ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΑΠΟΨΕΙΣ

Επίθεση γοητείας

0

Η πρόσφατη επίσκεψη του Πρίγκιπα Καρόλου στην Ελλάδα χαρακτηρίστηκε ως ‘επίθεση γοητείας’ από τα Βρετανικά ΜΜΕ. Η ‘επιθετικότητα’ αυτή θεωρείται ότι είναι και το κύριο χαρακτηριστικό των Βρετανών.

Μετά από δεκαπέντε χρόνια στη Βρετανία, δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο με την παραπάνω περιγραφή.

Πιστεύω ότι, όπως και με την επίσκεψη του Καρόλου, η επίθεση γοητείας μπορεί να γίνει και για καλό σκοπό. Όπως ανέφερε η Βρετανική Guardian, η επίσκεψη επιχειρούσε να κλείσει ‘παλιές πληγές’.

Τι συνεπάγεται αυτό;

Ότι, για μια και μοναδική φορά μέσα στα δεκαπέντε χρόνια παραμονής μου στη Βρετανία, οι φυλλάδες δεν πέταξαν ούτε μια χούφτα λάσπης στους Έλληνες.

Γίνονται και θαύματα δηλαδή.

Είτε συμπαθούμε, είτε όχι, την Βρετανική Βασιλική οικογένεια λοιπόν, αυτό ωφέλησε την Ελλάδα.

Ούτε μια αναφορά σε ‘κρίση’ ή ‘τεμπέλικα τζιτζίκια’ δεν έχω ακούσει από τότε.

Είναι όμως πάντα θετική η ‘επίθεση γοητείας’?

Ομολογουμένως, κάποτε τη θεωρούσα προσόν. Ένα ‘χάρισμα’, όπως το λένε εδώ οι ντόπιοι, οι οποίοι μόνο με την κατοχή του μπορούν να πορευτούν στην καθημερινή ζωή.

Τι τα θες τα μούτρα, τη γκρίνια, τα παράπονα, και το θυμό, όταν μπορείς να καταφέρεις αυτό που θέλεις με ‘επίθεση γοητείας’;

Άσε που, αν είναι να επιτεθείς σε κάποιον, ας του επιτεθείς με γοητεία, και όχι με παντόφλα.

Έτσι αποφεύγεις δικηγόρους και δικαστήρια.

Τα τελευταία χρόνια όμως, ο όρος αυτός μόνο αγανάκτηση μου προκαλεί γιατί, αντί της βελτίωσης σχέσεων και καταστάσεων, συχνά αποσκοπεί στην εκμετάλλευση ή την αποφυγή ευθυνών.

Στην καθημερινή του ζωή, ο Βρετανός δέχεται, αλλά και επιχειρεί, απανωτές επιθέσεις ‘γοητείας’ σε όλους τους τομείς της ζωής του, όπως όταν έχει να αντιμετωπίσει δημόσιες υπηρεσίες, σχολεία, μεσίτες κτλ.

Αναρωτιέμαι συχνά, μήπως υπάρχει και κρυφό σχολείο εκμάθησης της τέχνης αυτής.

Ένα κλασικό παράδειγμα ‘επίθεσης γοητείας’, μπορεί να παρατηρηθεί στη τελευταία διαφήμιση ενός νέου υπερπολυτελούς αυτοκινήτου.

Μια γυναίκα οδεύει προς το αυτοκίνητο της, ενώ ένας τροχονόμος ετοιμάζεται να της κόψει κλίση. Εκείνη κοιτάζει το φακό δαγκώνοντας τα χείλια της, και τρέχει χαρωπή κατά πάνω του. Σε λίγα δευτερόλεπτα, ο εντυπωσιασμένος τροχονόμος ποζάρει δίπλα στο αυτοκίνητο, ενώ η γοητευτική κυρία τραβάει φωτογραφίες.

Στην τελευταία σκηνή της διαφήμισης, ο τροχονόμος κοιτά με ικανοποίηση τις φωτογραφίες του στο κινητό του, ενώ η έξυπνη κυρία εξαφανίζεται με το αυτοκίνητο της, γρήγορα και σιωπηλά. Όταν εκείνος σηκώνει το κεφάλι, είναι πλέον αργά.

Η κυρία έχει γίνει καπνός.

Χαρακτηριστικό της ‘επίθεσης γοητείας’ λοιπόν, είναι ότι όταν την αντιληφθείς, το πουλάκι έχει κάνει φτερά.

Η γοητεία εξατμίζεται, και το μόνο που μένει είναι η ‘επιθετικότητα’ της πλάτης εκείνου που εξαφανίζεται, έχοντας πετύχει αυτό που θέλει.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ