ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Ο Κρητικός απ’ το Κολοράντο, που δημιούργησε μια νέα τέχνη

0

Μια ασυνήθιστη τεχνική που μοιάζει με την πυρογραφία χρησιμοποιεί για τα έργα του ένας κινηματογραφιστής από το Κολοράντο με κρητικές ρίζες.

Ο Michael Papadakis αντί για πυρακτωμένο σίδερο, χρησιμοποιεί το φως του ήλιου, συγκεντρωμένο μέσα από έναν μεγεθυντικό φακό. Ο τριαντάχρονος κάνει κάνει τέχνη

πάνω σε ξύλο, χρησιμοποιώντας διαθλούμενο και ανακλώμενο ηλιακό φως μέσω μεγεθυντικού φακού.

Αντί για πινέλα έχει δεκάδες μεγεθυντικούς φακούς τους οποίους τοποθετεί σε μικρή απόσταση από ξύλινες επιφάνειες οι οποίες γίνονται ο καμβάς του. Στη συνέχεια, εστιάζει τις

ακτίνες του ήλιου σε ένα μικρό σημείο, με το οποίο κατακαίει σχέδια πάνω στο ξύλο.

Τα θέματά του ποικίλουν: Ρομαντικές σκηνές, οικογενειακές σκηνές, καθημερινή ζωή. «Κατά μέσον όρο, ένα έργο μπορεί να απαιτήσει από μία έως τριάντα ώρες, ανάλογα με το μέγεθος και τη λεπτομέρεια της εικόνας».

“Τι ήταν όμως αυτό που τον ώθησε να ξεκινήσει αυτή τη μορφή τέχνης;”, τον ρωτάω: «Τελειώνοντας το κολλέγιο αποφάσισα να βρω τον εαυτό μου. Θυμάμαι ότι έβγαλα εισιτήριο

χωρίς επιστροφή για τη Νότια Κορέα. Ακολούθως, απομονώθηκα σε μια κοινότητα στην επαρχία Xinjiang στην Κίνα.

Εκεί ένας φίλος μου είχε πάνω στο τραπέζι του έναν μεγεθυντικό φακό και θυμάμαι πολύ ζωηρά τον ήλιο, απ’ το παράθυρο, να λάμπει πάνω στον μεγεθυντικό φακό» και

προσθέτει: «Άρχισα να κάνω αυτό το είδος τέχνης σε κάθε χώρα από την οποία περνούσα. Μογγολία, Κίνα, Τατζικιστάν, Κιργιστάν, Αφγανιστάν, Τουρκία και Ελλάδα. Επιστρέφοντας

στις Η.Π.Α., σταμάτησα να χρησιμοποιώ τους παραδοσιακούς μεγεθυντικούς φακούς και αγόρασα φακούς Fresnel και ηλιακούς συλλέκτες».

Ο Michael χρησιμοποιεί τον όρο «ηλιογραφία» για να περιγράψει την τεχνική του, αν και ο όρος αυτός συνήθως αναφέρεται στη φωτογραφική διαδικασία που εφευρέθηκε το 1822.

“Ζωγραφίζω έχοντας μόνο ένα πράγμα στο μυαλό μου. Την ασφάλεια. Χρησιμοποιώ γυαλιά συγκόλλησης επειδή τα φως μπορεί να βλάψει τα μάτια μου. Έχω μαζί μου πάντα και ένα μπουκάλι με σπρέι νερού σε περίπτωση που καώ. Πότε δεν ζωγραφίζω σε περιοχές που υπάρχει πιθανότητα να ξεσπάσει κάποια πυρκαγιά”.

Όσον αφορά αυτούς που τον έχουν εμπνεύσει απαντά: «Μάρτιν Λούθερ Κινγκ, Τζον Λένον, Μάικλ Τζάκσον, Μπόμπι Κένεντι, Νέλσον Μαντέλα, Νίκολα Τέσλα, Αρχιμήδης. Η τέχνη μου εμπνέεται από την ελπίδα και τη δικαιοσύνη».

Ο Michael έχει επισκεφτεί δυο φορές την Ελλάδα. Η πρώτη φορά ήταν το 2002, oπότε και πήγε στην Κρήτη και επισκέφθηκε την οικογένεια του πατέρα του.

Το 2013 ταξίδεψε ξανά στην Ελλάδα και επισκέφτηκε τη Χίο, όπου έμεινε τρεις μήνες με σκοπό να αναζητήσει τις ρίζες της μητέρας του.

«Πάντα μου μιλάει για την ιστορία του παππού μου ο οποίος όταν ήταν έφηβος έφυγε από τις Οινούσσες για τις Η.Π.Α.».

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ