ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΚΡΗΤΗ

Οι προοπτικές της Κρήτης στα… δυνατά πορτοφόλια

0

Η Κρήτη έχει όλες τις δυνατότητες και τις προοπτικές για να αναπτύξει περισσότερο τον τουρισμό πολυτελείας.

Είναι ένας διαφορετικός κόσμος, ένα άλλο προϊόν” ο πρόεδρος του ομίλου Hersonissos Group Hotels Τάκης Καλουτσάκης.

Αυτό λέει στην “Π” ο πρόεδρος του ομίλου Hersonissos Group Hotels Τάκης Καλουτσάκης με αφορμή τη λειτουργία της νέας πεντάστερης μονάδας “Άβατον” στην περιοχή της Χερσονήσου.

Σύμφωνα με τον κ. Καλουτσάκη, η κίνηση σε αυτή την κατηγορία των ξενοδοχείων θα παρουσιάσει μεγαλύτερη αύξηση τον Σεπτέμβριο σε σχέση με τους μήνες του καλοκαιριού.

Ο ίδιος σχολίασε ότι οι πελάτες, κυρίως Ευρωπαίοι, Αμερικανοί, Καναδοί, Αυστραλοί, κάνουν μέσο όρο διακοπές 4 ημερών και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν, αλλά για κάτι που αξίζει.

Πληρώνουν μόνο ό,τι αξίζει

“Μπορεί να έχουν χρήματα αλλά χωρίς να είναι μίζεροι, αυτό δεν σημαίνει ότι τους αρέσει να τα πετάνε. Δεν είναι βλάκες. Εκτιμούν και πληρώνουν την ποιότητα και τις καλές υπηρεσίες. Αυτό πρέπει να έχουμε υπόψη μας, εάν θέλουμε να τονώσουμε τον τουρισμό αυτής της κατηγορίας στην Κρήτη και κατά τη γνώμη μου μπορούμε να το κάνουμε. Το νησί μας έχει όλες τις δυνατότητες αρκεί να τις αξιοποιήσουμε σωστά”.

Άλλωστε, στην τρίτη θέση μεταξύ των προορισμών της Μεσογείου, που προσελκύουν τουρισμό πολυτελείας, βρίσκεται η Ελλάδα. Το 2016, επέλεξαν τη Μεσόγειο για διακοπές πολυτελείας περίπου 4,4 εκατομμύρια τουρίστες, από τους οποίους σχεδόν τα 2 εκατ. ήταν από την Ευρώπη και τα υπόλοιπα 2,4 εκατ. από χώρες εκτός Ευρώπης.

Η Ελλάδα υποδέχθηκε περίπου 400.000 τουρίστες αυτής της κατηγορίας, περιλαμβανομένης της κρουαζιέρας και αποτελεί τον τρίτο δημοφιλέστερο προορισμό στη Μεσόγειο για διακοπές πολυτελείας, μετά την Ιταλία και την Ισπανία.

Αυτό προκύπτει από μελέτη του SETE Intelligence με τίτλο «Προφίλ εισερχόμενου Τουρισμού Πολυτελείας για Διακοπές στην Μεσόγειο, 2016», η οποία στηρίζεται σε στοιχεία της εταιρίας IPK International, με εξειδίκευση στην έρευνα της ταξιδιωτικής συμπεριφοράς των τουριστών.

Οι δαπάνες τους

Όπως προκύπτει από τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας σύμφωνα με τα “Νέα”:

* Η μέση δαπάνη ανά ταξίδι /ημέρα ανήλθε σε 4.498 € / 833€ στο σύνολο των τουριστών πολυτελείας. Οι τουρίστες οι προερχόμενοι από χώρες της Ευρώπης ξόδεψαν ανά ταξίδι /ημέρα 3.242 € / 772 €, ενώ εκείνοι που προήλθαν από άλλες χώρες εκτός της Ευρώπης δαπάνησαν 5.518 €/ 866 €. Σημειώνεται ότι στα ποσά αυτά συμπεριλαμβάνεται η αξία του αεροπορικού εισιτηρίου ή άλλου μεταφορικού μέσου.

Το προφίλ τους

* Η σημαντικότερη ηλικιακή ομάδα ήταν αυτή μεταξύ 35-44 ετών και η πλειονότητα ήταν άνδρες.

* Σχεδόν 4 στους 5 ταξιδιώτες είχαν ανώτερο οικογενειακό εισόδημα και ανώτερη επίπεδο εκπαίδευσης.

* Σχεδόν 1 στους 2 επισκέπτες έμεινε σε ξενοδοχείο 4*, ενώ το ποσοστό των ταξιδιωτών που έκαναν κράτηση διαμονής μέσω πλατφόρμας διαμοιρασμού ήταν αμελητέο.

* Η προτιμώμενη μέση διάρκεια παραμονής των περισσότερων Ευρωπαίων ταξιδιωτών ήταν 1-3 νύχτες, ενώ των ταξιδιωτών εκτός Ευρώπης 4-7 νύχτες.

* Ο συχνότερος τύπος διακοπών των Ευρωπαίων ήταν για «Ήλιος και Θάλασσα», ενώ οι μη Ευρωπαίοι επέλεξαν τον «Περιηγητικό Τουρισμό».

Εθνικότητες

Οι κυριότερες ευρωπαϊκές αγορές που το 2016 τροφοδότησαν την Ελλάδα με τουρίστες «πολυτελείας» ήταν: η Γερμανία με 39.000 επισκέπτες, που στο σύνολο αποτέλεσαν το 22% των ευρωπαϊκών ταξιδιωτών, καλύπτοντας το 22% των διανυκτερεύσεων και το 21% της συνολικής δαπάνης.

Η Γαλλία με 37.000 επισκέπτες, που αποτέλεσαν το 21% των ευρωπαϊκών ταξιδιωτών, καλύπτοντας το 17% των διανυκτερεύσεων και το 18% της δαπάνης. Το Ηνωμένο Βασίλειο με 26.000 επισκέπτες, που αποτέλεσαν το 15% των ευρωπαϊκών ταξιδιωτών, καλύπτοντας το 15% των διανυκτερεύσεων και το 16% της δαπάνης.

Αντίστοιχα, οι σημαντικότερες μη ευρωπαϊκές, που το 2016 τροφοδότησαν την Ελλάδα με τουρίστες «πολυτελείας», ήταν: οι ΗΠΑ (88 χιλ., 39% των μη ευρωπαϊκών ταξιδίων, 40% των διανυκτερεύσεων και 40% της δαπάνης), η Κίνα (54 χιλ., 24% των μη ευρωπαϊκών ταξιδίων, το 23% των διανυκτερεύσεων και το 25% της δαπάνης) και η Ιαπωνία (8% των μη ευρωπαϊκών ταξιδίων, 7% των διανυκτερεύσεων και 7% της δαπάνης).

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ