ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Εξελίξεις και στο βάθος... διόδια για τον ΒΟΑΚ

0

Μήνας εξελίξεων οι οποίες θα καθορίσουν αν τελικά προβλεφθούν ή όχι διόδια στο έργο κατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, θα είναι ο Αύγουστος.

Στις 21 του μήνα, μέσω της διαδικασίας της διαπραγμάτευσης, η Γενική Γραμματεία Υποδομών θα επιλέξει μεταξύ τριών εταιριών στις οποίες απηύθυνε πρόσκληση, τον χρηματοοικονομικό σύμβουλο για το διεθνή διαγωνισμό για τη "Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του τμήματος του ΒΟΑΚ Χανιά-Ηράκλειο".

Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο επεξεργάζεται διάφορα σενάρια με αναλογικά διόδια ή βινιέτες ή και με άλλα αντισταθμιστικά προς τον ανάδοχο, τα οποία θα εξαρτηθούν από την πρόταση του χρηματοοικονομικού συμβούλου.

Ως προς το επίμαχο θέμα των διοδίων, τίποτε δεν έχει ακόμη ξεκαθαριστεί και οι οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν πιθανότατα το φθινόπωρο. Ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης κ. Φώτης Καζάσης επεσήμανε ότι το τεχνικό σκέλος της προετοιμασίας του φακέλου για τον διεθνή διαγωνισμό, έχει ολοκληρωθεί από την πλευρά του Οργανισμού και αναμένεται η απόφαση του διοικητικού συμβουλίου για την εκπόνηση περιβαλλοντικής μελέτης.

«Υπάρχει ένα σαφές χρονοδιάγραμμα το οποίο τηρείται μέχρι στιγμής χωρίς μεγάλες χρονικές αποκλείσεις. Εφόσον τα πράγματα πάνε καλά, ευελπιστούμε ότι μέσα στο φθινόπωρο θα είναι έτοιμος αυτός ο φάκελος ο οποίος θα μπορέσει να κατατεθεί ώστε να γίνει πρόσκληση ενδιαφέροντος και να δρομολογηθούν τα πράγματα για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τον ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο», επεσήμανε ο κ. Καζάσης.

Συνολικά 102 χιλιόμετρα θα είναι το μήκος του νέου αυτοκινητόδρομου που θα κατασκευαστεί, στα οποία δεν περιλαμβάνονται τα τμήματα που έχουν ήδη αναβαθμιστεί μέσω άλλων χρηματοδοτικών προγραμμάτων. Το έργο θα αφορά στα τμήματα Σούδα - Καλύβες, όλο το τμήμα της Γεωργιούπολης, των Λινοπεραμάτων και των Σισσών. Ο κυκλοφοριακός φόρτος του βόρειου οδικού άξονα δικαιολογεί σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΚ κ. Φώτη Καζάση την κατασκευή αυτοκινητόδρομου τετράιχνου με διαχωριστικό στηθαίο.

Αισιόδοξος εμφανίζεται ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΚ ο οποίος επεσήμανε ότι «είναι η τελευταία ευκαιρία που υπάρχει για να κάνουμε κάτι σε σχέση με τον ΒΟΑΚ». Ο κ. Καζάσης διατυπώνει την άποψη ότι «ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης είναι αναγκαστικά το επόμενο μεγάλο έργο στην Ελλάδα, δεδομένου ότι όλα τα μεγάλα οδικά έργα στην υπόλοιπη χώρα έχουν ολοκληρωθεί και υπάρχει μια σαφής βούληση η οποία εκφράζεται μέσα από την προγραμματική σύμβαση κι από τις ενέργειες που έχουν γίνει μέχρι στιγμής».

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ