ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΚΡΗΤΗ

Κρήτη: Ένα "έξυπνο κοτέτσι" από τους μαθητές

0

Κατάφεραν όχι μόνο να δώσουν λύση σε ένα πιεστικό πρόβλημα πολλών κτηνοτρόφων, αλλά και να αποσπάσουν σημαντική διάκριση σε πανελλαδικό διαγωνισμό.

Με μια ιδιαίτερα πρωτότυπη αλλά και χρηστική ιδέα τέσσερις μαθητές του Γυμνασίου Αγίας Βαρβάρας κατάφεραν όχι μόνο να δώσουν λύση σε ένα πιεστικό πρόβλημα πολλών κτηνοτρόφων, αλλά και να αποσπάσουν σημαντική διάκριση σε πανελλαδικό διαγωνισμό.

Όπως είχε γράψει η εφημερίδα "Πατρίς" από τον περασμένο Σεπτέμβριο και αναδημοσιεύουν πολλά ΜΜΕ, με το "Έξυπνο Κοτέτσι" που δημιούργησαν η Χρύσα, ο Γιώργος, η Ευαγγελία και η Ζωή δίνεται η δυνατότητα –χάρη σε ειδικό αισθητήρα στάθμης– να γεμίζουν αυτόματα οι ποτίστρες και οι ταΐστρες στο κοτέτσι κάθε φορά που αδειάζουν, προκειμένου να μη μένουν ποτέ χωρίς τροφή και νερό οι κότες. Ακόμη υπάρχει η δυνατότητα ενημέρωσης του ιδιοκτήτη/κτηνοτρόφου με SMS όταν το δοχείο αδειάσει από τροφή.

Διάκριση

Μάλιστα το "Έξυπνο Κοτέτσι" που κατασκεύασαν κατάφερε να αποσπάσει σημαντική διάκριση και να αναδειχτεί μία από τις τρεις καλύτερες κατασκευές στον πανελλαδικό διαγωνισμό καινοτομίας STEMpowering Youth.

Πρόκειται για έναν διαγωνισμό στο πλαίσιο προγράμματος που έχει κύριο στόχο να ενθαρρύνει τους μαθητές να συνδέσουν τις επιστήμες και την τεχνολογία με τη καθημερινή τους ζωή και να φανταστούν τρόπους με τους οποίους μπορούν να βελτιώσουν ή να επιλύσουν κάποιο τοπικό πρόβλημα.

Το πρόγραμμα εστιάζει στις απομακρυσμένες περιοχές της Ελλάδας, παρέχοντας τεχνογνωσία και εκπαιδευτικά εργαλεία σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν και μετά το πέρας του προγράμματος.

Στο πλαίσιο του διαγωνισμού προηγήθηκαν κύκλοι διδασκαλίας στους οποίους οι μαθητές έμαθαν με βιωματικό τρόπο τις επιστήμες, δούλεψαν σε ομάδες και κατέκτησαν δεξιότητες όπως της επικοινωνίας, της συνεργασίας, της δημιουργικότητας, της επιχειρηματολογίας και της χρήσης ψηφιακών εργαλείων για την επίτευξη των στόχων τους. Από τον Φεβρουάριο του 2017 μέχρι σήμερα έχουν υλοποιηθεί τρεις κύκλοι μαθημάτων στη Θράκη, στα Δωδεκάνησα, σε νησιά του ΒΑ Αιγαίου και στην Κρήτη.

Στο τέλος του προγράμματος ζητήθηκε από τα παιδιά να παρουσιάσουν μια κατασκευή η οποία θα έδινε λύση σε κάποιο πρόβλημα της τοπικής κοινωνίας προκειμένου να λάβουν μέρος στον διαγωνισμό.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ