ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Αγωνία των τοπικών φορέων για την μοριοδότηση των σχολείων

0

Στην δέσμευση, ότι θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την αύξηση της μοριοδότησης των σχολείων της Π.Ε. Ρεθύμνου και των χαρακτηρισμό ως δυσπρόσιτων των μονάδων και των δύο βαθμίδων που λειτουργούν από το Γαράζο ως τα Ανώγεια αλλά και στην περιοχή της Δ.Ε. Κουρητών, προχώρησε χθες ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης κ. Γιώργος Τερζάκης, μετά από μια «μαραθώνια» συνεδρίαση που έγινε παρουσία των εκπροσώπων των θεσμικών φορέων του νομού και της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Το κλίμα στα γραφεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου ήταν φορτισμένο καθώς η προτεινόμενη μοριοδότηση των σχολείων σε ολόκληρο το νομό, που έγινε γνωστή πριν από ένα μήνα, έχει προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις τόσο από πλευράς των εκπαιδευτικών, όσο και από την τοπική αυτοδιοίκηση, οι εκπρόσωποι της οποίας κάνουν λόγο για μεθοδευμένη προσπάθεια παύσης λειτουργίας των σχολείων της υπαίθρου και συγκέντρωσης του μαθητικού πληθυσμού στα αστικά κέντρα.

Στην συνάντηση συμμετείχαν η Αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου κ. Μαρία Λιονή, οι εκπρόσωποι των δημοτικών τομέων παιδείας κ. Γιώργος Γεωργαλής του Ρεθύμνου, Μανούσος Κλάδος του Μυλοποτάμου, Αντώνης Τσουρδαλάκης του Αγ. Βασιλείου, Μανώλης Ψαρουδάκης του Αμαρίου και Μαρία Μπαγκέρη – Σταυρακάκη των Ανωγείων. Συμμετείχαν επίσης ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου κ. Ευστάθιος Κοντογιάννης, η Αναπληρώτρια Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου κ. Πετρακάκη, εκπρόσωποι της ΕΛΜΕΡ και του Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών του νομού καθώς και οι Διευθυντές Γυμνασίων και Λυκείων του νομού.

Οι τοπικοί φορείς εμφανίστηκαν με ενιαία θέση κατά της προτεινόμενης μοριοδότησης από το Υπουργείο Παιδείας, καταθέτοντας με ένταση την αγωνία τους για το μέλλον των περιφερειακών σχολείων όπως του Φουρφουρά, της Συβρίτου, του Γαράζου και της Κράνας αλλά και των ολιγοθέσιων δημοτικών σχολείων της υπαίθρου ενώ υπέγραψαν κοινό ψήφισμα, το οποίο κατέθεσαν προς τον Γενικό Διευθυντή Παιδείας Κρήτης, με αίτημα να το κοινοποιήσει στο Υπουργείο.

Το ψήφισμα αναφέρει τα εξής:

«Οι εκπρόσωποι της εκπαιδευτικής κοινότητας και των τοπικών αρχών της Π.Ε. Ρεθύμνης απευθυνόμενοι στο ΥΠΠΕΘ συνυπογράφουμε το παρακάτω ψήφισμα για το θέμα της μοριοδότησης των σχολικών μονάδων της ΠΕ Ρεθύμνης κατόπιν της σχετικής σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε σήμερα 23/01/2018 στα γραφεία της ΔΔΕ Ρεθύμνου.

1) Η προτεινόμενη μοριοδότηση από το ΥΠΠΕΘ είναι εντελώς αποκομμένη από την πραγματικότητα των σχολείων της ΠΕ Ρεθύμνης και των τοπικών κοινωνιών αγνοώντας τις τοπικές συνθήκες και ιδιαιτερότητες του καθενός από τα επαρχιακά σχολεία (δυσμενείς υψομετρικές, συγκοινωνιακές, κοινωνικές και παιδαγωγικές παράμετροι).

2) Οδηγεί σε περαιτέρω υποβάθμιση αρκετών, κυρίως περιφερειακών, σχολείων οδηγώντας στη σταδιακή συρρίκνωση και, τελικά, στο κλείσιμό τους συμβάλλοντας στην όξυνση των προβλημάτων στέγασης και εύρυθμης λειτουργίας και για τα σχολεία της πόλης του Ρεθύμνου.

3) Πρέπει να στηριχθούν τα σχολεία της ΠΕ Ρεθύμνης και να αποκατασταθεί η εις βάρος τους αδικία εφαρμόζοντας τις εμπεριστατωμένες εισιγήσεις του ΠΥΣΔΕ Ρεθύμνου για την αναλογική αύξηση των Μορίων Δυσμενών Συνθηκών των σχολικών μονάδων Ρεθύμνου (4-4-2017 Αρ. Πρωτ. Φ.11.2/2217) και για τον επανακαθορισμό των Δυσπρόσιτων Σχολικών Μονάδων της ΔΔΕ ΠΕ Ρεθύμνης (3-4-2017 Αρ. Πρωτ. Φ.11.2/2155)».

«ΘΑ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΜΟΡΙΩΝ»

Σε μια προσπάθεια να δικαιολογήσει την στάση του Υπουργείου Παιδείας, ο κ. Τερζάκη, τόνισε, ότι «Ο κύριος λόγος που άνοιξε το ζήτημα της αναμοριοδότησης από πέρυσι ήταν ότι θα πρέπει να εξορθολογήσει ένα σύστημα το οποίο ήταν άδικο και να γίνει δίκαιο. Ήταν άδικο διότι είχε πολλά χρόνια να προσαρμοστεί και διότι υπήρχαν διαφορετικά κριτήρια για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Είχαμε τραγικές περιπτώσεις σχολείων, όπου σχολεία πρωτοβάθμιας έπαιρναν δύο μόρια και της δευτεροβάθμιας επτά στον ίδιο δήμο.» Ο ίδιος συνέχισε λέγοντας, ότι «Τα τελευταία χρόνια που ξέρουμε ότι πρωτοβάθμια έχει το σύνολο σχεδόν των ειδικοτήτων που έχει και η δευτεροβάθμια, η αδικία γινόταν ακόμη μεγαλύτερη. Έτσι μπήκε στη διαδικασία και ζήτησε από τα συμβούλια προτάσεις οι οποίες ζήτησε να συνδέονται η πρωτοβάθμια με τη δευτεροβάθμια, αυτό έγινε και στην Κρήτη και νομίζω ότι εμείς είχαμε μια από τις καλύτερες προτάσεις πανελλαδικά, ορθολογική και δίκαια. Το πιο εύκολο πράγμα για το Υπουργείο θα ήταν να δεχτεί την πρόταση κάθε νομού. Δεν το κάνει γιατί για τον συνάδελφο αναπληρωτή που θα πάει στη Γαύδο και θα πάρει τα δυσπρόσιτα μόρια δεν είναι δίκαιο να τα πάρει αντίστοιχα και ο άλλος εκπαιδευτικός που θα πάει στα Ανώγεια. Αυτός ο αλγόριθμος είχε τη λογική να εκφέρει μια δικαιοσύνη. Δεν τα κατάφερε παντού και το αναγνωρίζει το ίδιο το Υπουργείο, γιατί εκτός από τις παραμέτρους τις οποίες έλαβε υπόψη του υπάρχουν και άλλες τις οποίες δεν μπορεί να τις λάβει υπόψη του ένας τύπος. Αυτές τις ιδιαιτερότητες έρχομαι σήμερα να εισπράξω εδώ. Την ιδιαιτερότητα που έχει κάθε περιοχή και αυτή να ξαναπάει σαν πρόταση στο Υπουργείο».

Ο κ. Τερζάκης, δήλωσε, ότι δεν είναι εφικτό να γίνει δεκτή η πρόταση του ΠΥΣΔΕ και του ΠΥΣΠΕ Ρεθύμνου, ωστόσο, όπως προαναφέραμε δεσμεύτηκε για αναλογική αύξηση των μορίων όλων των σχολείων και χαρακτηρισμό ως δυσπρόσιτων των ορεινών σχολείων του Αμαρίου και του Μυλοποτάμου.

                                                                       ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ                      

Της συζήτησης για την μοριοδότηση των σχολείων, προηγήθηκε η κατάθεση της αγωνίας των εκπροσώπων των δήμων προς τον Περιφερειακό Διευθυντή Παιδείας για σειρά ζητημάτων όπως η υποχρηματοδότηση των σχολείων, η αδιαφορία του υπουργείου για τον σχολικό εξοπλισμό, η αδιανόητη γραφειοκρατία που έχει επιβληθεί αλλά και το έργο μεταφοράς των μαθητών.

Επί τάπητος τέθηκε και το ζήτημα της προσχολικής αγωγής, καθώς το υπουργείο επεξεργάζεται το ενδεχόμενο να ενταχθεί στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Οι δήμοι Μυλοποτάμου, Ανωγείων, Αγίου Βασιλείου και Αμαρίου δήλωσαν πως έχουν την δυνατότητα να ανταποκριθούν και συμφώνησαν στο συγκεκριμένο ενδεχόμενο. Από πλευράς Δήμου Ρεθύμνου, δεν υπάρχει σύμφωνη γνώμη ως προς τα σχολεία της υπαίθρου, ωστόσο, μάλλον διαφαίνεται πρόβλημα για μέσα στην πόλη, καθώς δεν υπάρχει η απαιτούμενη υποδομή υποδοχής του όγκου των παιδιών που πρέπει να μεταφερθούν από τους Παιδικούς Σταθμούς στις τάξεις των προνήπιων.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ