Η Toyota σταματάει τις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων με πετρελαιοκινητήρες στην Ευρώπη από φέτος

Τώρα μπορούμε επισήμως να προσθέσουμε τη Toyota στη λίστα των κατασκευαστών αυτοκινήτων που εγκαταλείπουν τους κινητήρες ντίζελ, τουλάχιστον στα επιβατικά μοντέλα τους.

Η Toyota επιβεβαίωσε πως πρόκειται να εξαλείψει τους κινητήρες πετρελαίου από τα επιβατικά οχήματα της μέσα στο 2018, ξεκινώντας από το Auris που βλέπετε στην εικόνα παραπάνω. Οι μοναδικές επιλογές που θα έχουν, όσον αφορά στον κινητήρα, όσοι θελήσουν να αποκτήσουν το δημοφιλές hatchback της Ιαπωνικής εταιρείας είναι ένας τετρακύλινδρος 1.2Lt Turbo καθώς και δύο υβριδικές λύσεις 1.8Lt και 2.0Lt Hybrid.

Η εταιρεία ωστόσο θα συνεχίσει να πουλάει πετρελαιοκίνητες εκδόσεις του Hilux (φορτηγάκι), του Land Cruiser (SUV) και του Proace (Van) ώστε “να καλύψει τις ανάγκες των πελατών της” αλλά μέχρι εκεί. Η Toyota υποστηρίζει ότι ο θάνατος των πετρελαιοκινητήρων οφείλεται στη “μεγάλη ζήτηση” των υβριδικών εκδόσεων των αυτοκινήτων της από τους πελάτες της. Περίπου το 41% των οχημάτων της εταιρείας που πωλήθηκαν στην Ευρωπαϊκή ήπειρο ήταν υβριδικά μοντέλα, ενώ τα ντιζελοκίνητα αντιπροσώπευαν ποσοστό χαμηλότερο του 10%. Η κίνηση της Toyota είναι αναμφισβήτητα δικαιολογημένη, αν λάβουμε υπόψη μας ότι οι πωλήσεις υβριδικών μοντέλων έχουν αυξηθεί από έτος-σε-έτος κατά 38%.

Η αυτοκινητοβιομηχανία πάντως επρόκειτο να αντιμετωπίσει μια ανηφορική μάχη σε περίπτωση που προσπαθούσε να κρατήσει τα επιβατικά αυτοκίνητα ντίζελ στην αγορά. Κάποτε, οι κινητήρες ντίζελ ήταν η αγάπη της Ευρώπης, αλλά από τότε που ξέσπασε το σκάνδαλο της Volkswagen με τις εκπομπές ρύπων το 2015, οι πωλήσεις αυτοκινήτων με βενζινοκινητήρες βρίσκονται σε κάθοδο.

Η αντίδραση (σε συνδυασμό με την άνοδο των υβριδικών και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων) ήταν αρκετά ισχυρή ώστε η Γερμανία να δώσει στις πόλεις της το ελεύθερο να απαγορεύσουν εφόσον το επιθυμούν τους κινητήρες ντίζελ από τους δρόμους τους. Αν η Toyota αποφάσιζε να συνεχίσει με το πετρέλαιο, θα κινδύνευε να κατασκευάζει αυτοκίνητα που κανείς δεν θα ήθελε να αγοράσει και ίσως δεν θα ήταν και νόμιμο να οδηγεί.

Όλες οι εταιρείες επίσης –και πολλές είναι δυσαρεστημένες για αυτό- θα πρέπει να είναι σε θέση να πιάσουν το στόχο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) που θέλει όλα τα οχήματα να είναι σε θέση να εκπέμπουν ίσο ή λιγότερο από 95g/Km μέχρι το 2021.

Κάποιες μάρκες, όπως η Ford σκέφτονται να αυξήσουν τις τιμές στα βασικά τους μοντέλα για να αντισταθμίσουν τη χασούρα από τα υβριδικά τους, που πωλούνται μερικές φορές με χαμηλό περιθώριο κέρδους ή ακόμα και με απώλειες. Ο επικεφαλής της Volkswagen Matthias Mueller είναι πεπεισμένος ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες πετρελαίου “θα γνωρίσουν ανάκαμψη” αλλά ενδέχεται να πρόκειται για μία μάλλον αισιόδοξη πρόβλεψη, αφού τα οχήματα του είδους δεν έχουν πια τη φήμη που είχαν στην Ευρώπη ενώ επιπλέον ενδέχεται και τα ηλεκτρικά μοντέλα να τα… σκοτώσουν πριν αναζωπυρωθεί το οποιοδήποτε ενδιαφέρον για αυτά.

insomnia.gr

Σχετικά άρθρα