ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΑΠΟΨΕΙΣ

Στρατηγικό σχέδιο για την χρήση και προώθηση των τοπικών προϊόντων στα ξενοδοχεία πολυτελείας της Grecotel

0

... Τα επτά (7) Βήματα

Του Δημητρίου Μ.Καλαιτζιδάκη,

υποψηφιότητα που υπέβαλε στα φετινά βραβεία Tourism Awards και διακρίθηκε

με ΧΡΥΣΟ ΒΡΑΒΕΙΟ στην κατηγορία Γαστρονομία –ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥ ΕΠΙΣΙΤΙΣΜΟΥ.

Η Grecotel (30 ξενοδοχεία) υπήρξε πρωτοπόρος στην στήριξη, εφαρμογή και προβολή της Κρητικής Κουζίνας, όχι μόνο της Παραδοσιακής, αλλά και της ανάπτυξης της Δημιουργικής.

Βασική της αρχή η στήριξη και προβολή των παραδοσιακών προϊόντων μικρών

τοπικών παραγωγών.

Η Grecotel προβάλλει τον Ελληνικό τρόπο ζωής και την Ελληνική κουλτούρα, χρησιμοποιώντας story telling και δημιουργική περιγραφή.

Δημιουργεί αξέχαστες θεματικές εμπειρίες υψηλής γευστικής και αισθητικής ποιότητας, συνδέοντας επιτυχώς τις αυθεντικές γεύσεις με την μοναδικότητα του Ελληνικού τοπίου, κάνοντας χρήση των Ελληνικών Μύθων και Παραδόσεων.

Εδώ και 27 χρόνια η Grecotel έχει αναπτύξει ένα μοναδικό πρόγραμμα σίτισης με επιπλέον επιλογές (από τις συνήθεις των ξενοδοχείων πολυτελείας), στηρίζοντας και προωθώντας τα τοπικά προϊόντα.

Τα 7 Βήματα

  1. Αναλυτική Περιγραφή

         πχ. ΝΤΑΚΟΣ, τραγανά παξιμαδάκια από κριθάρι και σίκαλη,

με τριμμένη βιολογική ντομάτα, ντόπια φέτα,

βιολογική ρίγανη και βιολογικό ελαιόλαδο AgrecoFarms

  1. Δημιουργία μικρής ιστορίας

 για να “κερδίσουμε” την εντύπωση του πελάτη και να του “περάσουμε”

              πολιτισμικά μηνύματα

    ΝΤΑΚΟΣ... Το πιο αντιπροσωπευτικό πιάτο της επιστημονικά αναγνωρισμένης

              Κρητικής Διατροφής

       Ιδιαίτερα αναγκαία για περιγραφές σε ξένη γλώσσα

The Grecotel Meze Collection:

The quickest way to discover authentic cold and hot Greek specialties.

The philosophy of Greek eating is to spend a long time at the table, eating and

             drinking little by little, while talking about practically everything under the sun

Σύμφωνα με τη μελέτη “Πώς οι περιγραφές στα μενού επηρεάζουν τις πωλήσεις” του Εργαστηρίου Τροφίμων & Μάρκας (FOOD & BRAND LAB) του Πανεπιστημίου Cornell, USA (Δεκέμβριος 2001).

ΟΙ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΣ …

-Αυξάνουν τις Πωλήσεις:

Οι πελάτες προτιμούν κατά + 27% περισσότερο τις επιλογές με περιγραφή

από τις επιλογές χωρίς περιγραφή.

-Δημιουργούν Υπεραξία:

Οι πελάτες είναι διατεθειμένοι να  πληρώσουν ακόμα και ένα + 10%

επιπλέον της αξίας των

-Δημιουργούν Επαναλαμβανόμενους Πελάτες

-Δημιουργούν Θετικότερη Εντύπωση του πελάτη για το εστιατόριο και το φαγητό του

  1. Κατάλληλη Σήμανση (εύκολα αναγνωρίσιμη)

Grecotel-τοπική γωνιά

Περιφέρειας Κρήτης

Ελληνικό πρωινό ΞΕΕ

We do local

ΣΕΔΗΚ Μινωϊκή Ελιά

  1. Εκπαιδευμένο προσωπικό, προτείνει με φιλικό τρόπο, απαντά ερωτήσεις
  1. Ενημέρωση πελάτη – πρόγραμμα δραστηριοτήτων, σε κάθε δωμάτιο στη γλώσσα του πελάτη και σε mobile application.
  1. Εκπαίδευση πελάτη – Παρουσίαση για Κρητική Διατροφή, μαθήματα παραδοσιακής

μαγειρικής

  1. Βιωματικές δραστηριότητες

Ενηλίκων:

Βιωματική εμπειρία στην AgrecoFarms: “Γίνε Αγρότης για Μια Ημέρα”

Γευσιγνωσία κρητικών τυριών μικρών παραγωγών, ελαιολάδου, κρασιών.

Βοτανικός κήπος, Φαρμακείο της Φύσης.

Παιδιών:

Μάθημα Υγιεινής Μαγειρικής στα πρότυπα της Κρητικής Διατροφής,

υπό μορφή παιχνιδιού.

Βιολογικός λαχανόκηπος

Βιωματική εμπειρία στην AgrecoFarms: “Οι μικροί Αγρότες”

 

Πως να ξεκινήσετε

Αναπολώντας γευστικές εμπειρίες από το παρελθόν ή ΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ συνταγές και προϊόντα (ανάλογα με ηλικία, σπουδές, καταγωγή, γευστικές εμπειρίες)

Εντοπίζοντας Προμηθευτές

(μικρές ή μεγάλες επιχειρήσεις, παραδοσιακές ή μοντέρνες, αγροτικούς συνεταιρισμούς, συλλόγους γυναικών, κλπ)

Εξελίσσοντας …όχι τόσο τις συνταγές όσο την παρουσίαση τους

π.χ. η Σφακιανή πίτα παραδοσιακά σερβίρεται με μέλι.

Στην περίπτωση της Grecotel, προσφέρεται με σπιτικό γλυκό κυδώνι, κουκουνάρια και φύλλο αρμπαρόριζας.

 

Πλεονεκτήματα

 

Για τα Τοπικά Προϊόντα

Γνωριμία επισκεπτών με τοπικά προϊόντα, διαφήμιση στόμα-με-στόμα (Γαστρονομική Διπλωματία”).

 

Για την Τοπική Οικονομία

Σύνδεση πρωτογενούς παραγωγής με μεταποίηση και τουρισμό.

Ενίσχυσή της σε περίοδο ιδιαίτερης οικονομικής αβεβαιότητας.

 

Για το Περιβάλλον

Μείωση τροφοχιλιομέτρων (που διανύουν τα προϊόντα όταν δεν είναι τοπικά παραγόμενα).

Μείωση Οικολογικού Αποτυπώματος Ξενοδοχείου

Βήματα προς βιωσιμότητα, αειφορία.

 

Για τον Τουρισμό

Ισχυρή Ταυτότητα και Προστιθέμενη Αξία στο Τουριστικό Προϊόν.

Διαφοροποίηση από το παρωχημένο μοντέλο διακοπών “ήλιος+θάλασσα”

 

Για τους Πελάτες

Αναβάθμιση Ταξιδιωτικής Εμπειρίας.

Βελτίωση της Προσωπικής Διάθεσης και Υγείας.

 

Για το Προσωπικό

Ικανοποίηση και υπερηφάνεια να προσφέρεις στους πελάτες–φίλους της Κρήτης προϊόντα Αρίστης Ποιότητας και Υψηλής Διατροφικής Αξίας και να συνεχίζεις την μακρά Κρητική παράδοση.

 

Προκλήσεις

-Είναι ακριβή επιλογή? Η εφαρμογή είναι εφικτή, επειδή στα “δικαιούμενα” γεύματα τα τοπικά προϊόντα είναι μέρος των συνολικών επιλογών–καταναλώσεων, στα δε αλα καρτ τμήματα, η τιμή πώλησης προσαρμόζεται ανάλογα.

-Η καταξίωση στο μυαλό των εργαζομένων ότι τα τότε ντόπια, χωρίς ταυτότητα, σε χύμα μορφή προϊόντα ήταν ανώτερα από τα αντίστοιχα εισαγόμενα “πολυτελώς” συσκευασμένα προϊόντα.

Η οργανωτική δομή της Grecotel επιτρέπει την ευκολότερη υλοποίηση της στρατηγικής.

Η συνεργασία του Λειτουργικού Τμήματος με το τμήμα Κεντρικών Αγορών

και ο κεντρικός συντονισμός των μενού και αλα καρτ καταλόγων το κάνει ευκολότερο.

Η έμπνευση και μύηση των στελεχών και προσωπικού του κάθε ξενοδοχείου να πιστέψουν και να γίνουν κοινωνοί της εταιρικής φιλοσοφίας, δίνουν ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.

 

Καινοτομία

Η Grecotel πρωτοπόρησε αφού η χρήση των τοπικών προϊόντων εντάχτηκε στη λειτουργία το 1989.

Ο κλάδος ακολούθησε (πρωτοβουλία ΞΕΕ, «Ελληνικό Πρωινό»).

Αναγνωρίστηκε και αντιμετωπίστηκε η ανάγκη εκπαίδευσης πελατών στο να αναγνωρίζουν και να εκτιμούν τα τοπικά προϊόντα.

Ανάγκη εκπαίδευσης και του προσωπικού.

Συμπεράσματα

Τα τοπικά προϊόντα κατέχουν εξέχουσα θέση στα ξενοδοχεία πολυτελείας της Grecotel.

Η εφαρμογή του προτεινόμενου “Στρατηγικού Σχεδίου” είναι εφικτή, μπορεί να εφαρμοστεί και αλλού, αρκεί να εκπαιδεύσεις τους πελάτες (πλεονέκτημα Κρήτης: οι 11.2 μέρες μέση παραμονή και το μεγάλο ενδιαφέρον επισκεπτών σε Ιστορία, Πολιτισμό και Υγιεινή Διατροφή)

Το στρατηγικό σχέδιο συνδέεται με την προσήλωση της Grecotel στη γαστρονομία και  συνεχείς αναζητήσεις για ισχυρή ταυτότητα και προστιθέμενη αξία στο τουριστικό προϊόν, μέσα από δημιουργικές, γευστικές προτάσεις με προϊόντα που έχουν ταυτότητα και ποιότητα.

Αποτελέσματα:

Τη δυναμική αποδοχής των Κρητικών επιλογών αποδεικνύει η κατά 16,65% προτίμηση της “Κρητικής” σαλάτας- Greek salad...Cretan style (βιολογική ντομάτα, ξυνομυζήθρα, θαλασσινό αλάτι, τραγανά λαχανικά βιολογικής καλλιέργειας, αλατσολιές, κριθαρομπουκιές και βιολογικό ελαιόλαδο AgrecoFarms), ΕΝΑΝΤΙ της διεθνώς γνωστής σαλάτας του “Καίσαρα” με αποδοχή ΜΟΝΟ 14,08%.

Μέσα σε έξι χρόνια (2010-2016) η σχέση Εισαγόμενων προς Ελληνικών παραγόμενων τυριών από 60%-40% διαμορφώθηκε σε 45%-55%.

Αυτό επιτεύχθηκε λόγω της κεντρικής συμφωνίας με την Ένωση Γεωργικών Συνεταιρισμών Ρεθύμνης για προμήθεια τυροκομικών προϊόντων, επιπλέον της συνεργασίας με μικρούς τοπικούς παραγωγούς (Γασπαράκης-Ηλιάκης-Τζουρμπάκης-Καλομοίρης), 18.500 κιλά.

Κεντρική συμφωνία με Σύλλογο Κτηνοτρόφων Ρεθύμνης για προμήθεια ντόπιων αρνιών  και Κασσάκη (παραδοσιακά καπνιστά κρέατα) αύξησε την κατανάλωση ντόπιων κρεάτων, 5.500 κιλά.

Αντικατάσταση των κονσερβοποιημένων εισαγόμενων μανιταριών με φρέσκα, τοπικής παραγωγής, 36.350 κιλά.

Αντικατάσταση των κονσερβοποιημένων κομποστών με φρέσκα τοπικά φρούτα.

Την επιτυχία του προγράμματος δηλώνει το υψηλό ποσοστό επαναλαμβανόμενων πελατών (30%) και οι καλύτερες βαθμολογίες στην ικανοποίηση για το φαγητό μεταξύ των ξενοδοχείων της Grecotel.

H Grecotel, αναπτύσσοντας μοναδικά concepts που εκφράζουν τον Κρητικό Πολιτισμό και αναδεικνύουν τις αξίες της Κρήτης, προβάλλει την Κρήτη, την Κρητική Φιλοξενία και την Κρητική Διατροφή, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην βιώσιμη ανάπτυξή της, συνδέοντας επιτυχώς τον τουρισμό με τον πρωτογενή τομέα.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ