ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Μία από τα ίδια με την έναρξη της σχολικής χρονιάς!

0

ΤΟΥ ΜΑΝΟΥΣΟΥ ΚΛΑΔΟΥ

Με τους χειρότερους οιωνούς ξεκίνησε η σχολική χρονιά για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου. Η πρώτη εβδομάδα, πέρασε χωρίς να επιλυθούν τα σοβαρά ζητήματα των κενών θέσεων εκπαιδευτικών με το πρόβλημα να εντοπίζεται κυρίως στα ορεινά σχολεία, τα οποία όχι μόνο υπολειτουργούν αλλά … απειλούνται με λουκέτο αφού οι γονείς ζητούν να μετεγγράψουν τα παιδιά τους σε μεγαλύτερα σχολεία ή να τα στείλουν στην πόλη.

Φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικοί, ακόμα και γυμναστές «έχουν κάνει φτερά» και δεν βρίσκονται για να τοποθετηθούν στις θέσεις που παραμένουν κενές και οι ώρες χάνονται αναιτιολόγητα για τους μαθητές. Είναι δε, τόσα πολλά τα κενά, που ακόμα και  ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου κ. Ιωάννης Μαρκαντές, στην σχετική ερώτηση δεν έχει άλλη απάντηση, από το «κάνουμε ό,τι μπορούμε. Τουλάχιστον καλύψαμε τις κατευθύνσεις για την Γ’ Λυκείου. Δεν έχω συγκεκριμένο αριθμό αλλά είναι πολλά τα κενά… αμέτρητα!»

Κενά υπάρχουν σε όλα τα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ενώ «κατά παράδοση» δεν έστειλαν καθόλου καθηγητές στον ορεινό Μυλοπόταμο με εξαίρεση τα Ανώγεια που καλύφθηκαν από την πρώτη ημέρα. Τα Γυμνάσια Γαράζου και Κράνας υπολειτουργούν όπως και το ΕΠΑΛ Γαράζου, σχολεία, τα οποία έχουν στοχεύσει με τον χειρότερο τρόπο από την εκπαιδευτική κοινότητα και επιθυμούν να τους βάλουν λουκέτο. Στο Αμάρι είναι λίγο καλύτερη η κατάσταση όπως και στο Σπήλι. Σοβαρά δε, είναι τα προβλήματα στην Ειδική Αγωγή με πολλά κενά στο ειδικό Γυμνάσιο.

Δυστυχώς για άλλη μια χρονιά, δεν κατέστη δυνατόν να ξεκινήσει ομαλά το εκπαιδευτικό έργο και τούτο δείχνει την κακομοιριά του συστήματος που αδυνατεί να ανταπεξέλθει στα αυτονόητα.

ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ

Ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου κ. Νίκος Αδράμης εστιάζει ως κύριο πρόβλημα φέτος όλο το μπέρδεμα που έχει ανακύψει με τα τμήματα ένταξης στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, θέμα, που έφτασε στα δικαστήρια. Συγκεκριμένα έγινε λάθος από την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας και δηλώθηκε ηλεκτρονικά πως οι εκπαιδευτικοί αυτοί δεν είναι πλήρους αλλά μειωμένου ωραρίου, με αποτέλεσμα να προκύψει σοβαρό πρόβλημα στην κάλυψη των θέσεων. Η ΕΛΜΕΡ απάντησε με ασφαλιστικά μέτρα, τα οποία εκδικάστηκαν και βγήκε απόφαση από τη δικαιοσύνη, η οποία ζητά από το υπουργείο παιδείας να επέμβει και να εξομαλύνει την κατάσταση άμεσα καθώς το πρόβλημα του Ρεθύμνου, λειτούργησε ως «καραμπόλα» για την υπόλοιπη χώρα.

Σε ό,τι αφορά τα κενά στα Γυμνάσια και στα Λύκεια ο κ. Αδράμης θεωρεί πως είναι καλύτερη η κατάσταση από πέρσι, επισημαίνοντας το ζήτημα των ορεινών σχολείων, τα οποία και φέτος … έμειναν στα αζήτητα.

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΔΥΟ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ ΣΤΟ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ

Πολύ σοβαρό πρόβλημα έχει προκύψει στο Εσπερινό ΕΠΑΛ, μοναδικό στον νομό μας, με την κατάργηση δύο ειδικοτήτων. Με ανακοίνωση της η ΕΛΜΕΡ τονίζει, ότι το αποτέλεσμα είναι μαθητές που πηγαίνουν να γραφτούν να αναγκάζονται είτε να επιλέγουν άλλη ειδικότητα, παραμερίζοντας τις προσωπικές τους προτιμήσεις και τον σχεδιασμό ζωής που είχαν κάνει, είτε να χάνουν μια ολόκληρη χρονιά με την προσδοκία η ειδικότητά τους να επανέλθει του χρόνου. Ασφαλώς αυτή η κατάσταση ανατρέπει και τον ωρολόγιο σχεδιασμό εντός της σχολικής μονάδας.

Στην ανακοίνωση της η ΕΛΜΕΡ επισημαίνει «Είναι απαράδεκτο να αποκλείονται μαθητές από την εκπαιδευτική διαδικασία, και μάλιστα με την αιτιολογία των ολιγομελών τμημάτων. Ειδικά όταν πρόκειται για ανθρώπους, οι οποίοι το πρωί εργάζονται και το βράδυ προσπαθούν να αποκτήσουν επαγγελματικά εφόδια και μόρφωση.

Η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου είναι στο πλευρό των μαθητών και των διδασκόντων του Εσπερινού ΕΠΑΛ και ζητάει να υπάρχει η δυνατότητα εγγραφής των μαθητών των ΕΠΑΛ στην ειδικότητα που επιθυμούν και, αντίστοιχα, πλήρη στελέχωση των σχολείων. Δεν γίνεται η κυβέρνηση να διαφημίζει ‘’μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ’’ και αθόρυβα να υπονομεύει τη λειτουργία τους, ωθώντας μαθητές σε ιδιωτικά ΙΕΚ (εφόσον έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν) ή σε χαμηλόμισθες εργασίες λόγω έλλειψης προσόντων.»

ΧΩΡΙΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ

Συνολικά 125 δάσκαλοι παράλληλης στήριξης λείπουν από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, η οποία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα σε αυτόν τον συγκεκριμένο τομέα. Οι αυξημένες ανάγκες δεν έχουν καλυφτεί ακόμα καθώς εστάλησαν ελάχιστοι δάσκαλοι για να καλύψουν αυτόν το κρίσιμο τομέα.  Ευτυχώς, στο υπόλοιπο κομμάτι της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, τα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία ξεκίνησαν απολύτως ομαλά την λειτουργία τους. Οι εκπαιδευτικοί ήταν όλοι στη θέση τους με εξαίρεση κάποιες ειδικότητες που καλύπτονται σταδιακά. Πρόκειται δε, για ειδικότητες σε κάθε περίπτωση σημαντικές, αλλά δεν χάθηκαν ώρες για τους μαθητές αφού από την δεύτερη ημέρα έκαναν πλήρες ωράριο με τους βασικούς δασκάλους και νηπιαγωγούς. Ειδικότερα, λείπουν 2 δάσκαλοι και 2 νηπιαγωγοί γενικής παιδείας, 2 δάσκαλοι τμημάτων ένταξης, 2 πληροφορικής, 3 γυμναστές, 3 θεατρολόγοι, 8 εικαστικών και 4 Γερμανικής γλώσσας αλλά μειωμένου ωραρίου.

ΕΥΧΕΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

Οι τοπικοί φορείς με την έναρξη τους σχολικού έτους εξέφρασαν με ανακοινώσεις τους ευχές και ελπίδες όπως κάθε χρόνο. Αίσθηση, ωστόσο, προκάλεσε η ανακοίνωση του τοπικού ΚΚΕ που εξαπέλυσε επίθεση στην κυβέρνηση για την εκπαιδευτική πολιτική της, τονίζοντας μεταξύ άλλων, ότι «Αλλη μια χρονιά "μία από τα ίδια"; Δεν είναι "μία από τα ίδια", είναι χειρότερα... Γιατί όταν τα προβλήματα και οι ελλείψεις συσσωρεύονται, λειτουργούν πολλαπλασιαστικά και μας απομακρύνουν ακόμα περισσότερο απ' όλα όσα έχουμε ανάγκη σήμερα εμείς και τα παιδιά μας.

Μας απομακρύνουν από τις δυνατότητες της εποχής μας για ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα τα παιδιά, χωρίς ο γονιός να βάζει βαθιά το χέρι στην τσέπη ή να τρέχει από το πρωί μέχρι το βράδυ για να συμπληρώνει εκτός σχολείου τη μόρφωση του παιδιού του, τις αναγκαίες αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες.»

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ