ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Αναστάτωση και ανατροπές στην επαγγελματική εκπαίδευση

0

ΑΙΦΝΙΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΕΠΑΛ

  • Με non paper καταργούν ειδικότητες

Σοβαρούς τριγμούς προκαλούν στην επαγγελματική εκπαίδευση οι μεθοδεύσεις του Υπουργείου Παιδείας που αφορούν στην ηλεκτρονική εγγραφή των υποψηφίων για τα ΕΠΑΛ της χώρας.

Βασικός στόχος του Υπουργείου είναι να συμπληρώσει τους τομείς σπουδών με μαθητές που θα προέρχονται από διάφορες περιοχές και πόλεις. Δεν είναι κριτήριο το ποιο σχολείο βολεύει τον μαθητή, αλλά το πώς η Κυβέρνηση θα κλείσει όσο το δυνατό περισσότερους τομείς, συγκεντρώνοντας τους μαθητές σε συγκεκριμένα σχολεία. Έτσι τα μικρά και απομακρυσμένα ΕΠΑΛ απειλούνται με σοβαρές απώλειες μαθητικού δυναμικού και σταδιακά με λουκέτο. Στο Ρέθυμνο το ΕΠΑΛ Γαράζου αναμένεται να έχει υψηλές απώλειες και τα παιδιά του Μυλοποτάμου να οδηγηθούν χωρίς την θέληση τους στο Ρέθυμνο ενώ μετακινήσεις αναμένεται να υπάρξουν και μεταξύ των δύο ΕΠΑΛ της πόλης.

Στο μεταξύ η Ένωση Λειτουργών Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης κατήγγειλε «non paper» καταργήσεις ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ. Συγκεκριμένα ανακοίνωσε, ότι «Είναι προφανές ότι δεν υπάρχουν περιθώρια συνεννόησης με βάση την κοινή λογική. Απέναντι στην τεκμηριωμένα επιχειρήματά μας, η κυβέρνηση εφαρμόζει με «αποφασιστικότητα» την προσχεδιασμένη επίθεσή της στα ΕΠΑΛ. Καταρρίπτεταιη δικαιολογία της «εξυγείανσης» και «αναβάθμισής» τους, της «ορθολογικής διαχείρισης πόρων και προσωπικού». Αν το Υπουργείο είχε αυτή τη επιδίωξη, θα δρούσε εγκαίρως και οργανωμένα. Αντίθετα, η κυβέρνηση επιδίωξε τον αιφνιδιασμό και τη ανοργανωσιά για να παρεμποδίσει εσκεμμένα τις εγγραφές στα ΕΠΑΛ. Παράλληλα «κλείνει το μάτι» στους εκπαιδευτικούς να μην αντιστέκονται γιατί …«όσο κυβερνάμε εμείςμπορεί να σας κλείσουμε τα σχολεία, αλλά δεν θα απολυθείτε, κάπου θα σας βολέψουμε…».

Η διαφορά με τον Αρβανιτόπουλο είναι ότι εκείνος έκλεινε μονομιάς τομείς και σχολεία. Αυτοί ψαλιδίζουν φύλα και ρίζες μέχρι να μαραθούν τα ΕΠΑΛ μοναχά τους. Κοινός τους στόχος να κλείσουν τα ΕΠΑΛ, κοινά χαρακτηριστικάοι ΑΙΦΝΙΑΣΤΙΚΕΣ ενέργειες και τα …«nonpaper» !!

Με nonpaper το Υπουργείο έκλεισε χθες ειδικότητες σχεδόν σε όλα τα ΕΠΑΛ. Όταν οι διευθυντές μπήκαν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα για να δηλώσουν το δυναμικό των τμημάτων που μπορεί να φιλοξενήσει η σχολική μονάδα κατά τάξη και Τομέα – Ειδικότητα, διαπίστωσαν με έκπληξη ότι ΕΛΕΙΠΑΝ ΟΛΟΚΛΗΡΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ. Επομένως ΔΕΝ τους δίνονταν η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ να δηλώσουν ότι το σχολείο ΜΠΟΡΕΙ να λειτουργήσει τα ΤΜΗΜΑΤΑ. Άρα, ΔΕΝ θα ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΟΥΤΕ ως ΕΠΙΛΟΓΕΣ στις δηλώσεις των μαθητών !!

 

Εμείς «κινδυνολογούσαμε» ότι τα «ολιγομελή» θα κλείσουν τον Ιούλιοκαι στην πραγματικότηταΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΑΥΤΑ ΕΚΛΕΙΣΑΝ ΑΠΟ ΧΘΕΣ !!!

Το Υπουργείο λοιπόν συλλαμβάνεται να ΨΕΥΔΕΤΑΙ ΑΣΥΣΤΟΛΑ κατηγορώντας εμάς τους «μεμονωμένους» που αντιδρούμε στην …«πρόοδο» που καλπάζει …κατά πάνω μας !!

 

ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΥΜΕ τον ΥΠΟΥΡΓΟ

ότι ΠΑΡΑΝΟΜΕΙ απροκάλυπτα και κατ’ εξακολούθηση !

Στα ΕΠΑΛ λειτουργούν Τομείς και Ειδικότητες με ΙΔΡΥΤΙΚΑ δημοσιευμένα σε ΦΕΚ. !

Αυτά ΔΕΝ καταργούνται με την …«ΠΑΡΑΛΕΙΨΗαναγραφής τους» σε …ηλεκτρονικές πλατφόρμες… Δηλαδή, αν έκανε λάθος ή παράλειψη ένας χειριστής του συστήματος, η πράξη του έχει ισχύ μεγαλύτερη από ένα Προεδρικό Διάταγμα ; Και πώς θα ξεχωρίζει η ΠΑΡΑΛΕΙΨΗ ενός χειριστή, από την πολιτική ΒΟΥΛΗΣΗ ενός Υπουργού ;

Η δήλωση που καλούνται να κάνουν οι Διευθυντές αφορά μόνο «στην δυναμική του σχολείου σε αίθουσες» δηλαδή ΠΟΣΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΑΝΑ ΤΑΞΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ από πλευράς υποδομών και ΜΟΝΟ !!

Διότι με το σύστημα «πολλαπλών επιλογών σχολείων» που ΑΥΤΟΙ επινόησαν, το ίδιο το σχολείο ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΠΡΟΒΛΕΨΗ για το μαθητικό δυναμικό που θα φοιτήσει. Αντίθετα, οφείλει να δηλώσει τη «διαθεσιμότητά του» σε χώρους και εξοπλισμό.

Ομοίως, το Υπουργείο ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ ΝΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΕΙ η να ΚΑΤΕΥΘΥΝΕΙ τις επιλογές των ΜΑΘΗΤΩΝ, ΑΠΟΚΛΕΙΟΝΤΑΣ τους δυνατότητες ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ και τις ΑΠΟΚΡΥΠΤΕΙ ή τις ΕΞΑΦΑΝΙΖΕΙ !!

 

ΑΝ λοιπόν έχει τα κότσια Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ

να ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙ τις ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ με ΑΠΟΦΑΣΗ του όπως προβλέπει ο Νόμος

παίρνοντας την πολιτική ευθύνη των πράξεών του

και όχι «στα μουλωχτά», σε ένα βράδι και με ευθύνη ενός χειριστή !!

 

ΚΑΛΟΥΜΕ

τους ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ και τους ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ των ΕΠΑΛ

να διαμαρτυρηθούν τηλεφωνικά και ΕΓΓΡΑΦΩΣ στο Υπουργείο

και να ζητήσουν την ανάρτηση ΟΛΩΝ των ΤΟΜΕΩΝ και ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ

που περιέχονται ΣΤΟ ΙΔΡΥΤΙΚΟ του κάθε σχολείου.»

 

ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ

Στη σκοπούμενη υποβάθμιση των ΕΠΑ.Λ από την Κυβέρνηση, αναφέρεται ο Γραμματέας ΠΕ της ΝΔ-Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης, με κοινοβουλευτική του παρέμβασηπρος τονΥπουργό Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων κο Κωνσταντίνο Γαβρόγλου.

Στην Ερώτηση αναφέρεται ότι: «Σύμφωνα με εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου, που ενδιαφέρονται για εγγραφή στα ΕΠΑ.Λ, πρώτη φορά φέτος για το σχολικό έτος 2017-2018, πρέπει να υποβάλουν δήλωση προτίμησης, υποχρεωτικά ηλεκτρονικά και μέσα στο ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο των 5 ημερών, δηλαδή από τις 19-06-2017 έως τις 23-06-2017.

Στις 30 Ιουνίου θα «κλειδώσει» ο αριθμός μαθητών που θα έχουν προλάβει να εγγραφούν και κατά συνέπεια και ο αριθμός των τμημάτων γενικής παιδείας, τομέων και ειδικοτήτων που θα έχουν προλάβει να δημιουργηθούν. Τα τμήματα οι τομείς και οι ειδικότητες, που δεν θα έχουν τον προβλεπόμενο ελάχιστο αριθμό μαθητών, δεν θα λειτουργήσουν, εκτός από τα τμήματα όσων  ειδικοτήτων της Γ’ τάξης θα εγκριθούν ως ολιγομελή, διαδικασία που θα λειτουργήσει κατ΄ εξαίρεση και μόνο για το σχολικό έτος 2017-2018.

Αυτό σημαίνει ότι οι μαθητές που θα επιθυμούν να εγγραφούν κατ’ εξαίρεση και πέρα απ’ αυτές τις ασφυκτικές προθεσμίες ή που θα μετεγγραφούν από άλλες σχολικές μονάδες σε ΕΠΑΛ της επιλογής τους,  θα μπορούν να το κάνουν μόνο για τα αντίστοιχα τμήματα, τομείς και ειδικότητες του συγκεκριμένου ΕΠΑΛ, που έχουν συμπληρώσει τον απαιτούμενο ελάχιστο αριθμό μαθητών και έχουν εγκριθεί διότι δεν δίνεται η δυνατότητα να δημιουργηθεί  τομέας, αν ζητηθεί από μαθητές, οι οποίοι θα πρέπει πλέον να αναζητήσουν άλλο σχολείο όπου υπάρχει ο επιθυμητός  τομέας ή η ειδικότητα που θέλουν».

Η παρέμβαση συνεχίζει λέγοντας ότι: «Είναι φανερό ότι με τη νέα διαδικασία εγγραφής, και σε αυτά τα νέα ασφυκτικά χρονικά περιθώρια, συρρικνώνεται  το ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών στο νέο ΕΠΑΛ χωρίς καμιά πρόβλεψη για την αναπλήρωσή τους μέσα στο δημόσιο σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και  επιδιώκεται ο περιορισμός των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών οι οποίοι δεν θα μπορούν ούτε να ενημερωθούν και να αποφασίσουν με ηρεμία για το σχολείο της επιλογής τους, ούτε να επιλέξουν τον τομέα και την ειδικότητα  που πραγματικά επιθυμούν.

Επίσης, η κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων, τα ολιγομελή  τμήματα μόνο για την επόμενη χρονιά που μπορεί να μην εγκριθούν, θα οδηγήσουν σε πολλές περιπτώσεις στο κλείσιμο ή τον υποβιβασμό σχολείων κυρίως στην περιφέρεια, και συνακόλουθα στη μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε αυτά».

Με την κοινοβουλευτική παρέμβαση τίθενται τα ακόλουθα ερωτήματα:

«1.       Ποιος είναι ο νέος σχεδιασμός σας για το πλαίσιο λειτουργίας των ΕΠΑ.Λ;

  1. Σκοπεύετε να καταργήσετε τομείς και ειδικότητες των ΕΠΑ.Λ.και συνακόλουθα θέσεις εκπαιδευτικών; Πώς θα αντικατασταθούν οι καταργούμενες ειδικότητες;

Για ποιο λόγο επιβάλλεται η -αποκλειστικά- ηλεκτρονική εγγραφή των μαθητών; Είναι έτοιμη η ηλεκτρονική πλατφόρμα;».

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ