ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΚΡΗΤΗ

Ο κύβος ερρίφθη: Δύο διαγωνισμοί για τον ΒΟΑΚ

0

Το τμήμα του ΒΟΑΚ Χανιά- Ηράκλειο έχει προγραμματιστεί και προκηρύσσεται ως έργο παραχώρησης, ενώ το τμήμα Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος θα προκηρυχθεί προς κατασκευή με δημόσια σύμβαση έργου.

Αντίστροφη μέτρηση για τον ΒΟΑΚ, αφού το υπουργείο αποφάσισε τη διενέργεια δύο ξεχωριστών διαγωνισμών για δύο τμήματα του δρόμου.

Ο πρώτος διαγωνισμός αφορά το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο και θα πραγματοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης, ενώ ο δεύτερος διαγωνισμός αφορά στο τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη και θα κατασκευαστεί μέσω ΣΔΙΤ.

Εκτός σχεδιασμού μένει και πάλι η Σητεία αλλά και το τμήμα από τα Χανιά μέχρι το Καστέλι Κισάμου.

Επόμενο βήμα η ανάρτηση στην εφημερίδα της ΕΕ και στο ΚΗΜΔΗΣ.

Αναμένονται οι κυβερνητικές αποφάσεις για το τμήμα Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος και για τα τμήματα προς Καστέλι Κισσάμου και προς Σητεία.

Οπως αποκάλυψε σήμερα η Εφημερίδα των Συντακτών και ο Μ. Διονέλλης, βγήκαν στη Διαύγεια το Υπουργείο Υποδομών οι δυο διαγωνισμοί.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση του υπουργείου το έργο του ΒΟΑΚ στο Τμήμα Χανιά – Άγιος Νικόλαος κρίνεται ως απόλυτης προτεραιότητας και ιεράρχησης από πλευράς οδικής ασφάλειας, κυκλοφοριακών χαρακτηριστικών και σπουδαιότητας στη στρατηγική μεταφορών της Κρήτης σε συνδυασμό και με τις λοιπές σχεδιαζόμενες υποδομές μεταφορών (νέο αεροδρόμιο Καστελίου, αναβάθμιση αεροδρομίου Χανίων).

Το τμήμα του ΒΟΑΚ Χανιά- Ηράκλειο έχει προγραμματιστεί και προκηρύσσεται ως έργο παραχώρησης, ενώ το τμήμα Νεάπολη Άγιος Νικόλαος θα προκηρυχθεί προς κατασκευή με δημόσια σύμβαση έργου.

Για το τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη προκηρύσσεται η διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου και στη συγκεκριμένη απόφαση αναφέρεται πως το έργο θα προωθηθεί προς υλοποίηση με κύρια χρηματοδότηση από κεφάλαια που θα εξασφαλίσει ο ιδιωτικός οικονομικός φορέας στον οποίο θα ανατεθεί η σύμβαση σύμπραξης δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα, δεδομένων αφενός των χρηματοοικονομικών απαιτήσεων για την υλοποίηση του υπόψη έργου του ΒΟΑΚ στο Χερσόνησος Νεάπολη, και αφετέρου των περιορισμένων χρηματοδοτικών δυνατοτήτων, καθώς και της ιεράρχησης του έργου ως έργο άμεσης προτεραιότητας από την πολιτική ηγεσία.

Τί είναι ο «ανταγωνιστικός διάλογος»

Με βάση το άρθρο 29 κοινοτικής οδηγίας 2004/18/ΕΚ προβλέπεται πως σε περίπτωση ιδιαίτερα πολύπλοκων συμβάσεων, η αναθέτουσα αρχή, εφόσον κρίνει ότι η χρησιμοποίηση της ανοικτής ή της κλειστής διαδικασίας δεν επιτρέπει την ανάθεση της σύμβασης, μπορεί να προσφεύγει στον ανταγωνιστικό διάλογο με βάση τονοποίο η ανάθεση της δημόσιας σύμβασης πραγματοποιείται αποκλειστικά βάσει του κριτηρίου της πλέον συμφέρουσας από οικονομική άποψη προσφοράς.

Οι αναθέτουσες αρχές δημοσιεύουν σχετική προκήρυξη διαγωνισμού γνωστοποιώντας τις ανάγκες και τις απαιτήσεις τους. Κατόπιν, οι αναθέτουσες αρχές προβαίνουν, με τους υποψήφιους που επελέγησαν σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 54έως 63σε διάλογο, σκοπός του οποίου είναι η διερεύνηση και ο προσδιορισμός των μέσων που μπορούν να ικανοποιήσουν με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες τους.

Αντικείμενο του διαλόγου μπορεί να αποτελούν όλες οι πτυχές της σύμβασης. Κατά τη διάρκεια του διαλόγου, οι αναθέτουσες αρχές εξασφαλίζουν την ίση μεταχείριση όλων των προσφερόντων. Ειδικότερα, υποχρεούνται να μην παρέχουν, κατά τρόπο που δημιουργεί διακρίσεις, πληροφορίες που ενδέχεται να ευνοούν ορισμένους προσφέροντες σε σχέση με άλλους.

Όπως ορίζεται, οι αναθέτουσες αρχές δεν επιτρέπεται να αποκαλύπτουν στους λοιπούς συμμετέχοντες τις προτεινόμενες λύσεις ή άλλες εμπιστευτικές πληροφορίες που έχουν διαβιβασθεί από υποψήφιο συμμετέχοντα, χωρίς τη συγκατάθεσή του.

Στην προκήρυξη ή τα συνοδευτικά τεύχη μπορεί να προβλέπεται ότι η διαδικασία διεξάγεται σε διαδοχικές φάσεις, ώστε να μειώνεται ο αριθμός των λύσεων που εξετάζονται κατά τις διαδοχικές φάσεις του διαλόγου, κατ’ εφαρμογή των κριτηρίων ανάθεσης ενώ η αναθέτουσα αρχή διεξάγει το διάλογο έως ότου μπορέσει να προσδιορίσει, μετά από συγκριτική αξιολόγηση, την ή τις λύσεις, οι οποίες ανταποκρίνονται στις ανάγκες της.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ