ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΑΠΟΨΕΙΣ

Ο ρόλος του δασκάλου στον τραυλισμό

0

Όπως γνωρίζουν οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί, ο τραυλισμός μπορεί να έχει σημαντικό αρνητικό αντίκτυπο στην προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού και στην απόδοση στην τάξη.

Δεν υπάρχει εύκολη θεραπεία για τον τραυλισμό , επειδή η αιτιώδης συνάφεια, ο τύπος και η σοβαρότητα ποικίλλουν από το παιδί στο παιδί. Παρά την ποικιλομορφία αυτή, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά ένα παιδί που τραυλίζει ενισχύοντας την ευχέρεια του παιδιού. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί παρέχοντας ένα καλό μοντέλο λόγου, βελτιώνοντας την αυτοεκτίμηση του παιδιού και δημιουργώντας ένα καλό περιβάλλον ομιλίας.

  • Παρέχετε ένα μοντέλο καλής ομιλίας

Μειώστε τον ρυθμό της ομιλίας - Τα μικρά παιδιά συχνά μιμούνται το ποσοστό λόγου των γονιών τους και άλλων σημαντικών ενηλίκων στο περιβάλλον τους. Αυτός ο ρυθμός μπορεί να είναι ακατάλληλος για τις κινητικές και γλωσσικές ικανότητες του παιδιού. Η πιο αργή ομιλία θα παράσχει στο παιδί τον απαραίτητο χρόνο για να οργανώσει τις σκέψεις, να επιλέξει λεξιλόγιο και γραμματική μορφή και να προγραμματίσει την ομιλία του.

Δημιουργήστε σιωπές στις αλληλεπιδράσεις σας. - Οι παύσεις, τοποθετημένες σε κατάλληλα σημεία της συνομιλίας, συμβάλλουν στη δημιουργία ενός χαλαρωμένου περιβάλλοντος επικοινωνίας, ενός βραδύτερου ρυθμού ομιλίας και ενός πιο φυσικού ρυθμού ομιλίας. Κάντε παύση για 2 έως 3 δευτερόλεπτα πριν απαντήσετε σε ερωτήσεις και δηλώσεις παιδιού.

Μοντέλο απλού λεξιλογίου και γραμματικές μορφές. - Το τραύλισμα είναι πιο πιθανό να συμβεί σε μακρύτερες λέξεις, λέξεις που χρησιμοποιούνται λιγότερο συχνά και σε πιο γραμματικά περίπλοκες προτάσεις. Όταν ένα παιδί βιώνει μεγάλη πίεση στη ροή της ομιλίας, επαναδιατυπώστε τις περίπλοκες δηλώσεις του παιδιού απλοποιώντας τις δομές γλώσσας.

  • Βελτιώστε την αυτοπεποίθηση του παιδιού

Προσπεράστε τις στιγμές που το παιδί τραυλίζει . - Δημιουργήστε ένα θετικό περιβάλλον επικοινωνίας ενισχύοντας τις στιγμές ευχέρειας και παραβλέποντας τις άλλες. Μην δίνετε οδηγίες για το πώς να μπορεί να μιλάει άπταιστα. Λέγοντας "πιο σιγά", "Πάρε μια βαθιά ανάσα" ή "Σταμάτα και ξεκινά πάλι " σημαίνει ότι το παιδί δεν κάνει αρκετή προσπάθεια. Αυτό μπορεί να αυξήσει την ενοχή και να μειώσει την αυτοπεποίθηση.

Δείξτε την αποδοχή στο τι εκφράζει το παιδί και όχι στον τρόπο που λέγεται. - Ζητήστε από το παιδί να επαναλάβει μόνο τα μέρη της ομιλίας που δεν ήταν κατανοητά και όχι το κομμάτια που δεν υπήρξε τραυλισμός. Αυτό δείχνει ότι ακούσατε και ότι είναι το μήνυμα που είναι σημαντικό. Το να ζητάτε από το παιδί περιστασιακά, και όχι σε μόνιμη βάση, να επαναλάβει κάτι εστιάζει την προσοχή στο περιεχόμενο παρά στην παραγωγή. Αυτό βοηθάει πολύ το παιδί να νιώσει ότι αυτό που λέει είναι σημαντικό ανεξάρτητα από τον τρόπο που μιλάει.

Υ.Γ. Επειδή  οι πληροφορίες είναι αρκετές το κείμενο θα δημοσιευτεί σε δύο μέρη.

Για απορίες, σχόλια, παρατηρήσεις αλλά και περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε στο [email protected] ή στο 693 60 60 070.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ