ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΚΡΗΤΗ

Κρήτη: Έργα μεγάλης βαρύτητας και υψηλής προτεραιότητας για το υπουργείο Υποδομών

0

Σε πρώτο κάδρο ξανά η Κρήτη - Έργα μεγάλης βαρύτητας και υψηλής προτεραιότητας για το υπουργείο Υποδομών

Συνήθεια που έχει καθιερωθεί δεν αλλάζει για τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, ο οποίος, όποτε μιλά για τα μεγάλα έργα υποδομών νέας γενιάς στη χώρα, βάζει πάντα στην πρώτη γραμμή την Κρήτη.

Το έκανε και αυτή τη φορά ο υπουργός, ο οποίος στη συνέντευξή του στο ΑΠΕ, με την οποία αποχαιρέτησε το 2018 και καλωσόρισε το 2019, έθεσε το νησί μας ξανά σε πρώτο κάδρο, κάνοντας ονομαστικές αναφορές στα δύο μεγάλα αναπτυξιακά έργα, τον νέο ΒΟΑΚ και το νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου.

Ο υπουργός σε συνέντευξή του έθεσε το νησί μας ξανά σε πρώτο κάδρο, κάνοντας ονομαστικές αναφορές στα δύο μεγάλα αναπτυξιακά έργα, τον νέο ΒΟΑΚ και το νέο διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου

Διόλου παράξενο βέβαια ότι ο Χρήστος Σπίρτζης έκανε για μια ακόμα φορά ξεχωριστή αναφορά στα δύο μεγάλα έργα της Κρήτης, από τη στιγμή που και ο ΒΟΑΚ αποτελεί τη νέα “κορωνίδα” των οδικών έργων, μετά την ολοκλήρωση των ηπειρωτικών οδικών αξόνων. Και από τη στιγμή που το Καστέλι αποτελεί την “κορωνίδα” για τα έργα αναβάθμισης των αεροπορικών μεταφορών και του τουρισμού.

Για το νέο αεροδρόμιο Καστελίου, βεβαίως, τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά και πολύ πιο προχωρημένα, αφού βρισκόμαστε στην τελευταία στροφή του δρόμου. Διαδικαστικά απομένει ένα τελευταίο κομβικό βήμα, η κύρωση της σύμβασης παραχώρησης του έργου κατασκευής του νέου αεροδρομίου (μαζί με τους συνδετήριους οδικούς άξονες). Αυτό, όπως έχει προαναγγείλει ο Χρήστος Σπίρτζης, θα γίνει μέσα στον Ιανουάριο και αμέσως μετά μπορούν να βάλουν μπρος οι μπουλντόζες στο Καστέλι.

Για το μεγάλο έργο ανακατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης υπάρχει πολύ περισσότερο “ψωμί”, αφού βρισκόμαστε στην αρχή του δρόμου της διαγωνιστικής διαδικασίας. Η διαγωνιστική διαδικασία με βάση τη “συνταγή” του ανταγωνιστικού διαλόγου είναι χρονοβόρα, πολύπλοκη και απαιτητική.

Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών έχει βάλει πολύ ψηλά τον πήχη από πλευράς χρονοδιαγραμμάτων, θεωρώντας εφικτό να πάμε σε υπογραφές συμβάσεων ακόμα και μέσα στο καλοκαίρι. Πρακτικά αυτό μοιάζει πολύ δύσκολο έως απίθανο!

Αναλυτικότερα, σκιαγραφώντας το τοπίο των υποδομών στην Ελλάδα στη δύση του 2018 και στην “αυγή” του 2019, ο υπουργός Υποδομών-Μεταφορών υπογράμμισε πως μια σειρά μεγάλων έργων, οδικών και σιδηροδρομικών έχουν ολοκληρωθεί ή είναι σε φάση ολοκλήρωσης και πως συνάμα ένα μεγάλο “κύμα” έργων είναι σε τροχιά δρομολόγησης.

Ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή για τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας Ε65, στην επερχόμενη κύρωση της σύμβασης για το αεροδρόμιο Καστελίου, στο Ηράκλειο, στην υπογραφή των συμβάσεων για τον οδικό άξονα Πάτρας-Πύργου, αλλά και στο σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων «για να μπορέσουμε να έχουμε και ένα σύγχρονο, αλλά και δικαιότερο σύστημα, που θα οδηγήσει σε μείωση των τιμών των διοδίων».

Ο Χρήστος Σπίρτζης έδωσε και συγκεκριμένες προβλέψεις-εκτιμήσεις για τις συμβασιοποιήσεις μεγάλων έργων υποδομών ανά τη χώρα. Όπως τόνισε, «μέχρι τον Ιούνιο του 2019 θα έχουμε μπορέσει να έχουμε συμβάσεις για περίπου 6 δισ. έργα και πάνω από 9 δισ. θα έχουμε έως το τέλος του 2019».

Οι αναφορές

Τι είπε όμως συγκεκριμένα για το έργο του ΒΟΑΚ και για το έργο του νέου αεροδρομίου Καστελίου; «Έχουμε ολοκληρώσει τη δεύτερη γενιά των παραχωρήσεων, τα μεγάλα οδικά έργα.

Πρέπει να συμπληρωθούν οι οδικές υποδομές της χώρας και σε αυτό το πλαίσιο κυρώθηκε, ήδη, από το Κοινοβούλιο το νότιο τμήμα του Ε65, πριν από μια εβδομάδα, στο τελείωμα του 2018, και “τρέχει” ο διαγωνισμός για τον βορειοδυτικό άξονα Κρήτης. “Τρέχουν” δύο διαγωνιστικές διαδικασίες και μένει η τρίτη, προκειμένου να ολοκληρωθεί και ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, που δυστυχώς για δεκαετίες εξαγγέλλεται και δεν έχει γίνει και που συμπολίτες μας έχουν πληρώσει βαρύ φόρο αίματος.

Από εκεί και πέρα μένουν, από οδικά έργα, η παράκαμψη της Χαλκίδας, και το “Πάτρα-Πύργος”, που και γι’ αυτό θα ενημερωθεί τον Ιανουάριο το Κοινοβούλιο για την ολοκλήρωση των έξι διαγωνιστικών διαδικασιών και θα ξεκινήσουν και εκεί οι εργασίες υλοποίησης», σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και συνέχισε: «Υπάρχουν προτάσεις αυτή τη στιγμή για τον στρατηγικό σχεδιασμό των οδικών υποδομών όλης της χώρας και σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται μια σειρά από οδικά έργα, όπως είναι το “Γιάννενα-Κακαβιά”, η σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, το βόρειο τμήμα του Ε65, που είναι προτεραιότητα μέσα στο 2019 να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες με τις διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα, και βέβαια αρκετά οδικά έργα στην Αττική. Επίσης, το μεγάλο σιδηροδρομικό έργο, η ολοκλήρωσή του από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα. Μένουν το αεροδρόμιο στο Καστέλι, το οποίο έχει εγκριθεί και από τις διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και από το Ελεγκτικό Συνέδριο, οπότε θα κυρωθεί η σύμβασή του στο Κοινοβούλιο, και μια σειρά από μικρότερα έργα που έχουν δρομολογηθεί και “τρέχουν” αυτή τη στιγμή οι διαγωνιστικές διαδικασίες...».

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ