ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

«Φωτιές» άναψε η πρόταση του υπουργείου παιδείας για την μοριοδότηση των σχολείων

0

ΤΟΥ ΜΑΝΟΥΣΟΥ ΚΛΑΔΟΥ

Αναστατωμένη είναι η τοπική εκπαιδευτική κοινότητα καθώς η μοριοδότηση που ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας των σχολικών μονάδων του Ρεθύμνου, όχι μόνο δεν ανταποκρίνεται στις προτάσεις των τοπικών φορέων αλλά προκαλεί σοβαρά ερωτηματικά κυρίως για το πώς αντιμετωπίζονται τα ορεινά σχολεία. Ιδιαίτερο ζήτημα προκύπτει για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια, γεγονός, που έχει προκαλέσει την έντονη αντίδραση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι προσανατολίζονται σε κινήσεις διαμαρτυρίας.

Ειδικότερα, ενώ είχε ζητηθεί η αύξηση των μορίων για όλα τα σχολεία, η πολιτική που ακολουθήθηκε είναι είτε να μείνουν στα ίδια, είτε να μειωθούν. Μοναδική εξαίρεση το Γυμνάσιο – Λύκειο Ανωγείων που πριμοδοτείται γενναιόδωρα σε βάρος όλων των λοιπών σχολικών μονάδων. Στους εκπαιδευτικούς - και όχι μόνο κύκλους - γίνεται λόγος για ευμενή αντιμετώπιση των Ανωγείων, για την οποία κανένας δεν θα είχε αντίρρηση, αν όμως είχαν ικανοποιηθεί και τα αιτήματα για τα λοιπά σχολεία τα οποία αντιμετωπίζονται αδικαιολογήτως με δυσμενείς όρους και προφανή προκατάληψη.

Χαρακτηριστικό είναι, ότι το Γυμνάσιο και το Λύκειο Ανωγείων πριμοδοτούνται με 9 μόρια ως ορεινά και απομακρυσμένα σχολεία, σκεπτικό σωστό, αλλά στα αντίστοιχα σχολεία του Φουρφουρά Αμαρίου δίδονται μόλις 7 μόρια, στην γειτονική και πιο ορεινή των Ανωγείων Κράνα Μυλοποτάμου δίδονται 8 μόρια ενώ το αίτημα για το Γυμνάσιο και ΕΠΑΛ Γαράζου όχι μόνο αγνοήθηκε αλλά παραμένουν τα μόρια των σχολείων στα 6!  Την παραμονή στα 6 μόρια προτείνουν από το Υπουργείο και για το Γυμνάσιο Συβρίτου ενώ πολλά ερωτηματικά ακολουθούν και την απόφαση να μειώσουν δραματικά τα μόρια των σχολείων του Περάματος Μυλοποτάμου στα 4! Βόρεια και Νότια του Ψηλορείτη, δηλαδή, το υπουργείο ξέρει και βλέπει μόνο τα Ανώγεια!!! Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα πεδινά του νομού, το υπουργείο αφήνει τα ίδια μόρια παρά το αίτημα των τοπικών φορέων για αύξηση.

«Δεν συμφωνούμε καθόλου με αυτή την πρόταση και θα προβάλουμε ενστάσεις» ήταν οι πρώτες αντιδράσεις που καταγράφηκαν από τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου κ. Ανδρέα Ταξάκη, τον οποίο συναντήσαμε την Τρίτη στο σχολείο της Κράνας ενώ σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε με τον Πρόεδρο της ΕΛΜΕΡ κ. Νίκο Αδράμη, τόνισε, πως οι εκπαιδευτικοί θεωρούν κατάφορα άδικη την σχετική πρόταση του Υπουργείου και τονίζουν, θα αντιδράσουν από κοινού με τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι επίσης διαμαρτύρονται για την μοριοδότηση των Δημοτικών Σχολείων και των Νηπιαγωγείων.

Ειδικότερα και σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Ν.Ρεθύμνου κ. Στέλιο Ορφανουδάκη, από το τοπικό ΠΥΣΠΕ αλλά και τους συναδέλφους του, είχε ζητηθεί γενναιόδωρη πριμοδότηση όλων των σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με έμφαση στα ορεινά και απομακρυσμένα της υπαίθρου. «Η αλήθεια είναι πως δόθηκε σχεδόν καλύτερη μοριοδότηση από αυτή που ίσχυε έως σήμερα» είπε ο κ. Ορφανουδάκης για τα σχολεία της πρωτοβάθμιας, για να συμπληρώσει, πως «δεν είναι όμως του επιπέδου που ζητήσαμε και σε κάθε περίπτωση δεν αίρονται αδικίες στα ορεινά του νομού, οπότε και θα διαφωνήσουμε πλήρως.»

Σφοδρή, πάντως, αναμένεται να είναι η αντίδραση του Δήμου Μυλοποτάμου, καθώς τόσο η Δημοτική Αρχή όσο και οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων σε Πέραμα, Γαράζο και Κράνα, δεν είναι διατεθειμένοι να ανεχθούν την αδικία που προβλέπει η πρόταση του Υπουργείου. Στο τραπέζι των συζητήσεων έχει πέσει η πρόταση έως και επ’ αόριστο κλείσιμο των σχολείων με απαίτηση την άνοδο των μορίων της Κράνας στο επίπεδο των Ανωγείων, τον χαρακτηρισμό του Γυμνασίου και ΕΠΑΛ Γαράζου ως δυσπρόσιτα και τουλάχιστον 8 μόρια για το κάθε ένα και επαναφορά των μορίων των σχολείων του Περάματος στα 5 μόρια ή αύξηση στα 6.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΕΚ-ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.

Σε ανακοίνωση της η Ανεξάρτητη Ενωτική Εκ-Κίνηση Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ρεθύμνου δια του εκπροσώπου της κ. Γ. Τρούλη, ανακοίνωσε για το θέμα των μορίων τα εξής: « Ένα από τα θεσμικά αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας τα τελευταία χρόνια είναι η αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων. Άλλωστε, όπως είχαμε τονίσει στο παρελθόν, η διαδικασία της αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων είναι και πράξη που δεν επιφέρει κανένα οικονομικό κόστος, αλλά εξαρτάται από την ύπαρξη πολιτικής βούλησης για τη λύση ενός σοβαρού προβλήματος της δημόσιας εκπαίδευσης στην κατεύθυνση της στήριξης των απομακρυσμένων σχολικών μονάδων και της επιβράβευσης των συναδέλφων που εργάζονται σε αυτά.

Έπειτα από το πλαίσιο προτάσεων που κατέθεσε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας διαφαίνεται πως βρισκόμαστε στην τελική ευθεία θεσμοθέτησης των νέων μορίων σε πανελλαδικό επίπεδο. Ωστόσο, οφείλουμε να εξετάσουμε την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας και ως εκπαιδευτικό κίνημα να καταθέσουμε τις δικές μας ενστάσεις και προτάσεις αντίστοιχα όσον αφορά τον υπολογισμό των μορίων με τελικό στόχο ένα δίκαιο και αποδεκτό σύστημα μοριοδότησης το οποίο θα διατηρηθεί μέσα στα επόμενα χρόνια.

Στο σημείο αυτό να επισημάνουμε πως η ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ήταν η μόνη παράταξη που όλα τα τελευταία χρόνια είχε αναδείξει το συγκεκριμένο ζήτημα, είχε τονίσει την ανάγκη μιας νέας μοριοδότησης των σχολικών μονάδων με νέα κριτήρια δίκαια και αντικειμενικά. Μάλιστα, η ΑΕΕΚΕ είχε καταθέσει και αναλυτικό σχέδιο ως βάση διαβούλευσης, προκειμένου η εκπαιδευτική κοινότητα να διαμορφώσει μια συνολική και συγκροτημένη πρόταση αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων.

Μελετώντας την πρόταση μοριοδότησης των σχολικών μονάδων από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας διαπιστώνουμε πως χρήζει αρκετών βελτιώσεων και αλλαγών. Για το λόγο αυτό, στο πλαίσιο της διαβούλευσης, οι τοπικοί σύλλογοι και οι αιρετοί σε συνεργασία με τη ΔΟΕ θα πρέπει να υπογραμμίσουμε τα λάθη, τις παραλείψεις και τις αλλαγές που απαιτούνται στην πρόταση του Υπουργείου Παιδείας, ώστε η νέα μοριοδότηση των σχολικών μονάδων να είναι ισότιμη και δίκαιη για όλες τις περιοχές και τους συναδέλφους.

Με σοβαρότητα και υπευθυνότητα τα μέλη της ΑΕΕΚΕ, είτε εκπροσωπούν σε θεσμικό επίπεδο τοπικούς συλλόγους είτε είναι εκλεγμένοι αιρετοί σε υπηρεσιακά συμβούλια, θα καταθέσουμε τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις μας με βασικό γνώμονα την αντικειμενικότητα και τη δικαιοσύνη, ώστε χωρίς χρονοτριβές να προχωρήσει και να θεσμοθετηθεί η νέα μοριοδότηση των σχολικών μονάδων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ