Nova2play με 100 Mbps

«Χωροθετείται» το μέλλον της Κρήτης!

1ΚΡΙΣΙΜΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΟΠΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ

Στην αναθεώρηση του Χωροταξικού Σχεδιασμού της Κρήτης στρέφεται το ενδιαφέρον του συνόλου των τοπικών φορέων καθώς αποτελεί μία από τις σημαντικότερες αποφάσεις των τελευταίων ετών, την οποία καλείται να λάβει το Περιφερειακό Συμβούλιο.

Η συνεδρίαση επρόκειτο να γίνει την περασμένη Πέμπτη αλλά αναβλήθηκε λόγω των κινητοποιήσεων των αγροτών.

Σύμφωνα με πληροφορίες το θέμα προγραμματίζεται να έχει συζητηθεί έως τις 10 Νοεμβρίου, ωστόσο, έως την ώρα έκδοσης της εφημερίδας μας δεν είχε ανακοινωθεί η νέα ημερομηνία συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου.

Στο μεταξύ στην διαδικτυακή σελίδα της Περιφέρεια Κρήτης, στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης επί του συγκεκριμένου ζητήματος έχουν κατατεθεί περίπου εκατό κείμενα με παρατηρήσεις και προτάσεις, μεταξύ των οποίων της Αντιπεριφέρειας και των δήμων Ρεθύμνου καθώς και της τοπικής Νομαρχιακής Επιτροπής του ΤΕΕ.

 

ΠΑΥΕΙ ΤΟ ΔΙΠΟΛΟ ΧΑΝΙΑ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ

 

Ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα στην υπό συζήτηση αναθεώρηση του χωροταξικού σχεδιασμού της Κρήτης είναι η κατάργηση του διπόλου Ηρακλείου – Χανίων όπως είχε οριστεί το 2008 και είχε προκαλέσει σοβαρές αντιδράσεις στο Ρέθυμνο.

Μάλιστα η θέση της Αντιπεριφέρειας Ρεθύμνου είναι θετική προς αυτή την κατεύθυνση, συμφωνώντας και με την πρόταση για συλλειτουργία τους, ενώ πλέον προκρίνεται το ακτινωτό μοντέλο ανάπτυξης όπως ορίζεται και από τους στόχους του Επιχειρησιακού Σχεδίου της Περιφέρειας Κρήτης.

Η Αντιπεριφέρεια Ρεθύμνου κρίνει επίσης θετικά την αναβάθμιση της πόλης του Ρεθύμνου σε δευτερεύον εθνικό πόλο καθώς και την ένταξη του οδικού άξονα Ρέθυμνο-Αγ.Γαλήνη-Μοίρες-Αγιοι Δέκα στο Διευρωπαϊκό δίκτυο χερσαίων μεταφορών όπως και τον χαρακτηρισμό της πόλης του Ρεθύμνου ως πόλο διεθνούς ενδιαφέροντος φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς.

Στις επιμέρους κατευθύνσεις θετικά τοποθετείται για την ένταξη στο διευρωπαϊκό δίκτυο του τμήματος Ρέθυμνο-Αγ.Γαλήνη-Μοίρες-Αγιοι Δέκα καθώς και την σαφή αναφορά στην σύνδεση του αερολιμένα Χανίων με τον Β.Ο.Α.Κ.

Διαφωνώντας ωστόσο με την κατηγοριοποίηση του λοιπού οδικού δικτύου του νομού, ζητά να χαρακτηριστούν ως πρωτεύον δίκτυο ενδοπεριφερειακής σημασίας το οδικό τμήμα Κρύα Βρύση – Σαιτούρες – Κεραμέ – Ασώματος – Μαριού – Μύρθιος – Σελλιά – Ροδάκινο – Χώρα Σφακίων, το οδικό τμήμα Β.Ο.Α.Κ. – Επισκοπή – Αργυρούπολη – Αλώνες – Κάνεβος το οποίο συνδέεται με το πρόσφατο κατασκευασμένο τμήμα Μπαλέ – Αγκουσελιανά – Σελλιά και το οδικό τμήμα Γαράζο – παράκαμψη Αξού – Ανώγεια το οποίο συνδέεται με το τμήμα Ανώγεια – Τυλισσός – Γάζι.

 

ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ

Ένα από τα βασικά προβλήματα που εντοπίζει η Αντιπεριφέρεια έχει να κάνει με το Λιμάνι του Ρεθύμνου, το οποίο ενώ έχει χαρακτηριστεί από το 2007 ως Εθνικής Σημασίας, στις υπό συζήτηση προτάσεις του δίδεται μόνο επιβατική λειτουργία – κρουαζιέρα και αφαιρείται η εμπορική λειτουργία.

Αυτό θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα στις βιομηχανίες-βιοτεχνίες του Ρεθύμνου και στον πρωτογενή τομέα και προτείνεται να προστεθεί στις δύο παραπάνω λειτουργίες και η εμπορευματική.

 

ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΝΟΤΟΥ

Ο σχεδιασμός της «Πύλης του νότου» πρέπει να έχει ως στόχο και την αξιοποίηση της εγγύτητας της Β. Αφρικής για εμπορικές και τουριστικές αλλαγές. Ο ρόλος της νότιας πύλης ως hub εμπορευματοκιβωτίων είναι ασύμβατος με την εστίαση στο κεντρικό δίπολο γεωργίας – τουρισμός, επισημαίνει η Αντιπεριφέρεια Ρεθύμνου, η οποία στις παρατηρήσεις της τονίζει, ότι πρέπει να διατυπωθεί η σύνδεσή του και ο προσανατολισμός του λιμανιού του νότου στη λογική της υποστήριξης για το πλέγμα Τουρισμός – Γεωργία. Ο χαρακτήρας του θα πρέπει να είναι γενικός, εμπορευματικός, επιβατικός και ανεφοδιαστικός.

Όσον αφορά τα λιμάνια ενδοπεριφερειακής εμβέλειας η Αντιπεριφερέρεια συμφωνεί με την αναφορά ως επιβατικών των λιμένων Αγίας Γαλήνης, Πλακιά και ως μικτής χρήσης του Αγίου Παύλου. Προτείνεται δε, το Πάνορμο να χαρακτηριστεί και αυτό ως επιβατικο αντί εμπορευματικό.

 

ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

 

Στις παρατηρήσεις της η Αντιπεριφέρεια Ρεθύμνου έχεις τις εξής θέσεις:

  • ζητά την επανεξέταση του θέματος λειτουργίας του αεροδρομίου Τυμπακίου
  • απαιτεί την αναστολή όλων των αδειοδοτήσεων από τις αρμόδιες αρχές έως ότου διευθετηθούν όλες οι προϋποθέσεις και μελέτες για την σωστή χωροθέτηση των ΑΠΕ.
  • Κρίνει θετική την προτεινόμενη ενίσχυση του αγροτοδιατροφικού τομέα της νήσου και προτείνει την προώθηση της επαναλειτουργίας της Σχολής Ασωμάτων ως Σταθμού Γεωργικής έρευνας σε επίπεδο Κρήτης.
  • Όσον αφορά τη χωροθέτηση βιομηχανικών – βιοτεχνικών εγκαταστάσεων και λοιπών οχλούσων δραστηριοτήτων, επισημαίνει, ότι θα πρέπει καταρχήν να ληφθούν υπόψη οι ήδη θεσμοθετημένες δραστηριότητες από τα εγκεκριμένα ΣΧΟΟΑΠ/ΓΠΣ, να διερευνηθεί η ανάγκη ύπαρξης εγκαταστάσεων υψηλής όχλησης και αν επαρκεί ο χαρακτηρισμός στις ήδη θεσμοθετημένες περιοχές.
  • Όσον αφορά την οικιστική οργάνωση για τα κέντρα του 6ου και 7ου επιπέδου χρειάζονται επιμέρους συμπληρώσεις κατόπιν διαβούλευσης με τους Δήμους ενώ ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην οριοθέτηση των οικισμών των 800μ.
  • Κρίνει απαραίτητο να προστεθεί ειδική παράγραφος που θα προβλέπει, σε άμεση προτεραιότητα, την διάθεση πόρων, για την δημιουργία και λειτουργία σχετικού διαδικτυακού γεωγραφικού συστήματος πληροφοριών (web G.I.S.) στην Περιφέρεια Κρήτης, το οποίο θα συγκεντρώνει και θα εφαρμόζει (σε τοπογραφική κλίμακα και ακρίβεια) όλο το ισχύων πολεοδομικό καθεστώς και περιοριστικό πλαίσιο που αφορά την περιφέρεια Κρήτης.
  • Θεωρεί σκόπιμο να αναφέρονται οι καθορισμένες χρήσεις γης στην Περιφέρεια Κρήτης
  • Χαρακτηρίζει την εγκατάσταση επεξεργασίας βιολογικού Καθαρισμού Αποβλήτων του Περάματος Δήμου Μυλοποτάμου, ότι είναι σε λάθος θέση.
  • Διορθώνει, ότι δεν αναφέρεται η λειτουργούσα λιμνοδεξαμενή Βυζαρίου στο Δήμο Αμαρίου.
  • Ζητά η μονή Αρκαδίου και η Ελεύθερνα λόγω της μεγάλης ιστορίας τους, ότι θα έπρεπε να αναφέρονται στο χάρτη σαν τοπόσημο διεθνούς ενδιαφέροντος.

 

 

ΔΗΜΟΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

 

Το Δημοτικό Συμβούλιο Ρεθύμνου κατά τη συνεδρίαση της περασμένης Πέμπτης αποφάσισε να αποστείλει στην διαβούλευση την πρόταση που συνέταξε η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής καθώς και όλες τις θέσεις που εκφράστηκαν από Δημοτικούς Συμβούλους και τις παρατάξεις της μειοψηφίας.

Σύμφωνα με την πρόταση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής στην κατηγοριοποίηση από όπου προκύπτει η ταυτότητα της πόλης του Ρεθύμνου θεωρείται απαραίτητο να συμπεριληφθούν εκτός από τα αναφερόμενα στο κείμενο εισήγησης ότι η πόλη του Ρεθύμνου είναι ένας δυναμικός ελκυστικός παραθεριστικός πόλος που ενισχύει την ευρωπαϊκή και διεθνή της θέση ως βιώσιμη και πράσινη πόλη ενώ τονίζεται, ότι απαιτούνται ασφαλείς οδικές συνδέσεις προς και από τις πύλες εισόδου, αεροδρόμια και λιμάνια του νησιού, όπως προβλέπεται στις προδιαγραφές του αντίστοιχου διευρωπαϊκού δικτύου. Για τον λόγο αυτό απαιτείται τουλάχιστον σε πρώτη φάση η αναβάθμιση ή τμηματικά νέα χάραξη του ΒΟΑΚ στο τμήμα από Ρέθυμνο – αερολιμένας Χανίων καθώς και για την αντίστοιχη Ρέθυμνο – αεροδρόμιο Ηρακλείου.

Ο Δήμος Ρεθύμνου ζητά ακόμα τακτική σύνδεση μέσων μαζικής μεταφοράς με τα αεροδρόμια και τα λιμάνια των όμορων πόλων, πρόβλεψη ώστε ο οδικός άξονας Ρέθυμνο- Αγία Γαλήνη – Μοίρες χαρακτηρισμένος ως διευρωπαϊκός να επεκταθεί μέχρι το Καστέλλι Πεδιάδος λόγω της επικείμενης μεταφοράς του αερολιμένα Ηρακλείου.

Προτείνει ακόμα να χαρακτηριστεί ως πρωτεύον δίκτυο ενδοπεριφερειακής σημασίας το οδικό τμήμα ΒΟΑΚ – Επισκοπή – Αργυρούπολη – Αλώνες – Κάνεβος καθώς και το τμήμα του Αμαριώτικου Δρόμου Ρέθυμνο – Πρασσές – Παντάνασσα – Απόστολοι.

Επίσης ζητά για το λιμάνι του Ρεθύμνου να προστεθεί η εμπορευματική του λειτουργία, να ολοκληρωθεί το Κτηματολόγιο σε ολόκληρο το δήμο και να περιληφθεί στον Χωροταξικό Σχεδιασμό η Αρχή της Βιώσιμης Κινητικότητας.

Στα θετικά καταχωρείται η τήρηση της αρχής «συμπαγούς πόλης» και την αρχή της συγκεντρωμένης ανάπτυξης χρήσεων γης και δραστηριοτήτων με παρατηρήσεις να διατηρηθούν οι υφιστάμενες διατάξεις περί των παρεκκλίσεων στις αρτιότητες της εκτός σχεδίου δόμησης και τονίζεται ότι πρέπει να προωθηθούν άμεσα οι ενέργειες για την ολοκλήρωση και θεσμοθέτηση των υπό εκπόνηση ΣΧΟΟΑΠ των πρώην δήμων Αρκαδίου και Νικηφόρου Φωκά.

Προτείνεται επίσης να περιληφθεί στην εισήγηση η ανάγκη κατηγοριοποίησης των οικισμών της περιφέρειας με βάση τα μορφολογικά και πολιτιστικά χαρακτηριστικά, ως ένα εργαλείο ανάδειξης και διαφύλαξης τους με ειδική αναφορά να συμπεριληφθούν ως “υπό τακτοποίηση” οι 13 οικισμοί για τους οποίους δεν έχει δημοσιευθεί στο ΦΕΚ η απόφαση Νομάρχη περί επέκτασής τους στη ζώνη των 800 μέτρων, λόγω διοικητικών παραλείψεων.

Σε ό,τι αφορά τις ΑΠΕ θεωρεί ότι η πρόταση του χωροταξικού είναι περισσότερο προσαρμοσμένη με τις ενεργειακές ανάγκες του νησιού και συμβατή με τα περιβαλλοντικά του χαρακτηριστικά σε σχέση με εκείνη του Ειδικού Πλαισίου ενώ κρίνει ότι απαιτείται να ενεργοποιηθούν κατά προτεραιότητα συστήματα αυτοπαραγωγής ως συμπλήρωμα στην ενεργειακή απαίτηση της περιφέρειας.

Προτείνει δε να γίνει ειδική αναφορά στον Υβριδικό Σταθμό του Φράγματος Ποταμών ως τη σημαντικότερη επένδυση στην Περιφέρεια πάνω στο ενεργειακό ζήτημα και πρόβλεψη για την ανάγκη υλοποίησης των απαραίτητων συνοδών έργων.

Επίσης, προσδιορίζει τις θεσμοθετημένες θέσεις επιχειρηματικών πάρκων θέση «Αγία Τριάδα» και «Καστελλοχαλέπα» και διαφωνεί με την πρόταση για αναζήτηση νέας θέσης στην περιοχή του Πρίνου.

Συμφωνεί με τις θέσεις του ΤΕΕ ως προς το Περιφερειακό σχέδιο για τη διαχείριση των απορριμμάτων και προτείνει νέες θέσεις για ΧΥΤΥ εκτός αυτού που αναφέρεται στον ΧΥΤΑ Αμαρίο καθώς επίσης να προταθούν συγκεκριμένοι χώροι ανά περιφερειακή ενότητα αποκλειστικά για συλλογή και επεξεργασία των υγρών αποβλήτων των ελαιουργείων και τυροκομείων, τα υπολείμματα της κατασκευής των οικοδομών, τα υλικά κατεδάφισης και προϊόντα εκσκαφών.

Επίσης ζητά να περιληφθεί στην πρόταση το Κέντρο Φυσικής Πλάσματος και Laser του ΤΕΙ Κρήτης, το οποίο είναι ερευνητικό κέντρο που έχει χαρακτηριστεί Εθνική Υποδομή με ευρωπαϊκή και διεθνή διάσταση μέσω του HiPER ενώ ως προς τον τουριστικό τομέα ζητά να προβλεφθεί η χρήση υδατοδρομίου στο λιμάνι και να απαλειφθεί ο χαρακτηρισμός ως κορεσμένη περιοχή για εγκατάσταση τουριστικών καταλυμάτων στα βόρεια του Δυτικού Ρεθύμνου, ειδικά για την κατηγοριοποίηση των 4 και 5 αστέρων καταλυμάτων.

 

 

Ν.Ε. ΡΕΘΥΜΝΟΥ ΤΕΕ

 

Η Ν.Ε. Ρεθύμνου του ΤΕΕ στις γενικές κατευθύνσεις της συντάσεται σε πολλές θέσεις με την αντιπεριφέρεια Ρεθύμνου κυρίως ως προς την κατάργηση του διπόλου Ηράκλειο – Χανιά, τον χαρακτηρισμό του Ρεθύμνου σε δευτερεύον Εθνικό Πόλο, τον χαρακτηρισμό του Λιμανιού και ως εμπορευματικού, το λιμάνι του νότου και το αεροδρόμιο Τυμπακίου και βέβαια ως προς την αξιοποίηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.

Απαραίτητο χαρακτηρίζει την λειτουργία χρήσεων γης καθώς και τον καθορισμό κτηνοτροφικών ζωνών, ζωνών γης υψηλής παραγωγικότητας καθώς και τη σύνταξη των δασικών χαρτών, ενεργειών, οι οποίες θα βοηθήσουν την ορθή εφαρμογή του χωροταξικού σχεδιασμού σε επίπεδο

περιφέρειας.

Προτείνει δε το λειτουργία μέσου σταθερής τροχιάς με διασύνδεση των πυλών εισόδου και εξόδου της Κρήτης από το Βορρά ως το Νότο με ανάδειξη της σημασίας του υπερτοπικού τους χαρακτήρα:

 

ΔΗΜΟΣ ΑΜΑΡΙΟΥ

 

Από την πλευρά του Δήμου Αμαρίου κρίνεται θετικά η αποκατάσταση των ορίων του Δήμου προς τη θάλασσα στα όρια του 1930 και συμφωνεί με τον χαρακτηρισμός της περιοχής ως ήπιας ανάπτυξης εναλλακτικού τουρισμού ζητώντας να προστεθεί σε αυτό και η περιοχή της “Αμπαδιάς”, η οποία έχει εξαιρεθεί όπως και ο Φουρφουρας.

Συμφωνεί επίσης με την προταση καθώς χωροθετεί τον υπάρχον ΧΥΤΑ, παρόλο που δε χωροθετείται άλλος στα όρια της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης, και δε βάζει σε προτεραιότητα την άμεση χρηματοδότηση υλοποίησης του έργου όπως και για το ότι χωροθετείται το Φράγμα Πλατύ, παρόλο που αγνοείται το Φράγμα Γερακαρίου.

Αρνητική θέση παίρνει για το ζήτημα ανάπτυξης ΒΑΠΕ ενώ παρατηρεί, ότι ο Αμαριώτικος δρόμος υποβαθμίζεται σε άξονα Β’ προτεραιότητας, κάτι που βρίσκει εντελώς αντίθετη τη Δημοτική Αρχή.

Κατατίθεται επίσης η μόνιμη θέση του Αμαρίου για λειτουργία αεροδρομίου στο Τυμπάκι και εμπορικού λιμανιού στον Κοκκινο Πύργο.

Τέλος από το Δήμο Αμαρίου αιτείται στο οικιστικό σχέδιο μαζί με τον Φουρφουρά και την Αγία Φωτεινή να περιληφθεί και το Γερακάρι ως κέντρο, δημιουργώντας έτσι ένα “ισοσκελές τρίγωνο οικιακής ανάπτυξης” Αγία Φωτεινή – Φουρφουράς – Γερακάρι, η Σχολή Ασωμάτων να περιγραφεί ως εκπαιδευτικό, ερευνητικό κέντρο Νοτίου Ελλάδος με αξιοποίηση υποδομών και εκτάσεων και τέλος να περιγραφούν επαρκώς τα παραδοσιακά μονοπάτια, και οι διαδρομές πέρα από το Ε4.

 

ΔΗΜΟΣ ΑΓ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

 

Από τον Δήμο Αγίου Βασιλείου κατατέθηκαν 11 προτάσεις, οι οποίες έχουν ως εξής:

  1. Λιμάνι Τυμπακίου να μην διατηρήσει τη μορφή που έχει αλλά τον χαρακτήρα εμπορικού-επιβατικού λιμένα.

2.Ζώνη Τουρισμού: εγκρίνεται η ήπια τουριστική ανάπτυξη και η ένταξη ξενοδοχειακών μονάδων όλων των κατηγοριών.

  1. Απορρίπτει την εγκατάσταση νέων ανεμογεννητριών, πέραν των ήδη εγκαταστημένων
  2. Ο δρόμος στο υποστηρικτικό δίκτυο του ΝΟΑΚ, του οποίου ήδη εκπονείται μελέτη από την Περιφέρεια, να καταλήγει στο Φραγκοκάστελλο.
  3. Στο οικιστικό κέντρο του 7ου Επιπέδου να ενταχθεί η πόλη της αγίας Γαλήνης
  4. Το αεροδρόμιο Τυμπακίου να δοθεί σε πολιτική χρήση.
  5. Λειτουργία υδατοδρομίων στην αγία Γαλήνη και τον Πλακιά.
  6. Εγκρίνεται ο σχεδιασμός για το λιμάνι του Αγίου Παύλου και προτείνεται ο χαρακτήρας επιβατικού και κρουαζιέρας για τα λιμάνια Αγίας Γαλήνης και Πλακιά.
  7. Οι ζώνες κτηνοτροφίας και γεωργίας να είναι στοχευμένες, ξεκάθαρες και να μην συγκρούονται μεταξύ τους.
  8. Να ενταχθούν οι περιοχές μεταποίησης που προβλέπουν τα ΣΧΟΟΑΠ Δ.Ε. ΛΑΜΠΗΣ & ΦΟΙΝΙΚΑ.
  9. Να ληφθούν υπόψη τα υπάρχοντα ΣΧΟΟΑΠ (α) του τέως Δήμου Λάμπης, το οποίο έχει ολοκληρωθεί και (β) του τέως Δήμου Φοίνικα, το οποίο βρίσκεται στο τελικό στάδιο.

 

ΔΗΜΟΣ ΜΥΛΟΠΟΤΑΜΟΥ

 

Από τον Δήμο Μυλοποτάμου κατατέθηκαν οι εξής προτάσεις:

  1. Η παράκτια περιοχή Μπαλί – Σίσες – ανατολικά όρια Δήμου Μυλοποτάμου προτείνεται να ενταχθεί στις αναπτυσσόμενες τουριστικά περιοχές.
  2. Η Β1 ζώνη με περιθώρια ανάπτυξης ειδικού και εναλλακτικού τουρισμού προτείνεται να επεκταθεί προς βορρά, ώστε να συμπεριλάβει τους οικισμούς Αγγελιαννά, Χανοθιανά, Χάνι Αλεξάνδρου, Πέραμα, Αχλαδές, Ρουμελή,

Σιριπιδιανά, Δάφνη, Μελιδόνι, Αγιά, Δαφνέδες, Δαμαβόλος, Κεφάλι, Επισκοπή, Γαράζο, Απλαδιανά, Μουρτζανά, Χελιανά, Δοξαρό, Φαράτσι, Μακρυγιάννης, Αγρίδια,

Τσαχιανά, Κρυονέρι, Αϊμονας , Χώνος, Δροσιά, Θεοδώρα και Αλόιδες.

  1. Το επιχειρηματικό πάρκο τύπου Γ/ Περιοχές αναζήτησης υποδοχέων βιομηχανίας – βιοτεχνίας κυρίως γεωργικής αλλά και γενικής δραστηριότητας ΒΙΥΠ που προτείνεται ανάμεσα στους οικισμούς Αγγελιανά – Πάνορμο – Λαύρις βρίσκεται σε λανθασμένη περιοχή καθώς πρόκειται για περιοχή ιδιαίτερου φυσικού κάλλους και τουριστικής ανάπτυξης. Στην εν λόγω περιοχή δεν λειτουργούν σήμερα βιομηχανικές μονάδες.
  2. Όσο αφορά στις απεικονίσεις των εγκαταστάσεων επεξεργασίας λυμάτων, καταδεικνύονται επακριβώς οι εντός των ορίων του Δήμου Μυλοποτάμου θέσεις των ΕΕΛ στο Πέραμα, στο Πάνορμο και στο Μπαλί καθώς και του υπό διαδικασία ανάθεσης το έργου της κατασκευής ΕΕΛ Κουλούκωνα. Καταδεικνύεται επίσης η ακριβής θέση του υπό κατασκευή βιομηχανικού σφαγείου, το οποίο θα εξυπηρετεί τους δήμους Μυλοποτάμου και Ανωγείων.
  3. Όσο αφορά στο χαρακτηρισμό του οδικού δικτύου προτείνονται οι κάτωθι αλλαγές:

α) Για την οδική σύνδεση Γάζι – Τύλισος – Ανώγεια – Παράκαμψη Αξού – Μουρτζανά προτείνεται να αναβαθμισθεί και να καταταχθεί στο πρωτεύων δίκτυο ενδοπεριφερειακής σημασίας λόγω του σημαντικού οδικού φορτίου και του συνδετήριου ρόλου που έχει στην ενδοχώρα του Δήμου Μυλοποτάμου.

β) Για την οδική σύνδεση Μπαλί – Απλαδιανά – Βενί προτείνεται να αναβαθμισθεί και να καταταχθεί στο προτεινόμενο δευτερεύων δίκτυο ενδοπεριφερειακής σημασίας λόγω του σημαντικού ρόλου που έχει στην σύνδεση της παράκτιας ζώνης με την ενδοχώρα του Δήμου Μυλοποτάμου.

γ) Για την οδική σύνδεση διασταύρωση παλιάς εθνικής οδού Ρεθύμνου – Ηρακλείου με επαρχιακή οδό Χουμερίου – Χουμέρι – Άγιος Μάμας – Άγιος Ιωάννης – Κάλυβος

– Λιβάδια – Κράνα- Ζωνιανά – Ανώγεια προτείνεται να αναβαθμισθεί και να καταταχθεί στο δευτερεύων δίκτυο ενδοπεριφερειακής σημασίας λόγω του σημαντικού συνδετήριου ρόλου που έχει στην ενδοχώρα του Δήμου Μυλοποτάμου.

  1. Το λιμάνι του Πανόρμου προτείνεται να καταγραφεί ως επιβατικό λιμάνι και όχι ως εμπορευματικό. Να γίνει αναφορά στο αλιευτικό λιμάνι που βρίσκεται στην Αλμυρίδα Σισών.
  2. Στα οικιστικά κέντρα 7ου επιπέδου προτείνεται να

προστεθούν οι οικισμοί Λιβάδια, Πάνορμο και Σίσες, λόγω της γεωγραφικής τους θέσης και της πληθυσμιακής τους ανάπτυξης.

  1. Όσο αφορά στις υποδομές για κοινωνικές υπηρεσίες αναφέρεται καθώς αγνοείται στην πρόταση της περιφέρειας, ότι στους Δήμους Μυλοποτάμου και Ανωγείων λειτουργούν δύο Κέντρα Υγείας, επτά περιφερειακά – αγροτικά ιατρεία, τρία λύκεια, ένα ΕΠΑΛ, πέντε γυμνάσια καθώς και τέσσερα μουσεία σε Αλφά, Γαράζο, Αξό, Ορθέ. Εκτός των ανωτέρω προτείνεται να προστεθεί στις υποδομές κοινωνικών υπηρεσιών μια παραγωγική σχολή εντός των ορίων του Δήμου Μυλοποτάμου.
  2. Αιτείται διόρθωση καθώς η εκπόνηση του ΣΧΟΟΑΠ του Δήμου Μυλοποτάμου δεν έχει μέχρι σήμερα ανατεθεί.
  3. Στον παραλιακό και τουριστικό οικισμό Μπαλί προτείνεται να προβλεφθεί η λειτουργία καταδυτικού πάρκου.

 

ΔΗΜΟΣ ΑΝΩΓΕΙΩΝ

Από το Δήμο Ανωγείων η πρώτη παρατήρηση αφορά την αναγνώριση της σημασίας και της αξίας του “Γεωπάρκου του Ψηλορείτη” για την ευρύτερη περιοχή και η ανάδειξη του ως η πρωτεύουσα της περιοχής με “φέρουσα ικανότητα φυσικού και πολιτιστικού κεφαλαίου”, θέση για την οποία έχει κάνει παρέμβαση στην διαβούλευση και το ΑΚΟΜΜ – ΨΗΛΟΡΕΙΤΗΣ ΟΤΑ Α.Ε.

Αιτείται ακόμα την δυνατότητα διπλής αναπτυξιακής σχέσης του Δήμου τόσο με την υποενότητα του Περάματος της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης, χαρακτηρίζοντας τα Ανώγεια ως υποενότητα 2 όσο και με την Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου καθώς και το οδικό δίκτυο Ηράκλειο-Αστυράκι-Ανώγεια-Γαράζο-Πέραμα να καταταχθεί στο πρωτεύον δίκτυο ενδοπεριφερειακής σημασίας λόγω του σημαντικού οδικού φορτίου και του συνδετήριου ρόλου με την γειτονική περιοχή.

Τα Ανώγεια ζητούν ακόμα να αναγνωριστούν οι υποδομές του όπως το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και τα τοπικά μουσεία, αντιτίθεται στην χωροθέτηση των ΒΑΠΕ και ζητά να αναγνωριστεί ως οικιστικό Κέντρο 6ου επιπέδου.

 

ΜΑΝΟΥΣΟΣ ΚΛΑΔΟΣ

Σχετικά άρθρα