Minoan Lines

“STEMpowering Youth”: Μικροί επιστήμονες αναπτύσσουν καινοτόμες εφαρμογές στο Σπήλι Ρεθύμνου

Ίδρυμα Vodafone Πρόγραμμα: STEMpowering Youth

Μαθητές στο Σπήλι Ρεθύμνου καλλιεργούν STEM δεξιότητες και αναπτύσσουν καινοτόμες μαθητικές κατασκευές που δίνουν λύσεις σε τοπικά κοινωνικά ζητήματα.

Το Ίδρυμα Vodafone, με 16 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα, υλοποιεί και σχεδιάζει προγράμματα, τα οποία αξιοποιούν την τεχνολογία της Vodafone για το κοινό καλό γύρω από τους τομείς της Υγείας, της Εκπαίδευσης, της Κοινωνικής Ενσωμάτωσης και της αντιμετώπισης Ανθρωπιστικών Κρίσεων.

“Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα STEMpowering Youth αποτελεί ενσάρκωση αυτής της στρατηγικής, καθώς φέρνει την καινοτομία στις τοπικές κοινωνίες, με τα παιδιά να κάνουν την γνώση πράξη και να δίνουν λύσεις σε θέματα της καθημερινότητας, δηλώνει η Ρούλη Χριστοπούλου, Υπεύθυνη Τμήματος Βιώσιμης Ανάπτυξης και Κοινωνικής Συνεισφοράς Vodafone Ελλάδας. Στόχος του πρωτοποριακού εκπαιδευτικού προγράμματος, το οποίο υλοποιείται για 2η χρονιά, σε συνεργασία με τον Εκπαιδευτικό Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό SciCo – Επιστήμη Επικοινωνία και την ακαδημαϊκή συμβολή της Ελληνογερμανικής Αγωγής, είναι “να εμπνευστούν οι καθηγητές, αρχικά, και, στη συνέχεια, οι μαθητές μέσω της βιωματικής μάθησης και του εξωσχολικού προγράμματος διάρκειας 9 εβδομάδων, αναφέρει ο Θοδωρής Αναγνωστόπουλος, Πρόεδρος SciCo.

Το STEMpowering Youth δίνει τη δυνατότητα σε μαθητές 13-16 ετών απομακρυσμένων περιοχών της χώρας, όπως η Κρήτη, τα Δωδεκάνησα, τα νησιά του Β.Α. Αιγαίου και η Θράκη, να εκπαιδεύονται σε θέματα Φυσικών Επιστημών, Αστρονομίας και Προγραμματισμού με τη χρήση νέων τεχνολογιών και διαδραστικών εργαλείων (STEM: Science/Επιστήμη, Technology/Τεχνολογία, Engineering/Μηχανική, Mathematics/Μαθηματικά).  Στο μάθημα σχηματίζονται ομάδες εργασίας και κάθε ομάδα αναλαμβάνει να δημιουργήσει το δικό της project, μια διαδικασία που περιλαμβάνει την έρευνα, το σχεδιασμό και τη συναρμολόγηση μιας κατασκευής η οποία βοηθάει στην επίλυση ενός καθημερινού προβλήματος της τοπικής κοινωνίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι από τους τρεις κύκλους του Προγράμματος έχουν προκύψει 84 καινοτόμα μαθητικά έργα.

 

Το STEMpowering Youth στο Σπήλι Ρεθύμνου και σε άλλες 3 περιοχές της Κρήτης

Στον 3ο κύκλο του Προγράμματος STEMpowering Youth, που πραγματοποιήθηκε την περίοδο Μαρτίου-Μαΐου του 2018, τα εργαστήρια STEM επεκτάθηκαν και στην Κρήτη. Μαθητές από το Σπήλι Ρεθύμνου, τη Σητεία Λασιθίου, τον Βάμο Χανίων και τις Μοίρες Ηρακλείου συμμετείχαν ανελλιπώς και με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον στα μαθήματα, δούλεψαν ομαδικά πάνω σε projects και απέδειξαν στην πράξη ότι η καινοτομία μπορεί να ξεκινήσει από τα σχολικά θρανία.

20 μαθητές συμμετείχαν στα μαθήματα του Σπηλίου Ρεθύμνου και οι 3 ομάδες που σχηματίστηκαν, αξιοποιήσαν τις γνώσεις που πήραν στα τελικά τους projects που εντυπωσίασαν για τη δημιουργικότητα, την καινοτομία αλλά και την κοινωνική ευαισθησία τους.

Τρεις μαθητές σχεδίασαν ένα μικρής κλίμακας έξυπνο κάδο σκουπιδιών”, ο οποίος διαθέτει ένα μοτέρ για να ανοίγει και να κλείνει με το πάτημα ενός κουμπιού, και ειδοποιεί όταν γεμίζει με τη βοήθεια ενός αισθητήρα υπερήχων.

Το θέμα της πυρασφάλειας απασχόλησε πολλούς μαθητές στις τάξεις διαφορετικών πόλεων και πρότειναν διαφορετικούς τρόπους πρόληψης και προστασίας.  Ανάμεσα στις ομάδες που ασχολήθηκαν με το θέμα της πυροπροστασίας ήταν μια ομάδα στο Σπήλι, που κατασκεύασε έναν ανιχνευτή καπνού εξωτερικού χώρου.

Τέλος η τρίτη ομάδα ασχολήθηκε με μια κατασκευή για την υποστήριξη ατόμων με κινητικές δυσκολίες. Σχεδίασαν και έφτιαξαν τη χείρα βοηθείας” προγραμματίζοντας ένα ρομποτικό βραχίονα να σηκώνει και να μετακινεί αντικείμενα.

Ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός, κ. Κωνσταντίνος Βενέτης, μοιράζεται την εμπειρία του από τα εργαστήρια STEM “Το μέλλον της εκπαίδευσης βρίσκεται στη βιωματική μάθηση. Τέτοιες μέθοδοι διδασκαλίας συναρπάζουν τα παιδιά, γιατί βλέπουν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους να παίρνουν σάρκα και οστά. Σαφώς, το STEM μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που σκέφτονται τα παιδιά, γιατί τους δίνει μια άλλη προοπτική”. Ενώ ο Αντιδήμαρχος Αγίου Βασιλείου, κ. Αντώνης Τσουρδαλάκης, συμπληρώνει “Η σύγχρονη τεχνολογία, τα σύγχρονα τεχνολογικά θέματα ως προέκταση των μαθημάτων που οι μαθητές διδάσκονται στα σχολεία είναι αρκετά ενδιαφέροντα κι ελκυστικά. Από αυτή τη σκοπιά και από αυτήν την πλευρά, ο Δήμος Αγίου Βασιλείου υποστηρίζει αυτό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο υλοποιείται στον Δήμο μας. Από την πρώτη στιγμή, δηλώσαμε τη θετική μας στάση και υποστηρίξαμε αυτή την προσπάθεια και βεβαίως θα θέλαμε αυτό το Πρόγραμμα να συνεχιστεί”.

Οι δηλώσεις του αντιδημάρχου και του υπεύθυνου καθηγητή, καθώς και η ανταπόκριση των μαθητών επιβεβαιώνουν την επιλογή του Ιδρύματος Vodafone για ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που στηρίζει το παρόν της τοπικής κοινωνίας και ανοίγει δρόμους για τα επαγγέλματα του μέλλοντος.

Σχετικά άρθρα

Δείτε επίσης

Close