Οικολογικό S.O.S. του Νίκου Θεοδωράκη

Γράφει ο Νίκος Θεωδοράκης
Δημοσιογράφος
http://www.thrapsaniotis.gr

Μόλυνση του περιβάλλοντος. Συνηθισμένα πράγματα. Αλλά αυτή τη φορά δεν είναι κάτι απλό. Ολόκληρος ο Σαρωνικός ζει τα χειρότερα του.  Μαύρες ακόμα και οι ακτές της Γλυφάδας και της Πειραϊκής.

Ως μείζονος σημασίας βαρύ περιστατικό, που θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, χαρακτήρισε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, τη ρύπανση που προκάλεσε σε παράκτιες περιοχές η βύθιση του αγκυροβολημένου μικρού δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» νοτιοδυτικά της Αταλάντης, γεμάτου με 2.570 τόνους καύσιμα.

Σύμφωνα με πληροφορίες περισσότερα από 60 άτομα ιδιωτικού συνεργείου  επιχειρούν εντατικά στην παραλία του Παρασκευά στην Καστέλλα και στη θαλάσσια περιοχή μπροστά από τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων. Στη μάχη της αντιρρύπανσης μπήκε και το δεξαμενόπλοιο «Αktea osrv» της εταιρείας Τεχνικής Προστασίας Περιβάλλοντος, ένα σκάφος με τεράστιες δυνατότητες απάντλησης πετρελαιοειδών. Σύμφωνα με στελέχη των εταιρειών αντιρρύπανσης, τα περιστατικά αντιμετωπίζονται σε όλα τα σημεία της ρύπανσης σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Στην περιοχή του ναυαγίου ενισχύονται τα σκάφη του Λιμενικού που επιχειρούν επί τόπου, ενώ στην Σαλαμίνα, κατόπιν συνεννόησης του υπουργείου Ναυτιλίας με την πλοιοκτήτρια εταιρία, έχουν σταλεί επιπλέον βυτιοφόρα οχήματα, για να βοηθήσουν στην απορρύπανση των ακτών.

Από την πλευρά της εταιρεία «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» σε ανακοίνωση της εκφράζει την ειλικρινή λύπη της για την αδόκητη πρόκληση ναυαγίου του Δ/Ξ ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ και την εξ αυτού ακόλουθη μόλυνση του θαλάσσιου περιβάλλοντος και της παράκτιας περιοχής της Σαλαμίνας και δηλώνειτην αμέριστη συμπαράσταση της στους κατοίκους, τους επιχειρηματίες της περιοχής και τις τοπικές αρχές.

Από την πλευρά μας, δηλώνει, ότι «αμέσως μετά την βύθιση του πλοίου, που είναι τεράστιο πλήγμα για εμάς, το προσωπικό και τις οικογένειες μας, δόθηκαν εντολές στην ιδιωτική εταιρεία που ανέλαβε το έργο της απορρύπανσης , να πράξει ό,τι είναι ανθρωπίνως και τεχνικώς δυνατό, ώστε να καθαριστεί πλήρως η πληγείσα περιοχή. Έχουμε τις διαβεβαιώσεις ότι αυτό θα γίνει».

Η εταιρεία σημείωνε ότι «ήδη η διαρροή από το πλοίο έχει σταματήσει και συνεχίζονται οι προσπάθειες άντλησης του φορτίου, το οποίο θα μεταφορτωθεί σε άλλο πλοίο το οποίο ναύλωσε η εταιρεία μας για τον σκοπό αυτό, ώστε να διασφαλίσουμε ότι δεν υπάρχει καμία πιθανότητα μελλοντικής διαρροής. Σε κάθε περίπτωση είμαστε και θα παραμείνουμε σε διαρκή επαφή με όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες προκειμένου να αποκατασταθεί πλήρως το περιβάλλον.»

Σχετικά με τα αίτια του ναυαγίου υποστήριξε ότι «παρόλο που αντιλαμβανόμαστε πλήρως την αγωνία όλων να μάθουν τι ακριβώς συνέβη, ενημερώνουμε ότι οι αυτοψίες των δυτών και οι πραγματογνωμοσύνες από τις αρμόδιες αρχές/ οργανισμούς είναι σε εξέλιξη και μόνο όταν ολοκληρωθούν, θα είμαστε σε θέση να τα γνωρίζουμε. Έως τότε, το μόνο για το οποίο ως πλοιοκτήτρια μπορούμε να διαβεβαιώσουμε είναι ότι το πλοίο ήταν αξιόπλοο, τα πιστοποιητικά του ήταν εν ισχύ και είχε υποβληθεί σε όλους τους ελέγχους, όπως η κείμενη νομοθεσία απαιτεί. Επομένως κάθε «υποψία» που εκφράζεται από οιονδήποτε σχετικά με υποτιθέμενη μη καταλληλότητα του πλοίου να εκτελεί το έργο για το οποίο προοριζόταν είναι ψευδής, συκοφαντική και η εταιρεία επιφυλάσσεται των δικαιωμάτων της.»

Σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού εκφράζει μια διαφορετική άποψη και κάνει λόγο για «κινητή οικολογική βόμβα» αναφερόμενη στο «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» χαρακτηρίζοντας το πλοίο «υπερήλικο, ανασφαλές και επικίνδυνο». Επιπλέον σημειώνει ότι υπήρξε τραγική καθυστέρηση και πρωτοφανής ανεπάρκεια των κρατικών αρχών στην αντιμετώπιση της θαλάσσιας οικολογικής καταστροφής στον Σαρωνικό»

Προφανώς η κατάσταση, είναι πολύ σοβαρή… Και πρόκειται για το Σαρωνικό που μόλις είχε συνέλθει από την επίσης περιβαλλοντική κακοποίηση του για πάρα πολλά χρόνια. Όμως κάποια στιγμή πρέπει να αποδοθούν ευθύνες σε εκείνους που δεν σέβονται το περιβάλλον. Λογικό δεν ακούγεται;

Σχετικά άρθρα

Δείτε επίσης

Close