ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Χαβιάρι από ελαιόλαδο μέσω της μοριακής γαστρονομίας

0

Στην παραγωγή του πρώτου ελληνικού… χαβιαριού µε πρώτη ύλη έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, προχώρησε η βορειοελλαδική επιχείρηση «ΕΥ ΓΑΙΑ» από τις Σέρρες, σύμφωνα με ρεπορτάζ της Agrenda.

Το νέο προϊόν, που περιέχει πέρλες ελαιόλαδου, σφαιροποιηµένες µέσω µιας τεχνολογίας, η οποία βασίζεται στη µοριακή γαστρονοµία, παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό, στη διάρκεια της 2η Gourmet Olive Exhibition, που πραγµατοποιήθηκε µεταξύ 5 και 7 Μαΐου στη Θεσσαλονίκη.

«Το ελαιόλαδο µετατρέπεται σε χαβιάρι χάρη στη φυτική ζελατίνη «αγάρ-αγάρ» που προέρχεται από εκχύλιση φυκιών», εξήγησε στην Agrenda ο επικεφαλής της ΕΥ ΓΑΙΑ, Νεκτάριος Ταφλανίδης, σηµειώνοντας πως «χρησιµοποιήσαµε µια νέα τεχνολογία που µας επιτρέπει να παράξουµε γρήγορα και οικονοµικά τις πέρλες, µε αποτέλεσµα το προϊόν να µπορεί να γίνει εµπορικό και να βγει στην αγορά».

Η πρώτη ύλη για το… χαβιάρι ελαιολαδου προέρχεται από τον ιδιόκτητο ελαιώνα των 1.400 ελαιόδεντρων, του κ. Τεφλανίδη, στην περιοχή των Σερρών κι αποτελεί «χαρµάνι» από τις ποικιλίες Κορωνέικη, Πετροελιά, Μεγαρίτικη και Χαλκιδικής. «Η παρασκευή του προϊόντος ολοκληρώθηκε πριν ένα µήνα και κυκλοφορεί σε τέσσερις διαφορετικούς κωδικούς. Το κλασσικό παρθένο ελαιόλαδο σε πέρλες, ένα µε θυµάρι, ένα µε λεµόνι και ένα µε τσίλι», µας εξήγησε ο κ. Ταφλανίδης. Η συσκευασία δε, είναι σε βαζάκι 100 γραµµαρίων, η λεγόµενη «τουριστική», διότι όπως αναφέρει ο παραγωγός «πιστεύουµε πως µπορεί να αποτελέσει ένα καλό δώρο που θα πάρει µαζί του ο τουρίστας επιστρέφοντας στην πατρίδα του» και η συσκευασία τύπου Horeca, για τους επαγγελµατίες του τοµέα της σίτισης.

Image removed.

Όσον αφορά τα επόµενα βήµατα, η ΕΥ ΓΑΙΑ έχει δηµιουργήσει ήδη έναν ακόµη κωδικό, την πέρλα ελαιολάδου µε βρώσιµο χρυσό, αλλά δεν έχει αποφασιστεί αν θα λανσαριστεί τελικά στην αγορά, ενώ παράλληλα σχεδιάζεται και η εκδοχή της πέρλας ελαιόλαδου µε σπιρουλίνα, που σε πειραµατικό στάδιο έχει δώσει καλό αποτέλεσµα.

Προς το παρόν, πάντως, το προϊόν δεν έχει τοποθετηθεί στην αγορά, αφού είναι πολύ «φρέσκια» η παραγωγή του, αλλά αυτό αναµένεται να αλλάξει σύντοµα, διότι σύµφωνα µε τον κ.Ταφλανίδη «στη διάρκεια της έκθεσης έγιναν ορισµένες σηµαντικές επαφές µε δυνητικούς πελάτες και ευελπιστούµε ότι στο αµέσως επόµενο διάστηµα κάποια από αυτές θα τελεσφορήσει».

Ως προς τον τρόπο χρήσης του, ο συνοµιλητής µας εξήγησε ότι µπορεί να χρησιµοποιηθεί στο food styling, σε κοκτέιλ ή σε γλυκά ως διακοσµητικό όπως έκανε στην έκθεση  ο Στέλιος Παρλιάρος.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ