Minoan Lines

Επιταχυντής, σχεδόν τετραπλάσιος του CERN, έρχεται από τους Κινέζους

Πρόκειται για τον Κυκλικό Επιταχυντή Ηλεκτρονίων Ποζιτρονίων (Circular Electron Positron Collider-CEPC), η κατασκευή του οποίου αναμένεται να αρχίσει το 2022 και να έχει ολοκληρωθεί έως το 2030
Κινέζοι επιστήμονες παρουσίασαν στο Πεκίνο τα αναλυτικά σχέδιά τους και την πρόοδο που έχουν κάνει, έως σήμερα, για τη δημιουργία του μεγαλύτερου επιταχυντή σωματιδίων, ο οποίος θα έχει μέγεθος και δυνατότητες πέρα από αυτές του σημερινού επιταχυντή του CERN.

Πρόκειται για τον Κυκλικό Επιταχυντή Ηλεκτρονίων Ποζιτρονίων (Circular Electron Positron Collider-CEPC), η κατασκευή του οποίου αναμένεται να αρχίσει το 2022 και να έχει ολοκληρωθεί έως το 2030. Ο επιταχυντής θα βρίσκεται σε ένα υπόγειο τούνελ μήκους 100 χιλιομέτρων (έναντι 27 χλμ. του CERN), όπου ακτίνες ηλεκτρονίων και ποζιτρονίων θα κυκλοφορούν από αντίθετες κατευθύνσεις.

Στο μέλλον, αφού ο CEPC λειτουργήσει επί μια δεκαετία, θα υπάρχει η δυνατότητα να αναβαθμισθεί σε Υπερ-Επιταχυντή Πρωτονίων-Πρωτονίων (Super Proton Proton Collider-SppC), ο οποίος θα φθάνει ενέργειες έως 70 TeV έναντι 14 TeV του CERN.

Στο μεταξύ, στη διάρκεια της πρώτης δεκαετίας (2030-2040), αναμένεται ότι ο CEPC θα παράγει πάνω από ένα εκατομμύρια μποζόνια του Χιγκς, εκατό εκατομμύρια μποζόνια W και σχεδόν ένα τρισεκατομμύριο μποζόνια Z (τα W και Ζ είναι φορείς της λεγόμενης ασθενούς δύναμης). Επίσης, από τη διάσπαση των μποζονίων Ζ θα παραχθούν δισεκατομμύρια κουάρκ διαφόρων ειδών.

Η αρχική ιδέα είχε παρουσιασθεί στη διεθνή κοινότητα το 2012 και έκτοτε χιλιάδες Κινέζοι φυσικοί και μηχανικοί τη «δούλευαν», σε συνεργασία και με ξένους συναδέλφους τους, για να την παρουσιάσουν λεπτομερώς τώρα, σε εκδήλωση στο Ινστιτούτο Φυσικής Υψηλής Ενέργειας (IHEP) της κινεζικής πρωτεύουσας.

«Φυσικοί από πολλές χώρες θα εργασθούν μαζί για να εξερευνήσουν τα σύνορα της επιστήμης και της τεχνολογίας, ανεβάζοντας έτσι σε ένα νέο επίπεδο την κατανόησή μας για τη θεμελιώδη φύση της ύλης, της ενέργειας και του σύμπαντος» δήλωσε ο καθηγητής Γουάνγκ Γιφάνγκ, διευθυντής του IHEP και επικεφαλής της συντονιστικής επιτροπής για την κατασκευή του νέου επιταχυντή.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχετικά άρθρα

Δείτε επίσης

Close