ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

«Διένεξη Ταταράκη - Αλεφαντινού για τα έργα του δήμου»

0

Τα προτελευταία τεχνικά έργα της δημοτικής αρχής…τα τελευταία και αποχαιρετιστήρια του χρόνου (2018) ενόψει δημοτικών εκλογών (άνοιξη του 2019)

Γράφει ο Γιώργος Ταταράκης

Ο δήμαρχος αφού βασανίστηκε αρκετά όπως φάνηκε, «γέννησε» σε δόσεις τους τελευταίους Αντιδημάρχους της θητείας του. Στην τελευταία φουρνιά ξαναγεννήθηκε ο νυν απολογητικός Αντιδήμαρχος Έργων… για να ολοκληρώσει το τεχνικό πρόγραμμα του δήμου ή μάλλον να το διαιτητεύσει!

Είθισται τα δύο τελευταία χρόνια πριν τις εκλογές (εθνικές ή δημοτικές) οι κυβερνώντες να ολοκληρώνουν έργα άρον-άρον για να τα πιστωθούν ως περατωμένα επί των ημερών τους. Πάνω σε αυτή τους την πρεμούρα ενίοτε έργα κυριολεκτικά «εκτελούνται» στο βωμό της εικόνας. Από αυτή την πρακτική ουδόλως παρεκκλίνει η δημοτική αρχή δίνοντας το εναρκτήριο λάκτισμα πέρσι με τη viral ασφαλτόστρωση της οδού Επ. Μαρούλη όπου «κατάφερε» να παντρέψει την τεχνική καινοτομία, με την «προ(σ)βολή» της πόλης.

Τη συνέχεια φέτος πήρε η άτυχη Αρκαδίου, όπου επί του ιματισμού της έριξαν κλήρο ΔΕΗ και ΔΗΜΟΣ, με το ΔΗΜΟ τελικά να την ξαναντύνει μετά την Ανάσταση του Κυρίου… με την επίβλεψη των πρώτων τουριστών! Εκτιμώ ότι ο διαιτητεύων Αντιδήμαρχος έργων θα πρότεινε στους άτυχους καταστηματάρχες να εορτάσουν το Πάσχα με τους Παλαιοημερολογίτες για να «κερδίσουν» έστω 14 μέρες από το χαμένο χρόνο των Ορθοδόξων.

Την ίδια περίοδο, μετά 3 χρόνων υποσχέσεων και «συντονισμού» ΔΗΜΟΥ και ΔΕΗ, αναπλάστηκε η Βάρδα Καλλέργη. Ανακούφιση για τους καταστηματάρχες και κατοίκους για την ομολογουμένως αναβαθμισμένη εικόνα ΑΛΛΑ ο ΔΗΜΟΣ ξέχασε να συνεργαστεί με τη συνιστώσα του, τη ΔΕΥΑΡ, καταργώντας τη μία από τις δύο σχάρες παροχέτευσης ομβρίων όλης της κατηφορικής Βάρδα Καλλέργη, από τη Λεωφ. Κουντουριώτη μέχρι την Παραλία! (180μ περ.) Εκείνης που υπήρχε στη συμβολή Γερακάρη-Βάρδα Καλλέργη. Την ίδια τύχη είχε και το παρακλάδι της Β. Καλλέργη, το έντονα κατηφορικό στενάκι Χρ. Μακρή με μοναδική σχάρα στο τέλειωμα του.

Αυτή η παράλειψη θα σημάνει συναγερμό στη ΔΕΥΑΡ το χειμώνα από τα παράπονα των περιοίκων, όταν θα δουν σε έντονες βροχοπτώσεις να σχηματίζεται επιφανειακά ο χείμαρρος Καμαράκι επί της Βάρδα Καλλέργη με τον παραπόταμο του επί της Χρ. Μακρή. Τότε θα επέμβουν οι δύο διαιτητές, πολιτικοί Προιστάμενοι, Αντιδήμαρχος έργων και Πρόεδρος της ΔΕΥΑΡ, ζητώντας συγνώμη για την παράλειψη…για να ξανασκάψουν το πρόσφατα τελειωμένο έργο.

Οι τεχνικές παρατηρήσεις μου, δεν έχουν σκοπό να «πουλήσουν» εξυπνάδα αλλά να επισημάνουν μελλοντικά προβλήματα λόγω έλλειψης συντονισμού με ευθύνη της δημοτικής αρχής. Επειδή τυχαίνει, ως ηλικιακά μεγαλύτερος, να γνωρίζω τους μηχανικούς της ΔΕΥΑΡ (Δ/ντή  κ.ά) καθώς και τους παλιούς της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου (Δ/ντή, κ.ά), οι οποίοι είναι εξαίρετοι, έμπειροι και μάχιμοι, κάνω έκκληση να βοηθήσουν τους πολιτικούς προισταμένους τους (Αντιδήμαρχο έργων- Πρόεδρο ΔΕΥΑΡ) ώστε τα όποια έργα του ΔΗΜΟΥ, υπό την ευρεία έννοια, (ΕΡΓΟΔΟΤΗ-ΕΠΟΠΤΕΥΟΝΤΑ) να τυγχάνουν του απαραίτητου συντονισμού.

Επίσης θα παρακαλούσα να «επιβάλλουν» με την εμπειρία που διαθέτουν, κατά την παραλαβή των μελετών, τη συμβατότητα τους ώστε να αποφεύγονται έγκαιρα προβλήματα κατά την εφαρμογή τους καθώς και την έγκριση ρεαλιστικών χρονοδιαγραμμάτων γιατί μέχρι σήμερα αυτά έχουν πληγώσει αρκετά όλους τους δημότες, τόσο με την παραβίαση τους όσο και με την άστοχη χρονοκατανομή των επί μέρους εργασιών.

Το ζητούμενο δεν είναι η επαναλαμβανόμενη κλαψιάρικη συγνώμη των αιρετών προισταμένων αλλά η έντεχνη και σύμφωνα με το εκάστοτε χρονοδιάγραμμα εκτέλεση των έργων, με τη δική σας βοήθεια.

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΤΑΤΑΡΑΚΗ

Κύριε Διευθυντά

Με αφορμή την πρόσφατη τοποθέτηση του κ. Γ. Ταταράκη σχετικά με τα «προτελευταία έργα της δημοτικής αρχής…», θα θέλαμε να καταθέσουμε και τη δική μας άποψη, προκειμένου οι συμπολίτες να έχουν πλήρη ενημέρωση επί του θέματος.

Σχετικά με τη διαχείριση των ομβρίων στο έργο ανάπλασης της οδού Βάρδα Καλλέργη, η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Ρεθύμνης ενημερώνει ότι καμία σχάρα ομβρίων δεν καταργήθηκε. Αντιθέτως η σχάρα που βρίσκεται στην αρχή της οδού Χρήσου Μακρή, διευρύνθηκε όπως και η ευρισκόμενη στο μέσον της οδού Β. Καλλέργη, στην αριστερή πλευρά της.

Επίσης, αποκαταστάθηκε η λειτουργία τόσον αυτής  που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Γερακάρη και Β. Καλλέργη, η οποία και μετακινήθηκε, όσο και της ευρισκόμενης  στο μέσον της οδού, στη δεξιά πλευρά της, η οποία και δεν λειτουργούσε επαρκώς.

Κατόπιν αυτών, η  υπάρχουσα υποδομή διαχείρισης των ομβρίων της οδού Β. Καλλέργη  όχι μόνον δεν εγκυμονεί κίνδυνο, σε περίπτωση έντονης βροχόπτωσης, αλλά τα ο δίκτυο έχει αναβαθμιστεί και είναι ασφαλές.

 

Για την Τεχνική Υπηρεσία

Μίνως Αλεφαντινός / Αντιδήμαρχος  Ρεθύμνης

Μανόλης Κλάδος/ Δ/ντής Τ.Υ.Δ.Ρ.

Ποθητός Βασίλης /Επιβλέπων του έργου

Επιτρέψτε μας πάντως μία ακόμη επισήμανση: Ευχαριστούμε τον κ. Ταταράκη Γιώργο, για το συνεχές, ουσιαστικό αλλά και πάνω απ’ όλα ανιδιοτελές ενδιαφέρον του, για τις ΠΡΑΞΕΙΣ και ΈΡΓΑ της παρούσας δημοτικής αρχής.   Ενδιαφέρον και ανιδιοτέλεια που εκτιμήθηκαν και τιμήθηκαν με το πλέον σαφή τρόπο, όταν έθεσε εαυτόν, επανειλημμένως,  στην κρίση του εκλογικού σώματος.

Σε ότι μας αφορά, θα επαναλάβουμε ότι είμαστε πάντοτε διαθέσιμοι σε κάθε ενδιαφερόμενο πολίτη,  για ενημέρωση και εποικοδομητική συνεργασία.

Μίνως Αλεφαντινός / Αντιδήμαρχος  Ρεθύμνης

 

Ανταπάντηση στον Αντιδήμαρχο Έργων κ. Μ. Αλεφαντινό σχετικά με την επιφανειακή παροχέτευση της Β. Καλλέργη και του παράδρομου Χρ. Μακρή

Στους ισχυρισμούς της απαντητικής επιστολής του Αντιδημάρχου ότι «καμία σχάρα ομβρίων δεν καταργήθηκε επί της οδού Β. Καλλέργη» παραθέτω συνημμένες φωτογραφίες όπου αφ΄ενός μεν, φρεσκάρουν τη μνήμη αφ΄ετέρου δε, αναδεικνύουν τη λογική της οφθαλμο-υδραυλικής για την αντιμετώπιση πλημμυρικών φαινομένων,  με τη μία και μοναδική εγκάρσια σχάρα, για τη συλλογή ομβρίων υδάτων ενός κατηφορικού δρόμου συνολικού μήκους περ. 180μέτρων με έντονη κλίση στην αφετηρία του.

Η οφθαλμο-υδραυλική αντιμετώπιση δημιούργησε και «υδραυλικές καινοτομίες»!

Όπως ισχυρίζονται  η «αποκατάσταση της λειτουργίας, της μέχρι πρότινος σε όλο το πλάτος της οδού σχάρας, στη συμβολή των οδών Γερακάρη και Β. Καλλέργη»  υλοποιήθηκε «με την μετακίνηση της» (δηλ. κατάργηση της) από εγκάρσια, σε μια «απόφυση» της, «στη δεξιά πλευρά της» (βλ. φωτο)…και μάλιστα κατά μήκος της!

Αυτό κι αν αποτελεί «ισοδύναμη υδραυλική καινοτομία!»

Αξίζει να σημειωθεί ότι η μοναδική εγκάρσια απομένουσα σχάρα προεκτάθη…επί του πεζοδρομίου (βλ φωτο)…προκειμένου να παραλάβει την υπερχείλιση της Β. Καλλέργη;

Η δεύτερη «υδραυλική καινοτομία» αφορά την τοποθέτηση της σχάρας στον, πιο έντονα σε κλίση, στενό παράδρομο της Β. Καλλέργη, εκείνο της Χρ. Μακρή.

Εδώ η σχάρα ομβρίων της Χρ. Μακρή τοποθετήθηκε στη συμβολή της με τη Β. Καλλέργη , στο υψηλότερο σημείο (βλ φωτο) και μάλιστα τσιγγούνικα…σαν παρατηρητής της προσπάθειας των δημοτών να τον ανηφορίζουν με δυνατή βροχόπτωση…κόντρα στο ρεύμα! (Κίνηση πέστροφας), παρά ως σχάρα συλλογής ομβρίων.

Ευτυχώς στη συμβολή Β.Καλλέργη και Χρ. Μακρή έχει διαμορφωθεί γραμμή κορυφής έτσι ώστε όμβρια της Β. Καλλέργη να μην υπερχειλίζουν στη Χρ. Μακρή.

Κατά τα άλλα, σύμφωνα με την Τεχνική Υπηρεσία «η υπάρχουσα υποδομή διαχείρισης των ομβρίων της οδού Β. Καλλέργη όχι μόνον δεν εγκυμονεί κίνδυνο, σε περίπτωση έντονης βροχόπτωσης, αλλά το δίκτυο έχει αναβαθμιστεί και είναι ασφαλές».

Άνοιξη-Καλοκαίρι κοντά το Φθινοπωρο-Χείμωνο! Λέω εγώ, ο κινδυνολογών…ως αντιπολιτευόμενος κατά τον Αντιδήμαρχο.

Υ.Γ.

Όσον αφορά το σχόλιο του Αντιδημάρχου στο πρόσωπο μου και στην κρίση του εκλογικού σώματος θάθελα να επισημάνω ότι στη δημοκρατία κρίνονται εκ του αποτελέσματος και οι κριτές (ψηφοφόροι) και οι κρινόμενοι (υποψήφιοι). Ουδείς αλάθητος. Υπομονή και μετριοπάθεια μέχρι την άνοιξη του 2019.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ