Minoan Lines

Δεσμεύσεις και χρονοδιαγράμματα για τα μεγάλα έργα της Κρήτης

… Μπόλικη Κρήτη είχε η ομιλία Σπίρτζη στη Βουλή – Τι είπε για τον ΒΟΑΚ, το δρόμο της Μεσαράς και το αεροδρόμιο Καστελίου

Απ’ όλα είχε η ομιλία Σπίρτζη στη Βουλή για τα μεγάλα έργα στην χώρα και όσα πρόκειται να ολοκληρωθούν τη νέα χρονιά αλλά και όσα θα προχωρήσουν μέχρι το τέλος του 2017.

Και περιείχε και πολλή … Κρήτη η ομιλία του Υπουργού. Από Αεροδρόμιο Καστελίου, μέχρι ΒΟΑΚ και δρόμο της Μεσαράς ενώ ο Υπουργός μίλησε και για το πρόγραμμα οδικής ασφάλειας σε όλη τη χώρα συνολικού προϋπολογισμού 500 εκατομμυρίων με το πρώτο έργο που θα δημοπρατηθεί οδικής ασφάλειας α αφορά, όπως σημείωσε, στην Κρήτη, προϋπολογισμού 25 εκατομμυρίων.

Αναλυτικά για την Κρήτη, ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι ολοκληρώθηκε μέσα στο 2017 η διαδικασία για την ολοκλήρωση του δρόμου στη Μεσσαρά και τόνισε:

“Επειδή το 2017 δεν τέλειωσε, δουλεύουμε συνεχώς για να βγουν εντός Δεκεμβρίου δύο διαγωνισμοί, του βόρειου οδικού άξονα Κρήτης, από τα Χανιά ως τον Άγιο Νικόλαο, ένα ακόμα έργο εξήντα χρόνων εξαγγελίας και υποσχέσεων του παλαιοκομματισμού, που το υλοποιεί και αυτό η Κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα. Μετά από δεκαετίες υποσχέσεων, σειρά λαθεμένων, τμηματικών και ασύνδετων κατασκευών, θα δημοσιευτεί η πρόσκληση ενδιαφέροντος και η διαδικασία προεπιλογής”. Παράλληλα, δήλωσε ότι εντός του Δεκεμβρίου, αναμένεται να προκηρυχθούν δυο διαγωνισμοί για τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης,

Ενώ για το Καστέλι είπε ότι ολοκληρώνεται ο σχετικός διαγωνισμός.

Αναλυτικά στην ομιλία του ο κ. Σπίρτζης σημείωσε:

“Εντός του Δεκεμβρίου, αναμένεται να προκηρυχθούν δυο διαγωνισμοί για τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης, έχει δημοπρατηθεί, από τον Αύγουστο, η σημαντική γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, προχωρούν τα έργα της επέκτασης προς Πειραιά -ήδη ο Μετροπόντικας έφτασε στο Δημοτικό θέατρο- και μέσα στο 2019 θα λειτουργήσουν τρεις σταθμοί.

Προχωρούν τα έργα στο Μετρό Θεσσαλονίκης και η επέκτασή του προς την Καλαμαριά, ενώ ξεκινούν και οι πρόδρομες εργασίες για τις επεκτάσεις του προς τα δυτικά. Προχωρούν, επίσης, οι πρόδρομες εργασίες για τις επεκτάσεις της Αττικής οδού και του Προαστιακού μέχρι το Λαύριο. Μέσα στον Ιανουάριο, εγκαινιάζεται η νέα ηλεκτροδοτούμενη γραμμή του Σιδηροδρομικού Δικτύου Σταθμός Λάρισης- Πειραιάς. Ολοκληρώνεται, ακόμα, ο διαγωνισμός για το Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου.

Επίσης, μέσα στο 2017 έγινε και ο διαγωνισμός για την εφαρμογή του αναλογικού διοδίου στους αυτοκινητοδρόμους είπε ο κ. Σπίρτζης, υπογραμμίζοντας: «Γι’ αυτό ό,τι και να κάνετε, ό,τι και να λέτε, τα νέα έργα θα τα εγκαινιάσει και πάλι ο Αλέξης Τσίπρας, έξω από τα προγράμματα, με πολιτικές κοινωνικής δικαιοσύνης και σχέδιο δίκαιης ανάπτυξης».

Ειδικότερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης ανέφερε:

Οδικοί άξονες

Πρώτη κατηγορία είναι οι οδικοί άξονες. Στη συζήτηση του προϋπολογισμού, πριν ένα έτος, είχα πει -και θα λέω αυτολεξεί τι είχα πει, για να τονίζουμε τη λάσπη που ρίχνετε κάθε μέρα σε συνεργασία με τα γραφεία Τύπου σας, δηλαδή με συγκεκριμένα μέσα μαζικής ενημέρωσης- ότι το 2017 θα είναι η χρονιά της ολοκλήρωσης των μεγάλων οδικών έργων. Το υλοποιήσαμε. Έπειτα από δεκαετίες οι συμπολίτες μας μπορούν με ασφάλεια να κινηθούν σε όλη τη χώρα. Εξήντα χρόνια κάνατε για να κατασκευαστεί η ΠΑΘΕ και δεν τα καταφέρατε.

Τι λέγατε πριν δυο χρόνια; Λέγατε ότι δεν θα υλοποιήσουμε τα έργα και ότι θα καταστρέψουμε τη χώρα. Πριν ένα χρόνο λέγατε ότι καθυστερούμε, ότι δεν θα ολοκληρωθούν και θα επιστρέψουμε δισεκατομμύρια στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στις τράπεζες. πριν λίγους μήνες λέγατε ότι εγκαινιάζουμε τα έργα που εσείς είχατε ολοκληρώσει. Μάλλον δεν θα βρίσκατε κορδέλα και κάνατε μόνο εγκαίνια με μεταφερόμενα μηχανήματα και εργαζομένους. Τα θυμάστε. Σήμερα μας καταγγέλλετε για το ύψος των διοδίων που εσείς είχατε προβλέψει δύο φορές, στις αρχικές συμβάσεις και στην αναθεώρηση.

Μαζί με τους πέντε οδικούς άξονες ολοκληρώθηκε πλήθος δημοσίων έργων οδικών υποδομών.

Ο κάθετος άξονας της Εγνατίας στη Ροδόπη «Κομοτηνή – Νυμφαία», o κάθετος άξονας της Εγνατίας οδού «Καστοριά – Κρυσταλλοπηγή», o κάθετος άξονας της Εγνατίας οδού «Φλώρινα – Νίκη», το οδικό τμήμα Μουδανιά – Ποτίδαια . Και ακολουθεί το οδικό τμήμα Θέρμη – Γαλάτιστα και ο κάθετος άξονας της Εγνατίας «Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας».

Παραδίδεται την άλλη εβδομάδα το «Μάνδρα-Ψαθάδες» στον κάθετο άξονα του Έβρου, εργολαβία από το 2005. Τότε την είχατε αναθέσει.

Μέσα στο 2017, όπως είχαμε πει, ολοκληρώθηκαν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τον αυτοκινητόδρομο από Πάτρα έως τον Πύργο. Εκεί οφείλουμε να πούμε ότι καθυστερήσαμε. Ολοκληρώνονται οι διαδικασίες με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ξεκινάει η υλοποίηση του έργου.

Ολοκληρώθηκε μέσα στο 2017, όπως είχαμε πει, η διαδικασία για την ολοκλήρωση του δρόμου στη Μεσσαρά, στην Κρήτη.

Επειδή το 2017 δεν τέλειωσε, δουλεύουμε συνεχώς για να βγουν εντός Δεκεμβρίου δύο διαγωνισμοί, του βόρειου οδικού άξονα Κρήτης, από τα Χανιά ως τον Άγιο Νικόλαο, ένα ακόμα έργο εξήντα χρόνων εξαγγελίας και υποσχέσεων του παλαιοκομματισμού, που το υλοποιεί και αυτό η Κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα. Μετά από δεκαετίες υποσχέσεων, σειρά λαθεμένων, τμηματικών και ασύνδετων κατασκευών, θα δημοσιευτεί η πρόσκληση ενδιαφέροντος και η διαδικασία προεπιλογής.

Θα ήθελα να αναφέρω και έναν ακόμα διαγωνισμό εντός του 2017, αυτόν του ηλεκτρικού συστήματος αναλογικών διοδίων για όλη τη χώρα.

Το 2018 για εμάς ξεκινά η αρχή της υλοποίησης του Ε65 από τη Λαμία ως την Ξυνιάδα, του έργου «ανέκδοτο», που αφήσατε μόνο το μεσαίο τμήμα του. Θα προσπαθήσουμε εντός του 2018 να εκκινήσει και το βόρειο τμήμα του έργου, αλλά τουλάχιστον θα έχει το φοβερό έργο της αναθεώρησης της κυβέρνησης Σαμαρά και τα εγκληματικά λάθη της μείωσης του φυσικού αντικειμένου αρχή.

Εντός του 2017 δημοπρατήθηκε και εντός του πρώτου τριμήνου του 2018 θα ξεκινήσει η κατασκευή της υποθαλάσσιας οδικής σύνδεσης της Σαλαμίνας.

Άλλες δύο «πληγές» που κληρονομήσαμε και επουλώνουμε είναι ο οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία, που δημοπρατείται τον Γενάρη, και Άκτιο-Λευκάδα, στο πρώτο τρίμηνο του ίδιου έτους.

Εντός του πρώτου διμήνου του 2018 δημοπρατείται η παράκαμψη της Χαλκίδας. Ετοιμάζουμε τον φάκελο για την κατασκευή των πρόδρομων εργασιών και των επεκτάσεων της Αττικής Οδού και, βέβαια, του Προαστιακού Σιδηρόδρομου μέχρι το Λαύριο.

Τέλος, εγκρίθηκε ένα πρόγραμμα οδικής ασφάλειας σε όλη τη χώρα συνολικού προϋπολογισμού 500 εκατομμυρίων και το πρώτο έργο που θα δημοπρατηθεί οδικής ασφάλειας είναι στην Κρήτη, προϋπολογισμού 25 εκατομμυρίων.

Σιδηροδρομικά έργα

Το 2017 είχαμε πει ότι συνεχίζουμε την υλοποίηση έργων προϋπολογισμού 832 εκατομμυρίων, που είναι απαραίτητα. Τι κάναμε;

Ολοκληρώνουμε τη νέα διπλή ηλεκτροδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή Τιθορέα-Λιανοκλάδι-Δομοκός. Το τμήμα Τιθορέα-Λιανοκλάδι δίνεται τον Ιανουάριο 2018, το τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός τον Ιούνιο 2018 και Θεσσαλονίκη-Ειδομένη, για να είναι όλη η γραμμή έτοιμη, τον Απρίλιο του 2018.

Ολοκληρώθηκε ο Σταθμός Λαρίσης και η κατασκευή του ηλεκτροκινούμενου τμήματος Σταθμός Λαρίσης-Πειραιάς στη σιδηροδρομική γραμμή Πειραιάς-Τιθορέα και τίθεται σε λειτουργία στις 15 Ιανουαρίου 2018. Έντεκα χρόνια είχατε τον κεντρικό σταθμό της χώρας «χύμα», ατέλειωτο.

Θα συνδεθεί επιτέλους το λιμάνι του Πειραιά με το αεροδρόμιο. Ολοκληρώνουμε εντός του 2018 την κατασκευή του σιδηροδρομικού τμήματος Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος. Είναι σήμερα στο 72%. Ήταν πέρυσι στο 60%.

Υπεγράφη σύμβαση, όπως είχαμε πει πριν από έναν χρόνο, για την κατασκευή στο τμήμα Ψαθόπυργος-Μποζαΐτικα στην Πάτρα.

Δημοσιεύτηκε η προκήρυξη της υπογειοποίησης των Σεπολίων και μέχρι τον Φεβρουάριο του 2018 προκηρύσσονται νέα σιδηροδρομικά έργα προϋπολογισμού 250 εκατομμυρίων ευρώ. Συγκεκριμένα, το Κιάτο-Ροδοδάφνη, το Λάρισα-Βόλος, το Παλαιοφάρσαλα-Καλαμπάκα.

Επίσης, έχουμε και το μνημόνιο με τη Βουλγαρία -που μας κοροϊδεύατε όταν λέγαμε για την «σιδηροδρομική Εγνατία»- για τη σύνδεση των τριών λιμανιών της Βορείου Ελλάδας με του Εύξεινου Πόντου, έργο που -μετά τις πρωτοβουλίες του Πρωθυπουργού- στηρίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο Πρόεδρος Γιούνκερ, και θέλει και η Ρουμανία να ενταχθεί.

Είναι στο Ελεγκτικό Συνέδριο ο διαγωνισμός για το Θριάσιο, ολοκληρώνεται και, προφανώς, υπάρχει και η συνέχεια για το υπόλοιπο κομμάτι του Θριασίου, που είναι χίλια εξακόσια στρέμματα.

Μετρό Θεσσαλονίκης και Αθήνας

Γραμμή Μετρό Θεσσαλονίκης. Τον Μάρτιο 2017, όπως είχαμε πει, ολοκληρώθηκαν τα έργα πολιτικού μηχανικού και συνεχίζουμε. Το 2019 ολοκληρώνεται και η επέκταση για Καλαμαριά και το βασικό έργο, ένα άλλο έργο «ανέκδοτο» της Νέας Δημοκρατίας. Το 2020 παραδίδεται στους πολίτες της Θεσσαλονίκης επιτέλους για χρήση.

Και το 2018 ξεκινούν οι πρόδρομες εργασίες των νέων σταθμών για τη Δυτική Θεσσαλονίκη.

Προχωρούν τα έργα στο τμήμα Χαϊδάρι-Πειραιάς. Μέσα στο 2019 παραδίδονται οι τρεις πρώτοι σταθμοί για χρήση. Ο μετροπόντικας έφτασε στον Πειραιά. Το είδε ο Πειραιάς. Και προφανώς βγήκε ο διαγωνισμός, όπως είχαμε πει, στις 10 Αυγούστου 2017 για τη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας και πολλά άλλα.

Υποδομές αεροδρομίων και άγονες γραμμές

Έγινε ο διαγωνισμός και ολοκληρώνεται στο Καστέλι, για να πούμε για κανένα αεροδρόμιο. Έγινε, όπως ξέρετε, δωρεάν της Πάρου και δωρεάν ο εκσυγχρονισμός του υπάρχοντος αεροδρομίου του Ηρακλείου. Τόσα χρόνια δεν είχαμε δει να γίνεται κάτι δωρεάν, με μηδέν ευρώ.

Η εξοικονόμηση από τις άγονες γραμμές που σπαταλούσατε για να κάνετε δώρο σε δικούς σας επιχειρηματίες ήταν 196 εκατομμύρια την τετραετία και έφτασαν με το διαγωνισμό που κάναμε στα 42 εκατομμύρια.

Η εξοικονόμηση από την πρώτη χρονιά δεν πηγαίνει στο χρέος, κύριοι της Νέας Δημοκρατίας, πηγαίνει σε διαγωνισμό που θα βγάλουμε μέσα στο 2018 για να πάρουμε δύο ελικόπτερα, ώστε οι κάτοικοι των ακριτικών νησιών να μην αισθάνονται απομονωμένοι, να μπορούμε να κάνουμε αεροδιακομιδές και να κάνουμε και μεταφορά με όποιες καιρικές συνθήκες υπάρχουν.

Αντιπλημμυρικά έργα

Είχαμε πει κι αυτό έγινε σπέκουλα την τελευταία εβδομάδα και διαβάζω αυτολεξεί τι είχα πει πριν ένα χρόνο: «Το 2017 η έμφαση του εθνικού προγράμματος δημοσίων επενδύσεων θα δοθεί στα αντιπλημμυρικά έργα και όχι στις πλατείες, για να σταματήσουμε να ζούμε το φαινόμενο στις φτωχές γειτονιές της Αθήνας, της Καλαμάτας, της Θεσσαλονίκης να χάνονται οι κόποι μιας ζωής».

Ως συνήθως η Αντιπολίτευση και τα στρατευμένα μέσα της το στρέβλωσε. Για να δούμε, λοιπόν, τι κάναμε.

Από το 2015 ως το 2017 εντάχθηκαν έργα 302 εκατομμυρίων για την Περιφέρεια Αττικής, 90 εκατομμυρίων για την υπόλοιπη Ελλάδα και προβλέφθηκαν 250 εκατομμύρια έργα για αντιπλημμυρικά από τους οικισμούς και τα αστικά κέντρα που διέρχονται οι αυτοκινητόδρομοι.

Αυτοί που μας κουνούν το δάκτυλο από το 2010 μέχρι το 2014 είχαν εντάξει 3,5 εκατομμύρια ευρώ αντιπλημμυρικά έργα, 21 εκατομμύρια για την υπόλοιπη Ελλάδα και καμία πρόβλεψη για τα αντιπλημμυρικά έργα από όπου περνάνε οι αυτοκινητόδρομοι.

Τα καταθέτω και αναλυτικά, για να ελέγξουν οι συνάδελφοι της Νέας Δημοκρατίας τι είχαν κάνει από το 2010 μέχρι το 2014.

Είχαμε δύο εκδοχές, επειδή αναρωτιέστε τι έγινε στη Μάνδρα. Αφήσατε όλη την Ελλάδα μια Μάνδρα και ο Πρόεδρός σας, σαν Υπουργός, άφησε τους δήμους με κανένα μηχανικό, επειδή μας κατηγορείτε τώρα και για αύξηση. Είναι τρομερό αυτό το πράγμα.

Μπορούσαμε να υιοθετήσουμε την πρότασή σας, πραγματικά. Να βγάλουμε στα τρία χρόνια 3,5 εκατομμύρια ευρώ από το Υπουργείο Υποδομών αντιπλημμυρικά έργα και στη συνέχεια σε κάθε πλημμύρα να παίρνουμε την Τροχαία να κλείνει τους δρόμους-ποτάμια, όπως ο κ. Μητσοτάκης.

Όλοι θέλουν να πουν πολλά σε μια τέτοια διαδικασία, αλλά ο χρόνος είναι συγκεκριμένος και πιέζει”.

cretalive.gr

Σχετικά άρθρα

Δείτε επίσης

Close