ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Σκληρή κριτική Γιάννη Κεφαλογιάννη για το μπαράζ κυβερνητικών τροπολογιών

0

«Οι τροπολογίες της Κυβέρνησης έρχονται να διορθώσουν δυσλειτουργίες που η ίδια δημιούργησε και ορισμένες από αυτές, όπως στο προσφυγικό ή το ασφαλιστικό, αποτελούν τρανταχτά παραδείγματα της αποτυχίας της κυβερνητικής πολιτικής».

Την προχειρότητα με την οποία νομοθετεί η Κυβέρνηση ανέδειξε με παρέμβασή του κατά τη συζήτηση του νομοσχέδιου «Μεταρρύθμιση της διοικητικής οργάνωσης των υπηρεσιών ψυχικής υγείας, κέντρα εμπειρογνωμοσύνης σπάνιων και πολύπλοκων νοσημάτων και άλλες διατάξεις», ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Ρεθύμνου Γιάννης Α. Κεφαλογιάννης. Κατά την τοποθέτησή του, ο Ρεθεμνιώτης Βουλευτής ανέφερε πως δεν είναι η πρώτη φορά δυστυχώς που ο τίτλος ενός νομοσχεδίου χαρακτηρίζει μόνο ένα μικρό τμήμα του, ενώ αναφορικά με το μπαράζ των κυβερνητικών τροπολογιών που δεν σχετίζονται με το εν λόγω Σ/Ν τόνισε ότι οι λοιπές διατάξεις είναι τα ¾ του συνόλου του νομοσχεδίου.

Ο κ. Κεφαλογιάννης ανέπτυξε μια ολοκληρωμένη επιχειρηματολογία τόσο για την ουσία και τις διατάξεις του νομοσχεδίου όσο και για τις αλλαγές που επιφέρουν οι πολυθεματικές κυβερνητικές τροπολογίες, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο συνταξιοδοτικό ζήτημα, για το οποίο, απευθυνόμενος στον αρμόδιο Υπουργό, τόνισε πως «στους 4 αυτούς μήνες έπρεπε να έχουν ήδη εκδοθεί και απονεμηθεί περίπου 30.000 συντάξεις μαζί με τα αναδρομικά τους. Αντ’ αυτού δεν έχει δοθεί ούτε μια σύνταξη! Σας είχαμε προειδοποιήσει για την ανάγκη άμεσων ενεργειών και συγκεκριμένων δράσεων, προκειμένου οι προς διάθεση πόροι των 859.000.000 ευρώ να φτάσουν έγκαιρα στους συνταξιούχους που και τα δικαιούνται, αλλά και τα έχουν ανάγκη. Αντ’ αυτού μας κατηγορούσατε ότι κινδυνολογούμε». Τέλος, σημείωσε για άλλη μια φορά πως οι τροπολογίες της Κυβέρνησης έρχονται να διορθώσουν δυσλειτουργίες που η ίδια δημιούργησε και ορισμένες από αυτές, όπως στο προσφυγικό ή το ασφαλιστικό, αποτελούν τρανταχτά παραδείγματα της αποτυχίας της κυβερνητικής πολιτικής.

 

Ακολουθεί απόσπασμα από την τοποθέτηση του κ. Κεφαλογιάννη:

«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα ξεκινήσω με ορισμένες εισαγωγικές  παρατηρήσεις σχετικά με κάποια μόνιμα δυστυχώς χαρακτηριστικά  που διακρίνουν  τη νομοθετική πρωτοβουλία της Κυβέρνησης. Δεν είναι η πρώτη φορά δυστυχώς που ο τίτλος ενός νομοσχεδίου χαρακτηρίζει μόνο ένα μικρό τμήμα του. Αυτό τον αποσπασματικό τρόπο νομοθέτησης  τον βλέπουμε συχνά πυκνά: τον   είδαμε πρόσφατα, λόγου χάρη  στο σχέδιο νόμου για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας  - τον βλέπουμε σε μεγαλύτερη ένταση και σε αυτό το νομοσχέδιο όπου οι λοιπές διατάξεις είναι τα ¾ του νομοσχεδίου - χωρίς να προσθέσουμε βέβαια τις ετερόκλητες ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στις τροπολογίες.

Δεν είναι όμως μόνο αποσπασματικός ο τρόπος που νομοθετεί η Κυβέρνηση. Αποδεικνύεται για ακόμη μια φορά ότι είναι και πρόχειρος. Έχω  μπροστά μου τις υπουργικές τροπολογίες. Οι περισσότερες από αυτές είναι τροποποιήσεις δικών σας διατάξεων,  της δικής σας κυβέρνησης  των τελευταίων δύο χρόνων. Είναι τροπολογίες που έρχονται να διορθώσουν δυσλειτουργίες που εσείς δημιουργήσατε και ορισμένες από αυτές, όπως στο προσφυγικό ή το ασφαλιστικό αποτελούν τρανταχτά παραδείγματα της αποτυχίας της κυβερνητικής πολιτικής. Έρχομαι τώρα στις τροπολογίες αρχίζοντας από εκείνες του Υπουργείου Υγείας.Αρχίζω με την υπ. αριθ. 962/70 η οποία «πονηρά» κατά τη γνώμη ισχυρίζεται ότι ρυθμίζει θέματα υγείας.

Λέω πονηρά γιατί με την παράγραφο 2 η Κυβέρνηση αποδεικνύεται εξαιρετικά γαλαντόμα  αυξάνοντας την αμοιβή υπερωριακής απασχόλησης για νυχτερινά, Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες στο 60 και 75 % του ημερομισθίου αντίστοιχα για εργαζόμενους ΟΛΟΥ του δημόσιου τομέα.

Μια δαπάνη η οποία προφανώς είναι απροσδιόριστη και η οποία έρχεται να επιβαρύνει τον κρατικό προυπολογισμό σε μια εξαιρετικά δύσκολη στιγμή για τα δημοσιονομικά της χώρας, με την αξιολόγηση ανοιχτή, τους μισθούς στον ιδιωτικό τομέα να καταρρέουν και την ύφεση στην ελληνική οικονομία να παρατείνεται μέχρι νεωτέρας.

Μια  διευκρίνιση επίσης όσον αφορά την παράγραφο 3:Για ποιο λόγο οι εφημερίες, εντός των εγκεκριμένων προγραμμάτων εφημεριών, του ιατρικού προσωπικού των Νοσοκομείων Κιλκίς, Ιπποκράτειου Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Χανίων, για τα έτη 2014, 2015 που δεν αποζημιώθηκαν, τις καθιστάτε νόμιμες και δυνάμενες να αποζημιωθούν; Για ποιο λόγο δηλαδή  θεωρούνται σήμερα μη νόμιμες;

Σχετικά με την 964/71: η γνώμη μας είναι ότι η ρύθμιση αυτή αποδυναμώνει σε μεγάλο βαθμό το κίνητρο της διετούς σύμβασης  που δινόταν σε ένα γιατρό για να υπηρετήσει ως επικουρικός στις μονάδες υγείας της περιφέρειας οι οποίες αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα τόσο στελέχωσης όσο και προσέλκυσης επικουρικών ιατρών. Προφανώς ένας γιατρός από την Αθήνα ο οποίος έχει στο νου του να αξιοποιήσει αυτό το κίνητρο και έχει να διαλέξει μεταξύ της επαρχίας και της Αθήνας θα επιλέξει την Αθήνα. Στην τροπολογία 954/65. Δίνετε τη δυνατότητα σε μια ομάδα βιοπαθολόγων  του ΕΣΥ και στους αντίστοιχους επικουρικούς να αποκτήσουν εντός έξι μηνών την εξειδίκευση του «κλινικού μικροβιολόγου» χωρίς εξετάσεις. Υποτίθεται ότι το κάνετε γιατί δεν έχετε επαρκή αριθμό εκπαιδευτών για να εκπαιδεύσει τους ειδικευόμενους.

Εγώ θα θέσω εδώ κάποια ερωτήματα και θα περιμένω τις απαντήσεις σας κύριε Υπουργέ. Οι συνάδελφοι τους οι οποίοι διάβασαν, κοπίασαν και πέρασαν  εξετάσεις για να αποκτήσουν αυτή την εξειδίκευση, τι ακριβώς έχουν να πουν;

Δεύτερον: έχετε δυο βιοπαθολόγους οι οποίοι απέκτησαν την ειδικότητα πριν από πέντε χρόνια. Ο ένας εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα, ας πούμε σε ένα μεγάλο διαγνωστικό κέντρο και ο άλλος είναι για τέσσερα χρόνια επικουρικός. Ο επικουρικός επιλέγει κάποια στιγμή να αφήσει το ΕΣΥ  δεύτερος και να ανοίξει ένα ιδιωτικό εργαστήριο. Αυτός  θα μπορεί να λέει ότι είναι βιοπαθολόγος – κλινικός μικροβιολόγος και ο άλλος θα λέει ότι είναι μόνο βιοπαθολόγος. Είναι δίκαιο κύριε Υπουργέ;

Τρίτον,  δεν έχετε επαρκή αριθμό εκπαιδευτών μόνο για αυτή την εξειδίκευση ή ισχύει και για άλλες; Γιατί αν ισχύει και για άλλες  τους ανοίγετε τον δρόμο για την απόκτηση αντίστοιχων εξειδικεύσεων χωρίς εξετάσεις. Σχετικά με την 955/66. Στην παράγραφο 2 υπεισέρχεστε σε άλλη μια αρμοδιότητα των τοπικών ιατρικών συλλόγων οι οποίοι μέχρι σήμερα έδιναν άδεια λειτουργίας σε χώρους διενέργειας αιμοληψιών, εκτός των διαγνωστικών εργαστηρίων.

Στην ουσία τι λέτε σε έναν γιατρό: Αν θέλεις να επεκτείνεις τη δραστηριότητα του εργαστηρίου σου 10 - 15 χιλιόμετρα παραπέρα και να καλύψεις ενδεχομένως ένα πληθυσμό ορεινό γύρω από τον οποίο δεν υπάρχει διαγνωστικό εργαστήριο, θα πρέπει να επιβαρυνθείς υπέρμετρα και να φτιάξεις δεύτερο εργαστήριο! Ξέρετε τι λέτε επίσης σε ένα ηλικιωμένο που ζει σε μια απομακρυσμένη περιοχή και μέχρι σήμερα αυτοί οι χώροι τον εξυπηρετούσαν;  Ότι πρέπει να πάρεις τη συγκοινωνία και να ξοδευτείς να πας στο πρώτο αστικό κέντρο για να κάνεις μια  απλή εξέταση αίματος.

Αυτό που κάνετε  στην ουσία είναι  ότι  «κλείνετε» το επάγγελμα από γεωγραφική άποψη, επικαλούμενοι κατ επίφαση μόνο κάποιο αθέμιτο ανταγωνισμό. Ξέρετε ποιους πραγματικά ευνοείτε;   Τους πιο εύρωστους του κλάδου οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να ανοίξουν δεύτερο εργαστήριο. Το ερώτημα για σας λοιπόν είναι: από τη στιγμή που οι συγκεκριμένοι χώροι πληρούν τις προδιαγραφές  διενέργειας αιμοληψιών και φύλαξης βιολογικών υλικών ποιος ο λόγος να το απαγορεύσετε; Γιατί δεν απαγορεύετε και τις κατ οικον. αιμοληψίες που διενεργούν κάποια διαγνωστικά εργαστήρια; Δεν συνιστά αυτό «αθέμιτο ανταγωνισμό»;

Τροπολογία 953/64. Το ερώτημα εδώ είναι για ποιο λόγο πρέπει να συμμετέχουν οι υποδιευθυντές. Υπάρχει πρόβλημα συγκρότησης των υπηρεσιακών συμβουλίων και αν ναι, για ποιο λόγο; Δεύτερον, υποδιευθυντές γενικά και αόριστα ή συγκεκριμένων κατηγοριών; Τρίτον, υπάρχει πρόβλημα συγκρότησης υπηρεσιακών συμβουλίων και στα ενιαία ΝΠΠΔ; Δεν διευρύνετε αδικαιολόγητα αυτό το όργανο μετατρέποντας το σε μια μορφή λαϊκής συνέλευσης; Η μήπως ο στόχος εδώ είναι να ελέγξετε τη σύνθεση του; Έρχομαι στην υπ. 952/63 τροπολογία για την τεχνική συνδρομή του ΥΠΕΘΑ για την δημιουργία δομών που θα φιλοξενίας απροστάτευτων και ασυνόδευτων ανηλίκων. Δεν είναι η πρώτη φορά που έρχεται αυτή η τροπολογία. Την είχαν καταθέσει πριν ενάμισι μήνα βουλευτές της συμπολίτευσης. Και είναι πραγματικά αξιοσημείωτη για μια τέτοια υπόθεση πόνου και ανθρώπινης δυστυχίας η μικροκομματική εκμετάλλευση και η προχειρότητα με την οποία είχε έλθει στη Βουλή.

Όπως και τότε έτσι και σήμερα, η τροπολογία αυτή είναι απόδειξη της αποτυχίας των αρμόδιων φορέων να αντιμετωπίζουν αυτό το ευαίσθητο ζήτημα. Και επειδή δεν μπορούν να το κάνουν οι αρμόδιες δομές βάζουν το στρατό, ο οποίος  έχει γίνει η ΜΟΜΑ για την αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης. Την καταψηφίζουμε για δύο λόγους. Πρώτον γιατί είναι άλλη μια ευκαιρία για απευθείας αναθέσεις και εξυπηρέτηση υμετέρων. Δεύτερον, γιατί σε αντίθεση με ότι ισχυρίζεται η τροπολογία, τα χρήματα αυτά θα καλυφθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό και όχι από το ευρωπαϊκό ταμείο για το οποίο δεν είναι δικαιούχος το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

Έχω θέσει αυτό το ζήτημα πάρα πολλές φορές στον αρμόδιο Υπουργό και δεν έχω λάβει ποτέ απάντηση. Ρωτώ ακόμη μια φορά: Πόσες από τις δράσεις που έχει αναλάβει το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας για τη δημιουργία δομών φιλοξενίας έχουν καλυφθεί από κοινοτικά κονδύλια; Καταψηφίζουμε την τροπολογία  Σχετικά με την τροπολογία 961/69.  Πέρα από την παράγραφο 1 με την οποία ο Υπουργός δίνει το δικαίωμα στον εαυτό του να επιλέγει τον διοικητικό διευθυντή της Αρχής Προσφυγών καταργώντας την ανεξάρτητη επιτροπή η οποία είχε την ευθύνη, το ενδιαφέρον εδώ είναι στην παράγραφο 2 με την οποία δίνεται η δυνατότητα στις Επιτροπές προσφυγών να συνεπικουρούνται στο έργο τους με στελέχη από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασύλου. Δεν υπάρχει νομίζω μεγαλύτερη απόδειξη, μεγαλύτερη ομολογία αποτυχίας για ποιο λόγο η Συμφωνία Ευρώπης Τουρκίας, ακριβώς ένα χρόνο μετά δεν λειτουργεί.  Θυμίζω εδώ ότι  κεντρικός  στόχος της ευρωτουρκικής συμφωνίας ήταν η γρήγορη διεκπεραίωση των αιτήσεων ασύλου.

Γιατί μόνο έτσι  θα μπορούσε να λειτουργήσει ο μηχανισμός της μετεγκατάστασης στην Ευρώπη για αυτούς που δικαιούταν  και η  επιστροφή αντίστοιχα όσων δεν δικαιούταν άσυλο στην Τουρκία. Ακόμη και σήμερα υπάρχει μια μεγάλη σύγχυση γύρω από τον πραγματικό αριθμό αιτούντων άσυλο που παραμένουν στην Ελλάδα και πόσες από αυτές έχουν διεκπεραιωθεί. Στις εκθέσεις της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάνει επανειλημμένα λόγο για την ανάγκη να ενισχυθεί η ελληνική υπηρεσία ασύλου, αλλά φαίνεται ότι έως σήμερα, ένα χρόνο μετά, αυτό δεν ήταν εφικτό λόγω της ανυπαρξίας σχετικού νομοθετικού πλαισίου. Ολοκληρώνω με τις τροπολογίες του Υπουργείου Εργασίας. Σχετικά με την 945/58 δεν την υπερψηφίζουμε για δύο λόγους.

Πρώτον γιατί , η εν γένει «κατηγοριοποίηση» των ανέργων σε ομάδες, βρίσκεται στον αντίποδα της ποιοτικής  αξιολόγησης των χαρακτηριστικών τους, με σκοπό την ορθολογικότερη και καλύτερη σύνδεσή τους με την αγορά εργασίας. Και δεύτερον γιατί, ενώ για τα προγράμματα αυτά προβλέπεται ότι το ΑΣΕΠ δύναται να ελέγχει, είτε δειγματοληπτικά είτε ύστερα από ένσταση ή καταγγελία, τη νομιμότητα των προσλήψεων. Εσεις περιορίζετε το ρόλο του ΑΣΕΠ,  τον οποίο δεν αιτιολογείται ούτε καν στοιχειωδώς. Όσον αφορά την 949/60 εδώ τι να πρωτοπεί κανείς;

Μετα την οργανωτική ανεπάρκεια, τους νόμους και  τις εγκύκλιους  που γράφτηκαν  στο γόνατο, τους ασφαλισμένους που πληρώνουν διπλές εισφορές, τα λανθασμένα χρεωστικά σημειώματα εισφορών,  την απώλεια στοιχείων και τις  εξοντωτικές εισφορές ήρθε  η αποκάλυψη ότι η  ΕΛΣΤΑΤ, δεν μπορεί να βρει τον συντελεστή για τον υπολογισμό των συντάξεων καθώς και για τον επανυπολογισμό των παλαιών. Είχατε  δεσμευτεί, τον περασμένο Δεκέμβριο ότι οι 102.000 κύριες συντάξεις που παραμένουν σε εκκρεμότητα, θα πρέπει να εκδοθούν μέχρι και τον προσεχή Οκτώβριο.

Αυτό σημαίνει ότι, μέχρι σήμερα, θα έπρεπε - στους 4 μήνες που μεσολάβησαν - να έχουν ήδη εκδοθεί και απονεμηθεί περίπου 30.000 συντάξεις μαζί με τα αναδρομικά τους. Αντ’ αυτού δεν έχει δοθεί ούτε μια σύνταξη! Σας είχαμε προειδοποιήσει για την ανάγκη άμεσων ενεργειών και συγκεκριμένων δράσεων, προκειμένου οι προς διάθεση πόροι των 859.000.000 ευρώ να φτάσουν έγκαιρα στους συνταξιούχους που και τα δικαιούνται, αλλά και τα έχουν ανάγκη. Αντ αυτού μας κατηγορούσατε ότι κινδυνολογούμε.

Δυστυχώς, η κατατεθείσα τροπολογία  επιβεβαιώνει για ακόμη μια φορά τη μεγάλη εξαπάτηση σε βάρος των ασφαλισμένων, σε βάρος  συνταξιούχων, που έχει μια και μοναδική αιτία: την κυβερνητική ανικανότητα».

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ