Στη Βουλή φέρνει το ΚΚΕ το θέμα της απαράδεκτης δίωξης και καταδίκης των τριών μαθητών του 1ου Γυμνασίου Ρεθύμνου, με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε χτες προς τους υπουργούς Δικαιοσύνης και Παιδείας. Οι αρμόδιοι υπουργοί ερωτώνται τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση ώστε να παρθεί πίσω η απαράδεκτη απόφαση επιβολής ποινής «αναμορφωτικών μέτρων» στους μαθητές του 1ου Γυμνασίου Ρεθύμνου, να σταματήσει κάθε απειλή και δίωξη προς μαθητές και γονείς που συμπαραστέκονται στους αγώνες των μαθητών και να μην ποινικοποιούνται οι αγώνες των μαθητών.
Οπως επισημαίνεται στην Επίκαιρη Ερώτηση την οποία υπογράφει ο βουλευτής του Κόμματος Γιάννης Γκιόκας, «από την προηγούμενη δεκαετία και μέχρι σήμερα, οι δίκαιοι αγώνες των μαθητών βρέθηκαν στο στόχαστρο των κυβερνήσεων.
Επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ συνεχίζεται αυτή η απαράδεκτη πρακτική, αποδεικνύοντας ότι η κατάργηση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου έμεινε κενό γράμμα, αφού στην πράξη - και με τις χειρότερες μεθόδους - από τη συγκυβέρνηση στήνονται νέα "μαθητοδικεία".
Το νέο "επεισόδιο" είναι η καταδίκη μαθητών του 1ου Γυμνασίου Ρεθύμνου στην Κρήτη, με ποινή 80 ωρών "κοινωνικής εργασίας", για τη συμμετοχή τους στις μαθητικές κινητοποιήσεις που είχαν αποφασίσει στην αρχή της σχολικής χρονιάς οι μαθητές του σχολείου.
Η καταδίκη των μαθητών στο Ρέθυμνο έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά περιστατικών. Στην καταδίκη μαθητών γυμνασίου στη Θεσσαλονίκη, για τη συμμετοχή τους στις κινητοποιήσεις του σχολείου τους τον Οκτώβρη του 2016. Στις κλούβες που έστειλαν έξω από σχολεία της Λαμίας για να συλλάβουν μαθητές που περιφρουρούσαν την κινητοποίηση που είχαν αποφασίσει. Στην προσπάθεια ποινικοποίησης των μαθητικών αγώνων στην Κεφαλονιά, στα Γρεβενά και στο Ηράκλειο της Κρήτης.
Η κυβέρνηση έχει τεράστια ευθύνη για την ένταση της καταστολής και του αυταρχισμού, που παίρνει και τον χαρακτήρα απειλής και δίωξης των γονιών των μαθητών, με το επιχείρημα της "παραμέλησης εποπτείας ανηλίκων".
Οι μαθητές είναι νέοι με όνειρα και παλεύουν για αυτά. Δεν διαπράττουν κανένα αδίκημα, ούτε οι γονείς τους που τους στηρίζουν. Διεκδικούν ουσιαστική, ολόπλευρη μόρφωση για όλους, ένα σχολείο που να μορφώνει και όχι να εξοντώνει».