Μύθοι για το πεπτικό σύστημα

Έχουμε ακούσει ανά καιρούς πληροφορίες για το πεπτικό μας σύστημα και την λειτουργία του, οι οποίες απέχουν αρκετά από την πραγματικότητα. Αυτό συμβαίνει (και, δυστυχώς, δεν φαίνεται να σταματάει) επειδή γενικότερα δεν γνωρίζουμε πώς ακριβώς λειτουργεί το πεπτικό σύστημα.

Και ήρθε η ώρα να καταρρίψουμε μερικούς από τους πιο… επίμονα λάθος μύθους που κυκλοφορούν, και να μάθουμε πώς θα φροντίζουμε καλύτερα την υγεία του πεπτικού μας συστήματος.
Μύθος: Το μαγειρεμένο φαγητό χωνεύεται πιο εύκολα

Λάθος. Όταν τρώμε, το στομάχι μας διασπά τις τροφές στα θρεπτικά συστατικά τους. Και αυτή είναι μια διαδικασία που το στομάχι μας κάνει άσχετα από το πόσο μαγειρεμένο είναι το φαγητό. Μερικές φορές, όταν μαγειρεύουμε ορισμένες τροφές, είναι πιο εύκολο να απορροφήσουμε τα θρεπτικά τους συστατικά σε μεγαλύτερο βαθμό, αλλά το υπερβολικό μαγείρεμα έχει τα αντίθετα αποτελέσματα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι κάθε φαγητό είναι διαφορετικό.
Μύθος: Όσο περισσότερες φυτικές ίνες γίνεται

Πρέπει να τρώμε 25 γραμμάρια φυτικών ινών την ημέρα, ώστε να λειτουργεί ικανοποιητικά το πεπτικό μας σύστημα, αλλά δεν πρέπει να ξεπερνάμε αυτό το όριο. Ειδικά για άτομα που πάσχουν από παθήσεις του πεπτικού συστήματος, όπως το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, η υπερκατανάλωση φυτικών ινών μπορεί να επιδεινώσει τα συμπτώματα. Μιλήστε με έναν διαιτολόγο, καθώς η διατροφή είναι σχεδόν πάντα υπόθεση… προσωπική.
Μύθος: Πρέπει να πίνουμε πολύ νερό με κάθε γεύμα

Όχι. Αν πίνουμε αρκετό νερό μέσα στην ημέρα, ώστε να μην νιώθουμε ποτέ διψασμένοι, δεν υπάρχει ανάγκη να πίνουμε ακόμα περισσότερο. Βέβαια, ένα ποτήρι νερό πριν το γεύμα μας μπορεί να είναι βοηθητικό για να φάμε λιγότερο.
Μύθος: Το κρέας παραμένει περισσότερη ώρα στο στομάχι

Λάθος. Παρά το γεγονός ότι το λίπος καθυστερεί την διαδικασία της πέψης, το κρέας και τα λαχανικά απαιτούν περίπου τον ίδιο χρόνο για να μεταβολιστούν, εκτός κι αν πάσχουμε από συγκεκριμένα προβλήματα του πεπτικού συστήματος, ή ευαισθησία σε ορισμένα συστατικά.

iatronet.gr

 

Σχετικά άρθρα