ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Ανταγωνιστικά κρητικά προϊόντα με φόντο το μεταφορικό ισοδύναμο

0

Με την Κρήτη εκτός του αρχικού σχεδιασμού, λόγω μεγάλου μεταφορικού έργου πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τρίτη, στο υπουργείο Ναυτιλίας, η πρώτη διαβούλευση με αντικείμενο την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου στα νησιά της χώρας, υπό την προεδρία του υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριου Σαντορινιού.

Στη κλειστή αυτή διαβούλευση που παρέστησαν εκπρόσωποι των νησιωτικών επιμελητηρίων και των επιμελητηριακών ενώσεων των νησιών, βρέθηκε και ο Ρεθεμνιώτης αντιπρόεδρος του Επιμελητηριακού Ομίλου Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών, κ. Νίκος Ρεϊζάκης, ο οποίος έθεσε το θέμα της απουσίας της Κρήτης από την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου.

Μιλώντας στο «Ρ» ο κ. Ρεϊζάκης επεσήμανε ότι κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης διαπίστωσε έκπληκτος την απουσία της Κρήτης από την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου, ενώ όπως ομολόγησε ο ίδιος ο υφυπουργός, η Κρήτη ετέθη καταρχήν εκτός, καθώς λόγω του μεγάλου  μεταφορικού έργου της θα απορροφούσε σχεδόν το μισό προϋπολογισμό.

Με επέμβασή του ο κ. Ρειζάκης τόνισε τη σημαντικότητα της συμμετοχής της Κρήτης ιδιαίτερα για τα προϊόντα κυρίως του αγροτικού τομέα που λόγω αυξημένου κόστους μεταφοράς καταλήγουν στις χωματερές.

«Είμαστε στη φάση της διαβούλευσης, για να δούμε τις δικλίδες ασφαλείας να ώστε καταλήξει στον καταναλωτή αυτή η επιδότηση και όχι να την καρπωθούν κάποιοι άλλοι» επεσήμανε ο ίδιος, αναφέροντας συγχρόνως ότι το μέτρο θα εφαρμοστεί από 1/7/2018 στα 32 νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και από 1/1/2019 σε όλη τη νησιωτική Ελλάδα και στην Κρήτη πολιτικά με κάποια προϊόντα όπως γαλακτοκομικά και γεωργικά».

Στη συνέχεια ο κ. Ρεϊζάκης εξηγώντας τη σημαντικότητα αυτού του μέτρου υπογράμμισε: «Τα προϊόντα μας λόγω του μεγάλου κόστους της μεταφοράς δεν είναι ανταγωνιστικά στις αγορές της υπόλοιπης Ελλάδας και αφού από το επόμενο έτος θα υπάρξει η επιδότηση θα μπορεί και ο αγρότης της Κρήτης να δίνει τα προϊόντα του σε τιμές που θα είναι ανταγωνιστικές. Επίσης είναι σημαντικό γιατί τα προϊόντα μας θα μπορούν να διακινηθούν και σε άλλα νησιά αφού το κοστολόγιό μας πλέον θα είναι σαν να τα μεταφέρουμε οδικώς».

Όσον αφορά στο ύψος των επιδοτήσεων ο κ. Ρεϊζάκης ανέφερε ότι «για το δεύτερο εξάμηνο του 2018 που θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται το μέτρο θα φτάσει στα 50 εκ. ευρώ, ενώ για το επόμενο θα αγγίξει τα 100 εκ. ευρώ, με ορίζοντα να φτάσει στα 150 εκ. ευρώ».

Κλείνοντας ο κ. Ρειζάκης ανέφερε ότι θα ακολουθήσουν και κάποιες διαβουλεύσεις με τους ντόπιους παραγωγούς προκειμένου να συζητήσουν για το ποια προϊόντα θα προκριθούν για το μέτρο του μεταφορικού ισοδύναμου.

Ζητούμενο πάντως της πρώτης αυτής συνάντησης, που έγινε σε πολύ καλό κλίμα και είχε διάρκεια μεγαλύτερη των τριών  ωρών, ήταν να ενεργοποιηθούν τα νησιωτικά Επιμελητήρια στη διαδικασία θεσμοθέτησης του μέτρου, να διαδραματίσουν έναν βαρύνοντα ρόλο στη εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου και στο πλαίσιο, ακόμη και της πιλοτικής εφαρμογής του, να αποτελέσουν κύτταρα παρακολούθησης και προστασίας της σωστής εφαρμογής του. Η  προσπάθεια για την προώθηση και υλοποίηση αυτού του  πάγιου αιτήματος των νησιωτών της χώρας συντελείται με την επιστημονική υποστήριξη του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ