ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΑΠΟΨΕΙΣ

Άψογη η συνεργασία με το Πανεπιστήμιο για το πρόγραμμα Ρομποτικής

0

ΝΕΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΩΝ ΖΩΝΙΑΝΩΝ

Με μεγάλη προθυμία εφάρμοσαν το πρόγραμμα Ρομποτικής στο Δημοτικό Σχολείο Ζωνιανών που πραγματοποιήθηκε υπό την καθοδήγηση του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Η ιδέα για τη Ρομποτική στα Ζωνιανά ήταν του Διευθυντή Γιάννη Ανδριόπουλου και ευοδώθηκε χάρις στην άψογη συνεργασία του σχολείου με την πρωτοβάθμια Εκπ/ση, τον δήμο Μυλοποτάμου και το Πανεπιστήμιο Κρήτης.

Για την εφαρμογή της Ρομποτικής συνέβαλλε τα μάλα ο καθηγητής Ρομποτικής του Πανεπιστημίου Κρήτης Σίμος Αναγνωστάκης  που ερχόταν με το επιτελείο του στο σχολειό Ζωνιανών και καθοδηγούσε τους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά. Ουσιαστική ήταν  και η συμβολή του δασκάλου πληροφορικής Μιχάλη Πάσχου.

Το πιο ευχάριστο της ρομποτικής ήταν όταν οι μαθητές ανά ομάδες αλλά και οι εκπαιδευτικοί, με επιμονή, υπομονή και μεράκι συναρμολόγησαν αυτοκινούμενα οχήματα ή λοιπές κατασκευές ‘ρομποτάκια δηλαδή’, που εκτελούσαν τις εντολές των κατασκευαστών τους.

Οργανώθηκαν μάλιστα  και αγώνες μεταξύ των ‘ρομποτομηχανών’ που έτρεχαν, έκαναν κυβισθήσεις (καλή ώρα όπως οι πολιτικοί μας) ή χοροπηδούσαν ανεβάζοντας την αδρεναλίνη και κάνοντας το θέαμα διασκεδαστικό.

Τη Ρομποτική καλοδέχτηκαν στο χωριό και οι γονείς Ζωνιανοί, που παρακολούθησαν με ενδιαφέρον τις «ρομποτοσυνθέσεις» των παιδιών τους, ενώ δεν παρέλειπαν να τραπεζώνουν όσους έρχονταν από το Πανεπιστήμιο και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου τους. Την Τρίτη 19 Ιουνίου μάλιστα το φιλοπρόοδο σχολείο επισκέφθηκε ο στυλοβάτης των σχολείων του Μυλοποτάμου και υπεύθυνος Παιδείας του Δήμου Μανούσος Κλάδος , τον οποίο οι εκπαιδευτικοί ενημέρωσαν, παρουσία και του Προέδρου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Μιχάλη Ζερβού,  για την όλη δράση των μαθητών με ειδική αναφορά στο πρόγραμμα Ρομποτικής το οποίο ίδιος στήριξε με ζέση εξ αρχής.

ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ

Η λέξις «ρομπότ» προέρχεται από την τσέχικη λέξη «ρομπότα» που σημαίνει ‘κάνω αγγαρεία’, ‘καταναγκαστική εργασία’. Είναι αλήθεια ότι ο αυτοματισμός, οι μηχανές, οι υπολογιστές, τα τάμπλετ, τα κινητά, τα ρομπότ και οι λοιπές ‘σύγχρονες σειρήνες της τεχνολογίας’ πάντα ασκούσαν γοητεία στον άνθρωπο. Αν τα χρησιμοποιούμε με «μέτρο» όπως εδίδασκαν οι αρχαίοι μας πρόγονοι η κοινωνία θα προοδεύσει. Αντίθετα αν χάσουμε το μέτρο θα υποδουλωθούμε  σε αυτά, θα αποβλακωθούμε, θα απωλέσουμε το συναίσθημα, την ανθρωπιά, το κριτικό πνεύμα, την ελεύθερη σκέψη και από εντολείς και δημιουργοί ρομπότ θα γίνουμε οι ίδιοι ‘ρομποτάνθρωποι-εντολοδόχοι’. Στο χέρι μας λοιπόν είναι αν θα παραμείνουμε άνθρωποι ή  θα γίνουμε ρομποτάκια. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται στα παιδιά που μεθυσμένα από την τεχνολογία και οτιδήποτε φέρει ‘κομβία ηλεκτρονικά’ ξοδεύουν  ώρες ατελείωτες πάνω σ’ αυτά, ώρες που θα μπορούσαν να  χρησιμοποιήσουν για κάτι πολύ πιο χρήσιμο κι εποικοδομητικό.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ