή και με ειδικό ένθετο, η Γιάννα Παπαδάκου με συνεντεύξεις, η Μάρνυ Παπαματθαίου, η Ελενα Φυντανίδου, ο Σάκης Δημητρακόπουλος, ο Βαγγέλης Κιούσης και ο Θοδωρής Λαΐνας με τις ενδιαφέρουσες και εντυπωσιακές οπτικά σελίδες Science κάνουν δυναμική εκκίνηση.

Η παρουσία τους είναι σαφές ότι δημιουργεί στον Χρίστο Μουλίνο τη βάση για να χτίσει πάνω της ένα αξιόλογο δημοσιογραφικά προϊόν. Θα αντέξει; Ο χρόνος θα δείξει…

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ