ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Τριπλασιασμό των δαπανών σε βρώσιμη κάνναβη έως το 2022 βλέπουν οι αναλυτές

0

Aλλαγή νοοτροπίας, αποδοχή και νομιμοποίηση μετατρέπουν ένα «ένοχο» προϊόν σε μεγάλη επενδυτική ευκαιρία υποστηρίζει η ενημερωτική ιστοσελίδα για τη βιομηχανία τροφίμων, FOOD DIVE. Με αφορμή την ολοένα και αυξανόμενη τάση όχι μόνο στην καλλιέργεια, αλλά και στη μεταποίηση της βιομηχανικής κάνναβης ανά τον κόσμο, ανοίγει ένας νέος επενδυτικός δρόμος, πολλών δισεκατομμυρίων, γύρω από τη συγκεκριμένη καλλιέργεια και τα προϊόντα της.

Οι χώρες που προχωρούν στη νομιμοποίηση της καλλιέργειας πληθαίνουν, καθώς ήδη πριν από το τέλος του 2018, ακόμα και η συντηρητική κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ προχώρησε στη νομιμοποίηση της βιομηχανικής κάνναβης με την υπογραφή του αγροτικού νόμου, που καθορίζει την πολιτική της χώρας για την επόμενη πενταετία. Στον νέο αυτό νόμο προβλέπεται όχι μόνο η νομιμοποίηση της καλλιέργειας, αλλά και η μετακίνηση της ουσίας της κανναβιδιόλης (CBD), που περιέχεται στην κάνναβη, από τη λίστα των ναρκωτικών, σε ένα σημαντικό λειτουργικό συστατικό των τροφίμων και ποτών.

Σημαντικές προοπτικές

«Στα επόμενα 2-3 χρόνια, τα προϊόντα που περιέχουν CBD πρόκειται να αναπτυχθούν ταχύτερα από τα προϊόντα της κάνναβης, ακριβώς επειδή θα είναι νόμιμα, χωρίς τους περιορισμούς ενός ναρκωτικού, ενώ θα έχουν δυνατότητα επαρκούς πρόσβασης σε χρηματοδότηση», υποστήριξε o Ντέιβ Ντόνναν, έμπειρο στέλεχος και συνεργάτης της συμβουλευτικής εταιρείας AT Kearney.

Με βάση τα δεδομένα έρευνας που πραγματοποίησε η BDS Analytics, εταιρεία που ειδικεύεται στην έρευνα αγοράς σπόρων, οι δαπάνες για βρώσιμη κάνναβη έως το 2022 αναμένεται να ανέλθουν στα 4,1 δισ. δολάρια, έναντι των 1,5 δισ. το 2018. «Ένας από τους λόγους για τους οποίους βλέπουμε ωριμότητα και επαγγελματισμό την τελευταία διετία στον κλάδο, είναι επειδή σημαντικά επενδυτικά κεφάλαια έχουν αρχίσει να δείχνουν αισθητά ενδιαφέρον για αυτήν τη δραστηριοποίηση», επεσήμανε ο Τρόι Ντέιτον, διευθύνων σύμβουλος της ομάδας επενδυτών κάνναβης Arcview.

«Πριν από μερικά χρόνια, καμία εταιρεία δεν ήθελε να υπάρχει το όνομά της σε ένα προϊόν κάνναβης, ενώ πλέον όχι μόνο το επιθυμούν, αλλά θέλουν να λανσάρουν αντίστοιχα προϊόντα, ώστε να ξεχωρίζουν με το εμπορικό τους σήμα», συμπλήρωσε ο ίδιος.

Η νομιμοποίηση αυτή έρχεται σε ένα κομβικό σημείο για τη βιομηχανία των αλκοολούχων ποτών, η οποία παρουσιάζει μείωση της ζήτησης. Ο κλάδος ορθώς ενδιαφέρεται για αυτό το άνοιγμα ως αντιστάθμισμα, εκτιμά ο Τρ. Ντέιτον. «Μένει να δούμε τον βαθμό προσαρμογής των καταναλωτών, αλλά και την ανάπτυξη ενός ρυθμιστικού πλαισίου, ώστε να μην προκύπτουν επιβλαβή ή υποβαθμισμένα προϊόντα στην αγορά», συμπληρώνει ο Ντ. Ντόνναν.

Ανάπτυξη με νέα εμπορικά σχήματα

«Η μεγαλύτερη ανάπτυξη θα έρθει από νέα εμπορικά σχήματα, ενώ θα δούμε και κινήσεις από μεγάλους παίκτες», σημείωσε η Τζέσικα Λούκας, αντιπρόεδρος της BDS Analytics. «Θα δείτε μικρότερες ή νεότερες μάρκες να εμφανίζονται και πιθανότατα θα ξέρετε ότι προέρχονται από μία μεγάλη εταιρεία, αν παρατηρήσετε το πίσω μέρος της ετικέτας», συμπλήρωσε, προσθέτοντας ότι οι προτιμήσεις των καταναλωτών θα υπαγορεύσουν τα προϊόντα που θα περιέχουν CBD, ωστόσο δεν αποκλείεται να δούμε την ουσία σε κάθε μορφή προϊόντος, από καραμέλες και ψωμί, μέχρι ποτά.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ