Nova Professional Economy 23 euro!!!

«Συναγερμός» στον Δήμο Μυλοποτάμου για την υποβάθμιση της παιδείας

ΕΚΤΑΚΤΗ ΣΥΣΚΕΨΗ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΣΤΟ ΠΕΡΑΜΑ

Επί τάπητος πρόκειται να τεθεί την προσεχή Τρίτη το μεσημέρι το ζήτημα της δυσλειτουργίας των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου Μυλοποτάμου. Μετά την δυσάρεστη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί με την συνεχιζόμενη μη κάλυψη των κενών θέσεων εκπαιδευτικών. Ο Δήμαρχος κ. Δημήτρης Κόκκινος προσκάλεσε σε συζήτηση για την αναβάθμιση και βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας των σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της περιοχής, σειρά από αρμόδιους παράγοντες. Συγκεκριμένα έχουν κληθεί να συμμετάσχουν ο αντιπεριφερειάρχης στον τομέα παιδείας, δια βίου μάθησης και απασχόλησης κ. Γιάννης Παρασύρης, ο προϊστάμενος της διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ρεθύμνου κ. Ιωάννης Μαρκαντές, ο πρόεδρος των σχολικών επιτροπών και υπεύθυνος τομέα παιδείας Δήμου Μυλοποτάμου κ. Μανούσος Κλάδος, οι διευθυντές των Γυμνασίων και Λυκείων της περιοχής, τα μέλη της δημοτικής επιτροπής παιδείας και οι εκπρόσωποι της ΕΛΜΕΡ.

Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην περιοχή με τις μετεγγραφές από τα ορεινά σχολεία κυρίως στα Ανώγεια, με την υποβάθμιση των σχολείων στην πρόσφατη μοριοδότηση – κυρίως το Πέραμα και η Κράνα – και την υπολειτουργία λόγω έλλειψης καθηγητών σχεδόν όλων των μονάδων, έχουν προκαλέσει ένα εκρηκτικό κλίμα στην περιοχή με τουλάχιστον τρία σχολεία να απειλούνται με λουκέτο.

Ήδη από την περασμένη Πέμπτη το Γυμνάσιο Κράνας τέθηκε υπό κατάληψη από τους μαθητές του με σειρά αιτημάτων. Ειδικότερα, ζητούν να χαρακτηριστεί και πάλι δυσπρόσιτο το σχολείο τους όπως ήταν πριν την νέα αναμοριοδότηση, που το υποβάθμισε. Επίσης την άμεση κάλυψη των κενών θέσεων εκπαιδευτικών αλλά και την επίλυση του χρόνιου προβλήματος μεταφοράς των μαθητών στο σχολείο. Επίσης ζητούν την υλοποίηση καθαρισμών των εξωτερικών χώρων και επαναχρωματισμό του κτιριακού συγκροτήματος.

Γενικότερα, η σχολική κοινότητα του ορεινού Μυλοποτάμου είναι ιδιαίτερα αναστατωμένη από την αναλγησία των αρμοδίων υπηρεσιών για άμεσο διορισμό εκπαιδευτικών και καταγγέλλουν μεθοδευμένη προσπάθεια να κλείσει το εκπαιδευτικό ίδρυμα.

ΔΡΙΜΥ ΚΑΤΗΓΟΡΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΥΛΟΠΟΤΑΜΟΥ

Με αφορμή την μη έγκαιρη πλήρωση των κενών θέσεων εκπαιδευτικών στα Γυμνάσια και στα Λύκεια του Δήμου Μυλοποτάμου, ο υπεύθυνος τομέα Παιδείας και Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής  Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Μυλοποτάμου κ. Μανούσος Κλάδος προέβη σε οργισμένη δήλωση την περασμένη Τρίτη, στην οποία μεταξύ άλλων ανέφερε τα εξής:  «Για ακόμα μία χρονιά, τα σχολεία του Δήμου Μυλοποτάμου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αντιμετωπίζονται ως τα παραπεταμένα «σκουπίδια» της εκπαιδευτικής κοινότητας της Κρήτης, οι υπεύθυνοι της οποίας αντιμετωπίζουν την περιοχή και τους μαθητές της, ως υποδεέστερη τριτοκοσμική κοινωνική ομάδα ανθρώπων, που την καλύπτουν όταν και εφόσον έχουν καλύψει τις υπόλοιπες ανάγκες που υπάρχουν σε όλο το νησί.

Διακατέχομαι από οργή, καθώς παρά τις παρακλήσεις μου, παρά την γενναία χρηματοδότηση των υποδομών και την προσπάθεια κάλυψης όλων των απαιτούμενων υλικοτεχνικών υποδομών για την λειτουργία των σχολείων της περιοχής, όχι μόνο δεν αντιμετωπιζόμαστε ως ίσοι απέναντι σε όλη την υπόλοιπη εκπαιδευτική κοινότητα της Κρήτης, αλλά, έχουμε απολύτως ενοχοποιηθεί και στοχοποιηθεί, με αποτέλεσμα η περιοχή μας, προκλητικά, να παραμένει χωρίς βασικούς εκπαιδευτικούς.»

Μετά από αναλυτική αναφορά για τις κενές θέσεις εκπαιδευτικών στα σχολεία του Περάματος, του Πανόρμου, του Γαράζου και της Κράνας, ο κ. Κλάδος σημείωσε στην δήλωση του τα εξής: «Λυπούμαστε και καταγγέλλουμε την αδιαφορία από τις αρμόδιες τοπικές και μη, αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, ενώ κρίνουμε, ότι και η ΕΛΜΕΡ δεν έχει επιδείξει την αποφασιστικότητα που θα περιμέναμε για τα σχολεία του Δήμου Μυλοποτάμου.

Ωστόσο, αν και μας έχουν εγκαταλείψει, αν και επανειλημμένως μας έχουν δώσει υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα, εμείς για ακόμα μία φορά τους καλούμε να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους απέναντι μας.

Και εν τέλει, είμαστε ανοικτοί να συζητήσουμε. Τι ακριβώς θέλουν; Γιατί επιτρέπουν τις παράνομες μετεγγραφές μαθητών εκτός Δήμου Μυλοποτάμου; Γιατί τα μόνα κενά εντοπίζονται στον Μυλοπόταμο; Γιατί κυκλοφορούν τόσα ψέματα για την κατάσταση των σχολείων μας; Τι ακριβώς θέλουν; Δεν θα ήταν πιο τίμιο να έρθουν και να συζητήσουμε; Δεν θα ήταν πιο ουσιαστικό να είχαμε έστω τις προτάσεις τους;

Με τέτοιες μεθόδους που ακολουθούν, νομίζουν, πως θα αφήσουμε να κλείσουν τα δικά μας σχολεία για να ενισχυθούν τα σχολεία που επιθυμούν δυτικά και ανατολικά του Μυλοποτάμου, τα οποία δεν έχουν μαθητές αλλά λειτουργούν με τις παράνομες μετεγγραφές από τον ορεινό, κυρίως, Μυλοπόταμο;

Αν θέλουν να συζητήσουμε, οι πόρτες μας είναι ανοικτές.

Αν θέλουν να συνεχίσουν με την ίδια τακτική, οι φαρέτρες μας είναι γεμάτες.

Αν θέλουν λουκέτα. Τους τα χρεώνουμε.»

ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΜΕΡ

Την Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε η β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών, στην οποία γονείς, μαθητές, καθηγητές και διευθυντές είχαν εναποθέσει τις ελπίδες τους για κάλυψη των πολλών κενών που υπάρχουν ακόμα στον νομό μας και όχι μόνο. Μετά από την μη επίλυση του ζητήματος, η διοίκηση της ΕΛΜΕΡ ανακοίνωσε τα εξής:

«Δυστυχώς, η ανακοίνωση των τοποθετήσεων μοιάζει περισσότερο με κακόγουστη φάρσα και λιγότερο με ικανοποίηση των εκπαιδευτικών αναγκών. Πολλές ειδικότητες (ξένες γλώσσες, πληροφορικοί κ.ά.) δεν βρίσκονται στον κατάλογο, μαθηματικοί …δεν υπάρχουν για το Ρέθυμνο και οι φιλόλογοι καλύπτουν μόλις το ένα τρίτο των εναπομεινάντων κενών.

Φυσικά υπάρχει πάντα το επιχείρημα ότι αυτή είναι μια ‘’μικρή φάση’’ προσλήψεων, θα ακολουθήσει (πιθανώς) μια μεγαλύτερη ή μια ‘’συμπληρωματική’’. Επιτρέψτε μας να καταθέσουμε τρεις ενστάσεις:

1) Όλο αυτό σε καμιά περίπτωση δεν συνάδει με την πολυδιαφημισμένη ‘’έναρξη της σχολικής χρονιάς χωρίς κενά’’.

2) Καμιά εμπιστοσύνη δεν έχουμε ότι τα κενά θα καλυφθούν και μάλιστα στο αμέσως επόμενο διάστημα. (Εξάλλου εδώ και χρόνια υπάρχουν πολλά σχολεία στην Ελλάδα, ειδικά στην ύπαιθρο, που δεν κάνουν καθόλου κάποια μαθήματα).

3) Υπάρχουν σχολεία στον νομό μας, όπως στην Κράνα, στο Γαράζο, στον Φουρφουρά, που δεν μπορούν να λειτουργήσουν και είναι σε εντελώς οριακή κατάσταση, ενώ είναι και αρκετά που διαθέτουν μόλις λίγο πάνω από το μισό προσωπικό που απαιτείται.

Πριν από μερικά χρόνια η έκθεση του ΟΟΣΑ ‘’προέτρεπε’’ για την ύπαρξη λίγων και μεγάλων σχολικών μονάδων σε κάθε νομό. Οι πρώτες μνημονιακές κυβερνήσεις άρχισαν να την εφαρμόζουν κλείνοντας σχολεία και καταργώντας ειδικότητες, ενέργειες που προκάλεσαν πολλές, έντονες και δίκαιες αντιδράσεις. Τώρα, στη …μεταμνημονιακή εποχή, τα σχολεία οδηγούνται, αντί σε ‘’δολοφονία’’, σε ‘’θάνατο από παθολογικά αίτια’’, αφημένα να κλείσουν μόνα τους, λόγω της υποστελέχωσης και της συνακόλουθης φυγής μαθητών. Ως φταίχτες άλλοτε εμφανίζονται οι τοπικές κοινωνίες, που δεν στηρίζουν το σχολείο, άλλοτε διευθυντές που δεν είναι …καλοί μάνατζερ, άλλοτε προϊστάμενοι εκπαίδευσης που δεν τοποθετούν υποχρεωτικά αναπληρωτές σε μακρινά σχολεία, και πάει λέγοντας. Δεν αγνοούμε την πιθανότητα ύπαρξης ευθυνών σε μεμονωμένους φορείς για κάποιες περιπτώσεις, αλλά ας μην κρυβόμαστε: Υπεύθυνες είναι οι κυβερνήσεις, της σημερινής συμπεριλαμβανομένης, που δεν κάνουν προσλήψεις μόνιμου και επαρκούς προσωπικού, που δεν εξοπλίζουν το δημόσιο σχολείο, που καταρτίζουν ωρολόγια προγράμματα μακριά από τα ενδιαφέροντα των μαθητών και τις σύγχρονες ανάγκες.

Είναι καιρός το δημόσιο σχολείο να γίνει υπόθεση της κοινωνίας. Ειδικά στον νομό μας, με τις ιδιαίτερες συνθήκες ανά περιοχή, η ύπαρξη κάποιων σχολικών μονάδων συνιστά κάτι περισσότερο από μια τυπική μορφωτική παροχή.

Ως εκπαιδευτική κοινότητα απαιτούμε:

  1. Την άμεση κάλυψη όλων των λειτουργικών κενών.
  2. Ορισμός, έστω από την επόμενη σχολική χρονιά, των σχολικών μονάδων σε Κράνα, Γαράζο και Φουρφουρά ως δυσπρόσιτων.
  3. Την έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων των ΕΠΑΛ.
  4. Δημιουργία τμημάτων ένταξης σε όλα τα Γυμνάσια και δημιουργία τμημάτων γενικής παιδείας με διαχειρίσιμο αριθμό μαθητών και σε αντιστοιχία με τα ξενόγλωσσα τμήματα.
  5. Μόνιμους και μαζικούς διορισμούς στην εκπαίδευση.

Ως σωματείο δεσμευόμαστε να συντονίσουμε τις ενέργειές μας με τους συλλόγους διδασκόντων, τους γονείς, τις τοπικές κοινωνίες και συνδικαλιστικές οργανώσεις για να αποτρέψουμε τον αργό θάνατο των σχολείων μας.»

Nova Offer

Σχετικά άρθρα