ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΕΛΛΑΔΑ

«Πρόσω ολοταχώς» για την αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ

0

 Διευρυμένη σύσκεψη πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας την Μεγάλη Εβδομάδα, όπου φέρεται να αποφασίστηκε ο επόμενος βηματισμός για το πρόγραμμα αναβάθμισης των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ, κλάσης « ΥΔΡΑ» του Πολεμικού Ναυτικού.

Τη στιγμή που όπως όλα δείχνουν οι αμερικανικές κορβέτες -φρεγάτες LCS έχουν « παγώσει » , στο κάδρο έχει μπει η αναβάθμιση των τεσσάρων πλοίων τύπου ΥΔΡΑ, ΣΠΕΤΣΑΙ,ΨΑΡΑ, ΣΑΛΑΜΙΣ , ένα πρόγραμμα που τα τελευταία 4 χρόνια πέρασε από 40 κύματα αναβολών.

Τα μεγάλα εμπόδια

Σύμφωνα με πληροφορίες το μεγάλο εμπόδιο ήταν το κόστος καθώς από 600 εκατ που είχαν αρχικά υπολoγιστεί σκαρφάλωσε στα 720 εκατ ευρώ.

Το επόμενο εμπόδιο ήταν το θέμα των Ναυπηγείων . Αρχικά , η πρώτη προσφορά που υπεβλήθη ήταν από Σκαραμαγκά. Ωστόσο , τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας έκαναν πρόταση στην Ολλανδό-γερμανική κοινοπραξία , η οποία έχει επιλεγεί από το Πολεμικό Ναυτικό για την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πώς στο παρά πέντε εμφανίστηκε και νέος παίκτης στην παρτίδα που αφορά μία ανταγωνιστική προσφορά των αμερικανικών Ναυπηγείων κατά 40 εκατ φθηνότερη από εκείνη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

Το πρόγραμμα θα εκτελεστεί στην Ελλάδα

Αναμένεται το πρόγραμμα να πάρει σάρκα και οστά εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα από την κοινοπραξία ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) aλλά και την THALES.

Σε σύσκεψη η οποία πραγματοποιήθηκε στο Πεντάγωνο υπό τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Αντώνη Οικονόμου και την συμμετοχή του Αρχηγού ΓΕΝ , Επιτελών του Πολεμικού Ναυτικού και εκπροσώπων της κατασκευάστριας εταιρίας εξετάστηκαν όλα τα δεδομένα .

Σε σχέση με το κόστος φέρεται να αποφασίστηκε πώς το πρόγραμμα υπολογίζεται να μην ξεπεράσει τα 800 εκατ ευρώ . Η κοινοπραξία , η οποία θα αναλάβει το συγκεκριμένο πρόγραμμα επέλεξε η εκτέλεση των εργασιών να λάβουν χώρα στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας , όπου εκεί πραγματοποιείται η κατασκευή μπλοκς των φρεγατών FDI Belharra.

H κοινοπραξία παρουσίασε το σχέδιο της με κάποια σημεία να προκαλούν προβληματισμό στο Υπουργείο. Τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας δεν έχουν καμία προηγούμενη εμπειρία από κατασκευές πολεμικών πλοίων .Και οι φρεγάτες είναι τα πιο πολύπλοκα πλοία επιφάνειας που υπάρχουν. Η μοναδική στρατιωτική εμπειρία που έχουν επιδείξει είναι της κατασκευής μπλοκς των φρεγατών FDI Belharra.

Eπιπλέουν , λείπουν βασικές υποδομές , με κυριότερο την απουσία δεξαμενής που απαιτείται για την ανέλκυση πλοίου ώστε να εκτελεστούν όλες οι εργασίες. Γι ΄αυτό το λόγο ζητήθηκε περίοδος χάριτος 1,5 χρόνου ώστε να γίνουν οι απαραίτητες επενδύσεις όπως και προκαταβολή των εργασιών που θα γίνουν από το Πολεμικό Ναυτικό , κάτι που σαν πρόταση δεν υποδέχθηκε με ιδιαίτερη θέρμη το Υπουργείο.

Βάσει του χρονοδιαγράμματος που παρουσιάστηκε , η κατασκευάστρια εταιρία υπογράμμισε πώς οι απαραίτητες επενδύσεις στα Ναυπηγεία της Σαλαμίνας θα ολοκληρωθούν περίπου 1,5 χρόνο μετά την υπογραφή της σύμβασης. Επιπρόσθετα , η ολοκλήρωση των εργασιών αναβάθμισης κυμαίνεται στους 70 μήνες και για 4 πλοία.

cnn.gr

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ