Minoan Lines

Σε ανοδική πορεία η αγορά καλλυντικών προϊόντων

Ανάκαμψη έχει σημειώσει η αγορά καλλυντικών προϊόντων από το 2014 λόγω της ενίσχυσης της εγχώριας παραγωγής αλλά και της εξαγωγικής δραστηριότητας των εταιρειών, σύμφωνα με κλαδική μελέτη που εκπόνησε η ICAP Group. Αυτό μάλιστα οδήγησε στην αύξηση της αξίας της αγοράς καλλυντικών προϊόντων τη διετία 2016-2017. Παράλληλα, σε σύγκριση με τα υπόλοιπα κανάλια διανομής των προϊόντων, τον μεγαλύτερο ρυθμό αύξησης τον παρουσιάζει το κανάλι των φαρμακείων, το οποίο σταδιακά αποκτά όλο και μεγαλύτερο μερίδιο επί του συνόλου της αγοράς.

Ειδικότερα, παρά τους κλυδωνισμούς που έχει υποστεί ο επιχειρηματικός τομέας τα τελευταία χρόνια, η συνολική εγχώρια παραγωγή καλλυντικών (σε τιμές χονδρικής), κινήθηκε ανοδικά από το 2014 και έπειτα. Αρχικά, την περίοδο 2007-2013 παρουσίασε πτωτική τάση με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής -2,5%. Εν συνεχεία, το 2016, η εγχώρια παραγωγή εκτιμάται ότι εμφάνισε αύξηση (+8,5%), ενώ ανοδική πορεία κατέγραψε και το 2017 (+5,9%), γεγονός που αποδίδεται στην ενίσχυση των εξαγωγών των επιχειρήσεων του κλάδου. Μάλιστα, το μεγαλύτερο μερίδιο στην παραγωγή εκτιμάται ότι καταλαμβάνουν τα προϊόντα περιποίησης δέρματος, αποσπώντας το 44,5% το 2016. Οπως επισημαίνει η Σταματίνα Παντελαίου, διευθύντρια οικονομικών μελετών της ICAP, η εγχώρια αγορά καλλυντικών από το 2010-2013 μειώθηκε κατά 7,7%, εξαιτίας της υποχώρησης της καταναλωτικής ζήτησης. Από το 2014, η αξία της αγοράς κινήθηκε ανοδικά, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 4,5% το 2016 και 3% το 2017, σύμφωνα με σχετικές εκτιμήσεις. Ανοδο παρουσίασαν και οι συνολικές εξαγωγές την περίοδο 2012-2017, σημειώνοντας μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής 6,3%.

Οσον αφορά τη διάρθρωση της αγοράς καλλυντικών, τα προϊόντα περιποίησης δέρματος κάλυψαν το 54,3% της συνολικής αξίας των πωλήσεων και ακολουθούν τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών με ποσοστό 29,3%. Αύξηση παρουσιάζουν και τα προϊόντα μακιγιάζ, κυρίως λόγω της αύξησης των εισαγωγών. Μεγάλη προτίμηση έδειξαν επίσης οι καταναλωτές στα φαρμακεία για την προμήθεια των καλλυντικών προϊόντων κυρίως λόγω της σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ καταναλωτή και φαρμακοποιού. Σύμφωνα με την κ. Παντελαίου, το 2016, το κανάλι ευρείας διανομής (supermarket και τμήματα self service καταστημάτων καλλυντικών), όπου παρουσιάζεται υπερπροσφορά προϊόντων και ποικιλία εμπορικών σημάτων, κάλυψε το 47,6% της αγοράς και ακολούθησε το κανάλι των φαρμακείων με ποσοστό 21,3%. Σημειώνεται επίσης ότι τα e-shops των φαρμακείων έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο στην αύξηση των πωλήσεων, δεδομένου ότι αποτελούν ένα κανάλι εύκολης πρόσβασης για τους αγοραστές, παρέχοντας υπηρεσίες σύγκρισης τιμών και προσφέροντας εκπτώσεις.

kathimerini.gr

Σχετικά άρθρα