Nova Professional Economy 23 euro!!!

ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΛΑΚΙΑ: Plakias Robotics

Το Δημοτικό Σχολείο του Πλακιά για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά συμμετείχε στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό της WROκαι προκρίθηκε ξανά στις 80 καλύτερες ομάδες της Ελλάδαςμε θέμα: Αρχιπέλαγος Αιγαίο. Η ιδέα ήταν να παρουσιαστούν λύσεις για τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα νησιά της Ελλάδας. Μάλιστα η ομάδα δεν επικεντρώθηκε μόνο στα μεγάλα νησιά αλλά και στα μικρότερα αλλά και στη διασύνδεσή τους. Έτσι, οι μαθητές γνώρισαν σε βάθος κι ευαισθητοποιήθηκαν για τα προβλήματα των νησιών και δουλεύοντας ομαδοσυνεργατικά πρότειναν εντυπωσιακές και παράλληλα εφικτές λύσεις.

Η μακέτα του διαγωνισμού δημιουργήθηκε εξολοκλήρου από τους μαθητές σε συνεργασία με τον δάσκαλο των Εικαστικών κ. Πανταζή Γιώργο. Αρχικά υπάρχει στη μακέτα ένα ξενοδοχείο και ορισμένα σπίτια σε κοντινή απόσταση από ανακυκλωμένα υλικά που θέλουν να δείξουν το πνεύμα του σεβασμού στο περιβάλλον. Επίσης, παρουσιάζεται η έλλειψη χώρου που υπάρχει σε πολλά νησιά. Έτσι, επιλέχθηκε η πρώτη ρομποτική κατασκευή να είναι ένα υπόγειο πάρκινγκ που αφενός θα επιλύει ένα σημαντικό πρόβλημα των σύγχρονων πόλεων και αφετέρου θα δίνει νέες δυνατότητες μετακίνησης στους πολίτες. Όταν το αυτοκίνητο μπαίνει στο πάρκινγκ αυτό θα ελέγχει με τον αισθητήρα απόστασης που βρίσκεται η κενή θέση και θα σταματάει για να τοποθετήσει το αυτοκίνητο εκεί.

Η επόμενη ρομποτική κατασκευή έχει να κάνει με τον αγροτοδιατροφικό τομέα. Σε αυτόν οι δυνατότητες που προσφέρει η χρήση της ρομποτικής είναι σημαντικές. Το συγκριμένο ρομπότ θα κινείται σε ένα θερμοκήπιο και θα σκανάρει σε δύο διαστάσεις (οριζόντια και κάθετα) τα φυτά. Θα ελέγχει το ύψος τους και ανάλογα με αυτό θα επιλέγει πόσο νερό χρειάζονται. Για τα μικρά φυτά θα ρίχνει λίγο νερό ενώ για τα μεγάλα περισσότερο. Το ρομπότ έχει δύο αισθητήρες απόστασης ώστε να ελέγχει τα φυτά, να σταματάει στη σωστή θέση και να ποτίζει ανάλογα.

Όσον αφορά στον τουριστικό τομέα η ρομποτική μπορεί να συνεισφέρει στην πιο ολοκληρωμένη εμπειρία για τους ανθρώπους που επισκέπτονται τη χώρα μας. Πιο συγκεκριμένα του ρομπότ υποβρύχιο θα ξεναγεί τους τουρίστες στο βυθό ώστε να απολαύσουν μία διαφορετική, μοναδική βόλτα. Με τον αισθητήρα κλίσης θα καταλαβαίνει σε ποιο σημείο της θάλασσας βρίσκεται και ανάλογα θα ρυθμίζει την ταχύτητά του. Όταν φτάσει στο βυθό η ταχύτητα θα ελαττώνεται ώστε να μπορούν οι τουρίστες να δουν το θέαμα. Μία άλλη χρήση του υποβρύχιου ρομπότ είναι στον ενεργειακό τομέα. Στην μακέτα υπάρχει μια πλατφόρμα εξόρυξης φυσικού αερίου ή πετρελαίου. Το ρομπότ θα προσφέρει σημαντικές υπηρεσίες σε θέματα ασφάλειας σε αυτόν τον νέο τομέα.

Το τελευταίο ρομπότ είναι ένα ιπτάμενο drone που μπορεί να εκτελέσει πολλαπλές αποστολές. Μπορεί να ελέγχει τις θάλασσες κι αν υπάρξει κάποια ανάγκη να βοηθάει άμεσα. Στο σενάριο που παρουσιάζεται υπάρχει ένα ναυάγιο και κάποιος άνθρωπος χρειάζεται βοήθεια. Το drone χρησιμοποιεί τον αισθητήρα κλίσης και κατεβάζει το σωσίβιο. Μόλις ο άνθρωπος ανέβει ο αισθητήρας δίνει εντολή και το σωσίβιο με τον άνθρωπο ανεβαίνει ώστε να πάει στο πλησιέστερο νοσοκομείο. Επίσης το drone μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για τη μεταφορά φαρμάκων ή άλλων ειδών πρώτης ανάγκης σε απομακρυσμένα νησιά.

Ο Σύλλογος διδασκόντων και η διεύθυνση του Δημοτικού Σχολείου Πλακιά, κ. Βεδουράς Σταμάτης,  σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων και με τον Δήμο συνεχίζει να ανοίγει νέους δρόμους στους μαθητές, να εμπλουτίζει το πρόγραμμα των μαθημάτων με τη χρήση της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής αλλά και με τις πλέον σύγχρονες τεχνολογίες. Έτσι, με σταθερά βήματα η γνώση έρχεται μέσα από τη δημιουργία, τη συνεργασία και το παιχνίδι. Το σχολείο σταδιακά γίνεται ένας χώρος επιστημονικής αναζήτησης και υλοποίησης ιδεών. Αυτό είναι και το όραμα για το «Έξυπνο Σχολείο».

Ομάδα PlakiasRobotics:

Προπονητές: Κάτσιος Κωνσταντίνος & Κατσάρης Ηρακλής

Επιμέλεια μακέτας: Πανταζής Γιώργος

Μαθητές: Γαρτζολάκη Ζωή, Καλησπεράκης Αλέξανδρος, Μαρκατσάκης Γιάννης, Ξερουδάκη Βαγγελιώ, Πολιτάκης Γιώργος, Σκόζα Μπιόρσι, Τζανιδάκη Γεωργία, Τσουδερός Μιχάλης, Φραγκιαδάκη Νικολέτα.

Σχετικά άρθρα