ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΑΠΟΨΕΙΣ

Δύσκολες εποχές του Νίκου Θεοδωράκη

0

Γράφει ο Νίκος Θεωδοράκης

Δημοσιογράφος

http://www.thrapsaniotis.gr

Εμείς που αγαπούμε τις λέξεις, δεν το έχουμε με τους αριθμούς, αν και καμιά φορά και με την προϋπόθεση ότι τους χρησιμοποιούμε σωστά μπορούμε να βγάλουμε συμπεράσματα και να επανεξετάσουμε τη θέση μας μπροστά στην πραγματικότητα που ζούμε, πώς δηλαδή αυτή διαμορφώνεται.

Κι αυτή η έρευνα μας έκανε ένα «κλίκ». Γενικώς ζούμε κι εμείς τα προβλήματα που καταγράφει. Και τα ζούμε, επειδή έχουμε επιλέξει να μην εθελοτυφλούμε. Αυτή είναι μια πραγματικότητα. Και ο αντίκτυπος της φαίνεται στην καθημερινότητα μας και στον οικογενειακό προϋπολογισμό.

Λέει η έρευνα, που είδαμε δημοσιευμένη στις εφημερίδες και ίσως την έχετε δει κι εσείς και η οποία δείχνει να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα:

Το πρώτο εξάμηνο του 2017 οι Έλληνες αγόρασαν 56 εκατ. λιγότερα λίτρα βενζίνης - Στο 3,5% η πτώση στην αγορά των γαλακτοκομικών. Από παντού κόβουν τα ελληνικά νοικοκυριά καθώς συνεχίζεται η φορολογική αφαίμαξη, ενώ τον Σεπτέμβρη αναμένεται η πρώτη δόση του ΕΝΦΙΑ, οι δόσεις για το φόρο εισοδήματος και τα τέλη κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας το πρώτο εξάμηνο του έτους οι Έλληνες αγόρασαν 56.000.000 λίτρα λιγότερα βενζίνης καθώς ο όγκος πωλήσεων στις βενζίνες μειώθηκε κατά 4% σε ετήσια βάση.

Και βλέπεις το αντίκτυπό του στα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους, ιδιαίτερα μιας μεγαλούπολης, όπως είναι η πρωτεύουσα. Λιγότερα οχήματα και ανοιχτές θέσεις για παρκάρισμα στη γειτονιά, εκεί που έκανες πέντε κύκλους μέχρι να βρεις κάτι, όχι και τόσο ασφαλές, αλλά έτσι κι αλλιώς δεν είχες κι άλλη επιλογή.

Την ίδια ώρα τα στοιχεία για τις πωλήσεις σε σούπερ μάρκετ δείχνουν απώλεια της τάξης του 1% καθώς στα γαλακτοκομικά υπήρξε μείωση πωλήσεων κατά 3,5%, στα καθαριστικά η πτώση κινείται στο 4,9% και σε είδη προσωπικής υγιεινής στο 4,6%. Κι αυτό είναι εμφανές στο καλάθι με τα ψώνια για το σπίτι. Τα αναγκαία. Τα απαραίτητα. Όλο και λιγότερα, δηλαδή. Δεν γίνεται αλλιώς.

Παρόμοια κατηφορική πορεία έχουν πάρει, και οι πωλήσεις στα ηλεκτρονικά είδη καθώς τα στοιχεία που ανακοίνωσε η εταιρεία Gfk δείχνουν πτώση 11,2% σε προϊόντα πληροφορικής, 5,3% στα προϊόντα τηλεπικοινωνιών και 5,8% στα ηλεκτρονικά είδη.

Όπως επισημαίνεται ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης έχει πλέον επιστρέψει στα επίπεδα του Φεβρουαρίου του 2015. «Δεν επιστρέφουμε μόνο εκεί που ήμασταν πριν από 2,5 χρόνια αλλά σε όρους καταναλωτικής εμπιστοσύνης εξακολουθούμε να είμαστε πίσω από την ευρωζώνη που ακριβώς επειδή τρέχει με ρυθμό ανάπτυξης 2,1% η απόσταση διευρύνεται», δηλώνει ο Γενικός Διευθυντής του ΙΟΒΕ Νίκος Βέττας.

Όλα αυτά τα χρόνια της λιτότητας, έχουν δημιουργηθεί πολύ μεγάλα προβλήματα για τη ραχοκοκαλιά της κοινωνίας που αποτελεί η μεσαία τάξη, η οποία βάλλεται από παντού, από όλες τις πλευρές.

Αν έτσι έχουν τα πράγματα κι εμείς που τα ζούμε τα γνωρίζουμε καλά, επειδή είναι χαραγμένα στο πετσί μας, βλέπουμε όλη την ανασφάλεια που παρέχει το παρών σύστημα πραγμάτων.

Τώρα τι σας τα λέω όλα αυτά, καθώς περπατάμε ακόμα στο τελευταίο δεκαήμερο του Αυγούστου και όταν μερικοί παραμένουν ακόμα στις παραλίες αφού κατάφεραν να πάνε, κάνοντας την καλύτερη δυνατή οικονομική διαχείριση του οικογενειακού προϋπολογισμού;

Ξέρω, σας μαυρίζω την καρδιά, καθώς επικεντρώνω στο πρώτο, μετά τις μικρής διάρκεια διακοπές των εργαζομένων σ’ αυτή την εφημερίδα, κομμάτι μου στην πραγματικότητα. Αλλά, δεν νομίζω ότι είσαστε από εκείνους που τους αρέσει να τους χαϊδεύουν τα αυτιά και να ζουν στα σύννεφα.

Η μακρόχρονη σχέση αγάπης που έχουμε δημιουργήσει χρόνια τώρα, από την τακτική παρουσία μας σ’ αυτή τη στήλη, το επιβεβαιώνει με σιγουριά. Καλύτερα να είμαστε καλά ενημερωμένοι, ψαγμένοι, παρά να είμαστε αλλού, ζώντας σε ένα παράλληλο σύμπαν. Δεν το θέλει αυτό, ούτε ο Θεός. Γιατί να το θέλουμε εμείς που αγαπούμε την αλήθεια…

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ