ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

«Εξυπνα» τηλέφωνα για όλες τις δουλειές

0

Σε πολυεργαλείο έχει εξελιχθεί το «έξυπνο» κινητό τηλέφωνο (smartphone). Αν και η χρήση του ως τηλεφωνικής συσκευής παραμένει στην κορυφή (92% των χρηστών), εντούτοις πολύ υψηλή είναι η χρήση του και ως φωτογραφικής μηχανής (87%), ως Η/Υ για τη λήψη και αποστολή μηνυμάτων email (83%), ως πολυεργαλείου π.χ. ξυπνητήρι, αριθμομηχανή, μαγνητόφωνο, ημερολόγιο κ.λπ. (80%) και ως υπολογιστή για πλοήγηση στο Διαδίκτυο και σε χάρτες (80%).

Ακολουθούν η χρήση του σε κοινωνικά δίκτυα (78%), ψυχαγωγία, π.χ. ταινίες, μουσική, βιβλία (62%), και πιο χαμηλά βρίσκονται οι ηλεκτρονικές πληρωμές (53%) και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια (51%). Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της εταιρείας Huawei σε έξι χώρες της Αν. Ευρώπης, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

Η έρευνα εστιάστηκε κυρίως στη γενιά Ζ, που περιλαμβάνει ανθρώπους ηλικίας 15 έως 23 ετών, και στην Υ, ηλικίας 24 έως 38 ετών. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, η γενιά Ζ αξιοποιεί το κινητό περισσότερο για την πρόσβαση σε κοινωνικά δίκτυα (82% έναντι 76% της γενιάς Υ) και στα ηλεκτρονικά παιχνίδια (55% έναντι 49%).

Αντίθετα, η γενιά Υ υπερτερεί έναντι της γενιάς Ζ στη χρήση του smartphone ως εργαλείου εργασίας π.χ. τηλεφώνου (93% έναντι 90%), emails (85% έναντι 80%) κ.λπ. Φαίνεται πάντως πως η γενιά Υ αξιοποιεί περισσότερες εφαρμογές στο κινητό τηλέφωνο, γεγονός που ερμηνεύεται και από το ότι, ως γενιά, είναι οικονομικά περισσότερο αυτάρκης.

Αναφορικά με το φύλο, φαίνεται ότι οι γυναίκες κάνουν μεγαλύτερη χρήση από τους άνδρες, τουλάχιστον σε τρεις κατηγορίες εφαρμογών. Συγκεκριμένα, αξιοποιούν τα smartphone σε ποσοστό 83% για πρόσβαση σε κοινωνικά δίκτυα (73% οι άνδρες), για να βγάζουν φωτογραφίες σε ποσοστό 91% (84%) και να στέλνουν μηνύματα σε ποσοστό 90% (77%).

Οι Ελληνες χρήστες, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, περιγράφουν τους εαυτούς τους ως «επαγγελματίες» και «δημιουργικούς», ενώ εν γένει οι Ευρωπαίοι νέοι περιγράφουν τους εαυτούς τους, εκτός των ανωτέρω, ως «ανοιχτόμυαλους» και «μοναδικούς». Η έρευνα της Huawei έγινε από την εταιρεία Kantar Milward Brown σε δείγμα 1.800 ανθρώπων ηλικίας 15-38 ετών, σε έξι χώρες: Ελλάδα, Σερβία, Φινλανδία, Τσεχία, Πολωνία και Ουγγαρία. Από κάθε χώρα, στην έρευνα συμμετείχαν 300 νέοι.

Aνά χώρα τα στοιχεία χρήσης των κινητών τηλεφώνων δεν διαφοροποιούνται αισθητά. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι Ελληνες χρήστες κινητών κάνουν ιδιαίτερα μικρή χρήση εφαρμογών άμεσων μηνυμάτων (π.χ. messenger, viber κ.λπ.) σε ποσοστό 7%, αντί 52% που είναι ο μέσος όρος στις έξι χώρες.

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ