ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΚΡΗΤΗ

Αυτά είναι τα "μελανά σημεία" του ΒΟΑΚ με τα πιο πολλά θανατηφόρα ατυχήματα

0

ΘΕΜΑ: Έγκριση της έκθεσης εκτίμησης έργου της μελέτης «Μελέτη Οδικής Ασφάλειας του ΒΟΑΚ»

Από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης ανακοινώνεται ότι:

Εγκρίθηκαν από το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού η Έκθεση Εκτίμησης Έργου (ΕΕΕ) και οι περιοχές αυξημένης επικινδυνότητας, στo πλαίσιο της μελέτης «Μελέτη Οδικής Ασφάλειας στον ΒΟΑΚ». Η σύμβαση ανάθεσης της μελέτης υπεγράφη στις 11-1-2018 και χρηματοδοτείται μετά από σχετική απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών (χρηματοδότηση από τη ΣΑΜ 071 σε βάρος του εναρίθμου έργου 2015ΣΜ07100004).

Στην υποβληθείσα Έκθεση Εκτίμηση Έργου (ΕΕΕ) εντοπίσθηκαν οι περιοχές αυξημένης επικινδυνότητας κατά μήκος του υφιστάμενου ΒΟΑΚ μετά από επεξεργασία των ατυχημάτων και των μαρτυριών από τους εμπλεκόμενους φορείς (Τροχαία ΒΟΑΚ, ΟΑΚ ΑΕ, Περιφέρεια Κρήτης, Περιφερειακές Ενότητες και Δήμοι), ακολουθώντας την διεθνή και ελληνική εμπειρία και πρακτική.

Για το σκοπό αυτό έγινε υποδιαίρεση του ΒΟΑΚ σε 342 τμήματα κατηγοριοποιημένα σε ομοειδείς τύπους, σε μήκη της τάξης 0,20 – 1,00χλμ. Ακολούθησε στατιστική ανάλυση των ατυχημάτων ξεχωριστά σε κάθε ένα από τα 342 τμήματα του ΒΟΑΚ για τον προσδιορισμό των μελανών σημείων χρησιμοποιώντας τέσσερα (4) διαφορετικά κριτήρια προκειμένου να αυξηθεί η αξιοπιστία των αποτελεσμάτων δεδομένου ότι κάθε κριτήριο προσδιορίζει επικίνδυνες θέσεις δίνοντας βαρύτητα σε διαφορετικούς παράγοντες

Ως υποψήφια μελανά σημεία, χαρακτηρίσθηκαν τα τμήματα εκείνα που υπερβαίνουν το προκαθορισμένο όριο ενός κριτηρίου. Τα τμήματα που επιλέχθηκαν από το σύνολο ως υποψήφια μελανά σημεία και από τα τέσσερα (4) κριτήρια, παρουσιάζουν αναμφισβήτητα αυξημένη επικινδυνότητα έναντι όλων των υπολοίπων και χαρακτηρίσθηκαν ως μελανά σημεία.

Λόγω του μεγάλου συνολικού μήκους έγινε προτεραιοποίηση των περιοχών αυξημένης επικινδυνότητας όσον αφορά τη σειρά μελέτης και εφαρμογής των επεμβάσεων αναλόγως των εκάστοτε διαθέσιμων πιστώσεων, με κριτήριο το συνολικό αριθμό θανατηφόρων και με τραυματισμούς ατυχημάτων και σε περίπτωση ισοδυναμίας, τον αριθμό μόνο των θανατηφόρων ατυχημάτων, ως εξής:

α)           Π10 – Πέρα Γαλήνοι έως Λινοπεράματα (19χλμ)

β)            Π3 – Σούδα έως Καλύβες (14χλμ)

γ)            Π12 – Σεληνάρι έως Λίμνες (11χλμ)

δ)            Π7 – Σκαλέτα έως Πάνορμος (9χλμ)

ε)            Π9 – Αλμυρίδα έως Πέρα Γαλήνους (11 χλμ)

στ)          Π8 – Μπαλί έως Άγιοι Πατέρες (6χλμ)

ζ)             Π11 – Αερολιμένας Ηρακλείου έως Ανώπολη (9χλμ)

η)            Π5 – Πετρές έως Γεράνι (Ρέθυμνο) (2χλμ)

θ)            Π1 – Κολυμπάρι έως Μετόχι (5χλμ)

ι)             Π6 - Γεράνι (ρέμα Παγκάλου) έως Πανόραμα (2χλμ)

ια)          Π2 – Γεράνι (Χανιά) έως Σταλός (5χλμ)

ιβ)          Π4 – Βρύσες έως Γεωργιούπολη (6χλμ)

Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Φώτη Καζάση «… μετά την έγκριση της τεχνικής έκθεσης και της προτεινόμενης μεθοδολογίας χορηγήθηκε η εντολή στον ανάδοχο της μελέτης να εκπονήσει εντός των επόμενων λίγων μηνών τις επιμέρους μελέτες βελτίωσης οδικής ασφάλειας στις περιοχές αυξημένης επικινδυνότητας σύμφωνα με την εγκεκριμένη προτεραιοποίηση - ιεράρχηση και εντός του συμβατικού αντικειμένου της μελέτης, με την επισήμανση ότι θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και τυχόν άλλες υφιστάμενες παράλληλες μελέτες που αφορούν στα σημεία ενδιαφέροντος. Οι μελέτες αυτές θα συμπληρώσουν τους φακέλους των αντίστοιχων έργων που θα προταθούν προς υλοποίηση από το πρόγραμμα οδικής ασφάλειας ύψους 20.000.000,00 € του ΕΣΠΑ 2014-2020.»

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ