ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΚΡΗΤΗ

Το τελεσίγραφο Σπίρτζη για τον ΒΟΑΚ και η απάντηση του Σταύρου Αρναουτάκη

0

Περιθώριο μέχρι την 1η Αυγούστου προκειμένου να αξιολογήσουν και να αποφασίσουν τις προτεινόμενες επιλογές για τον ΒΟΑΚ, έδωσε στον Περιφερειάρχη Κρήτης και τους δημάρχους ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, κατά τη διάρκεια της ενημερωτικής συνάντησης που έχει μαζί τους αυτή την ώρα στη Λότζια.

Η πρόταση του κ. Σπίρτζη αντιμετωπίστηκε με... παγωμάρα από το ακροατήριο των δημάρχων, με τον ίδιο να προειδοποιεί πως "αν οι δήμαρχοι αποφασίσουν πως διαφωνούν με τη λύση που προτείνουμε και προτείνουν άλλη εμείς ακυρώνουμε όλη τη διαδικασία", ξεκαθαρίζοντας, ταυτόχρονα πως "γκρίζες ζώνες δεν θα δεχτούμε".

Αρναουτάκης: Μας ενδιαφέρει να γίνει το έργο

Το... γάντι θέλησε να το σηκώσει άμεσα ο Περιφερειάρχης Κρήτης κ. Σταύρος Αρναουτάκης, ο οποίος απάντησε στον Υπουργό: "Δεν μας ενδιαφέρει αν θα γίνουν ένας, δύο ή τρεις διαγωνισμοί. Μας ενδιαφέρει να γίνει το έργο. Το τελεσίγραφο έχει αξία αλλά να μπει στις 6 Αυγούστου όπου είναι η καταληκτική ημερομηνία για να υποβάλλουν προσφορές οι ενδιαφερόμενοι".

Ο κ. Αρναουτάκης κατά την τοποθέτησή υπογράμμισε πως "δεν μπορούμε να απαντήσουμε νωρίτερα γιατί είναι διαφορετικά αν υπάρχει εκδήλωση ενδιαφέροντος και διαφορετικά να μην υπάρχει πρόταση". Και "κανείς", όπως είπε "από μας δεν μπορεί να σας απαντήσει δώστε τα 5 δις για το έργο αφού ξέρουμε πως δεν υπάρχουν αυτά τα χρήματα. Όμως με τη δημοπράτηση του δρόμου Χανιά - Άγιος Νικόλαος που ειναι 2 δισ. και με την έκπτωση του έργου που θα έχει χαμηλότερο κόστος, μας δίνεται η δυνατότητα να υλοποιηθεί το έργο".

Ο Περιφερειάρχης Κρήτης ζήτησε επίσης από τον κ. Σπίρτζη να δοθούν όλες οι αρμοδιότητες "για να προχωρήσουμε τους διαγωνισμούς ως περιφέρεια".

Την ίδια ώρα καταγράφεται γκρίνια από τους δημάρχους για το γεγονός πως για να ανατεθεί ένα έργο απαιτείται χρονικό διάστημα έξι μηνών για να υπογραφεί η σύμβαση

"Δεν έκαναν τίποτα για δεκαετίες και ασκούν κριτική"

Η συζήτηση ξεκίνησε με αναφορά στον ΒΟΑΚ, με τον κ. Σπίρτζη να υπογραμμίζει ότι οι επιλογές ήταν συγκεκριμένες και να συμπληρώνει ότι για πολλές δεκαετίες η πολιτική αντιμετώπισης του εν λόγω ζητήματος ήταν "αποσπασματική" και να καυτηριάζει εκείνους που για "δεκαετίες δεν έκαναν τίποτα και ασκούν κριτική τώρα".

Ο Υπουργός Υποδομών έκανε αναφορά στον κυκλοφοριακό φόρτο των οχημάτων, αλλά και στην ανάγκη να πάει στο σχεδιασμό που έχει αποφασιστεί. Επιπλέον, θα απαντηθούν ερωτήματα για το θεσμικό επίπεδο των δημοσίων έργων.

Από πλευράς του Υπουργού, τονίστηκε ακόμη πως πρέπει να ιεραρχηθούν οι προτεραιότητες και τα έργα που πρέπει να "τρέξουν" στο νησί. Έγινε φυσικά αναφορά στη χθεσινή εξέλιξη με τη δημοπράτηση των κόμβων της Αγίας Πελαγίας, ενώ επί τάπητος θα τεθεί και το θέμα της διαχείρισης των υδάτων στην Κρήτη.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ