ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΕΛΛΑΔΑ

Τέλος η πλαστική σακούλα από το νέο έτος

0

Τέλος στη δωρεάν διάθεση λεπτής πλαστικής σακούλας από τα ταμεία των σούπερ μάρκετ και των εμπορικών καταστημάτων από την αρχή του νέου έτους.

Πλέον θεσπίζεται ανταποδοτικό περιβαλλοντικό τέλος για κάθε αγορά πλαστικής σακούλας από τους καταναλωτές, όπως γίνεται και σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Αυτό ανακοίνωσε ο Ελληνικός Οργανισμός Ανακύκλωσης, καθώς μόνο το 2015 στην Ελλάδα, η ετήσια κατανάλωση πλαστικών σακουλών ήταν μεταξύ 242 και 363 τεμάχια ανά άτομο, ενώ το 2010 σ' ολόκληρη την Ευρώπη χρησιμοποιήθηκαν 98,6 δισ. πλαστικές σακούλες.

Σύμφωνα με τον ΕΟΑΝ, 52 χρόνια μετά τη «γέννηση» της πλαστικής σακούλας, η αποτίμηση δεν είναι θετική. Οι πλαστικές σακούλες δημιουργούν ανεπανόρθωτες βλάβες και μπορούν να σκοτώσουν ψάρια, θαλάσσιους οργανισμούς και πουλιά, μπορούν να αποδομηθούν και να μολύνουν το πόσιμο νερό.

Για να περιοριστεί η «μάστιγα» της πλαστικής σακούλας, το 2015 η ΕΕ εξέδωσε οδηγία με στόχο τον περιορισμό της κατανάλωσής της σε 90 πλαστικές σακούλες ανά πολίτη μέχρι το 2019 και σε 40 έως τα τέλη του 2025. Σύμφωνα με το ΕΟΑΝ, και κατόπιν σχετικού νομοσχεδίου που συνέταξε το ΥΠΕΝ, η Ελλάδα εναρμονιζόμενη με την οδηγία αυτή, δημιούργησε το νομικό πλαίσιο με βάση το οποίο από 01-01-2018 παύει η δωρεάν διάθεση λεπτών πλαστικών σακουλών από τα ταμεία των σούπερ μάρκετ και των εμπορικών καταστημάτων και θεσπίζεται ανταποδοτικό περιβαλλοντικό τέλος για κάθε αγορά πλαστικής σακούλας από τους καταναλωτές.

Με τον τρόπο αυτό θα αποθαρρυνθούν οι πολίτες από την αλόγιστη χρήση της πλαστικής σακούλας, ενώ τα χρήματα από το τέλος θα χρησιμοποιούνται για δράσεις ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης των καταναλωτών και ανταποδοτικά για την αντικατάσταση των λεπτών πλαστικών σακουλών από επαναχρησιμοποιούμενες τσάντες. Αυτές θα δίνονται δωρεάν στους πολίτες που θα επιστρέφουν για ανακύκλωση τις λεπτές πλαστικές σακούλες που θα αγοράζουν.

Σημειώνεται ότι ο Ελληνικός Οργανισμός Ανακύκλωσης ξεκίνησε ήδη καμπάνια ενημέρωσης με τίτλο «Ζήτημα επιβίωσης». Η πρώτη δράση της καμπάνιας περιλαμβάνει προβολή της επικοινωνιακής αφίσας από τις 9 έως τις 22 Δεκεμβρίου 2017 σε στάσεις λεωφορείων στο κέντρο της Αθήνας και της Περιφέρειας Αττικής, ενώ το 2018 αναμένονται να υλοποιηθούν περισσότερες επικοινωνιακές δράσεις σε όλες τις περιφέρειες της χώρας.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ