ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΕΛΛΑΔΑ

Θύματα στον βωμό της μικροπολιτικής ΑΕΙ - ΤΕΙ

0

Εκμεταλλευόμενος την αγωνία της ελληνικής οικογένειας για το καλύτερο δυνατό μέλλον των παιδιών της, για το οποίο βασικό διαβατήριο θεωρείται από πολλούς ένα πτυχίο πανεπιστημίου, ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου σπεύδει να διαγράψει από τον χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης τον τεχνολογικό τομέα –τα ΤΕΙ– και να μοιράσει νέες θέσεις σε πανεπιστήμια, στο πλαίσιο και της διαμόρφωσης της ατζέντας με την οποία η κυβέρνηση θα οδεύσει προς τις εκλογές. Στόχος είναι το μηχανογραφικό δελτίο για τους υποψηφίους των Πανελλήνιων Εξετάσεων του 2019 να αποτελείται μόνο από πανεπιστημιακά τμήματα, ο αριθμός των οποίων θα αυξηθεί. Αυτό συνέβη στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας όταν, παρά τις αντιδράσεις, απορρόφησε το ΤΕΙ της Περιφέρειας, το ίδιο θα συμβεί με την «πανεπιστημιοποίηση» του ΤΕΙ Κρήτης. Το νέο ΑΕΙ στην Κρήτη θα έχει τρία επιπλέον τμήματα.

Οι αποφάσεις του κ. Γαβρόγλου λαμβάνονται εσπευσμένα, με κατ’ επίφαση διάλογο, ο οποίος επί της ουσίας γίνεται επί προειλημμένων κεντρικών αποφάσεων. Μάλιστα, ο σχεδιασμός του υπουργείου προχωρά ακόμη και αν το ακαδημαϊκό προσωπικό των Ιδρυμάτων αντιδρά. Χαρακτηριστικό είναι ότι η συντριπτική πλειονότητα των μονίμων καθηγητών και του ειδικού διδακτικού προσωπικού του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος διαφωνεί με τη συγχώνευση του Ιδρύματος με τρία ΤΕΙ της Μακεδονίας και της Θράκης. Χαρακτηριστικά, οι διδάσκοντας σχολιάζοντας το νομοσχέδιο της συγχώνευσης επισημαίνουν τα εξής:

• Διαφωνούμε με τη μετατροπή-υποβιβασμό του Πανεπιστημίου μας σε «κέντρο».

• Στο σχέδιο νόμου προβλέπεται διοίκηση του «κέντρου» από διοικητικό συμβούλιο εσαεί, το οποίο μάλιστα αποτελείται και από εκπροσώπους των άλλων προς συγχώνευση Ιδρυμάτων, ενώ εκπρόσωποι του σημερινού Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος δεν συμμετέχουν στη διοίκηση άλλων τμημάτων και σχολών.

• Διαφωνούμε με τη συγχώνευση της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών με τη Σχολή Οικονομίας, Διοίκησης και Νομικών Επιστημών. Η συγχώνευση αυτή, εκτός των άλλων, οδηγεί και στην υποβάθμιση της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών, που αυταπόδεικτα προωθεί το συγκριτικό πολιτιστικό πλεονέκτημα της χώρας μας.

• Η σημερινή Σχολή Οικονομίας, Διοίκησης και Νομικών Επιστημών μετατρέπεται σε σχολή/τμήμα Ανθρωπιστικών, Κοινωνικών και Οικονομικών Σπουδών, μολονότι η πλειονότητα των μεταπτυχιακών προγραμμάτων, που προσφέρονται στη σχολή, σχετίζονται με τη Διοίκηση και τις Νομικές Επιστήμες, οι οποίες, περιέργως, δεν αντιπροσωπεύονται στον νέο τίτλο.

• Στο σχέδιο νόμου δεν αναφέρεται, ελπίζουμε από παραδρομή, η οργάνωση προγραμμάτων σπουδών τρίτου κύκλου, με αποτέλεσμα την ερευνητική «αποστέωση» του Ιδρύματός μας.

• Ενόψει του αυτοδιοίκητου των Ανώτατων Ιδρυμάτων, δεν έχουμε λόγο αναφορικά με τη συγχώνευση των λοιπών τριών Ανώτατων Ιδρυμάτων. Τέλος, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι, ως ακαδημαϊκό προσωπικό του Ιδρύματος, δεν είχαμε καμία συμμετοχή στις διαδικασίες της συγχώνευσης/«συνέργειας», ούτε καν σε επίπεδο κοσμητόρων, όπως έγινε με τα άλλα τρία Ιδρύματα και ότι η Διοικούσα Επιτροπή του Πανεπιστημίου μας, με την από 01.02.2018 απόφασή της, ενέκρινε τη συμμετοχή στις συζητήσεις συνεργασίας, υπό τον όρο ότι το υφιστάμενο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος θα διατηρήσει την επωνυμία και την αυτοτέλειά του. Στο προτεινόμενο σχέδιο νόμου είναι προφανές ότι δεν τηρήθηκε κανένας από τους δύο παραπάνω όρους.

Το σχέδιο συγχώνευσης του Διεθνούς με τα τρία ΤΕΙ αποτέλεσε τον βασικό λόγο παραίτησης του προέδρου του Διεθνούς Κώστα Γραμμένου. Τα υπόλοιπα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής του Διεθνούς έλαβαν υπ’ όψιν τους τις ενστάσεις των διδασκόντων του Διεθνούς;

«Ελλιπής διαβούλευση»

Αντιδράσεις υπάρχουν και από τους φοιτητές των υπό συγχώνευση Ιδρυμάτων. «“Θάβουν” το Αλεξάνδρειο στο νέο Διεθνές Πανεπιστήμιο», λέει ο Σύλλογος Φοιτητών του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης. Σε σχετική ανακοίνωση, ο σύλλογος κάνει λόγο για «ελλιπή διαβούλευση και προχειρότητα του νομοσχεδίου», ενώ τονίζουν ότι «θα αγωνιστούμε με όλες μας τις δυνάμεις για να αλλάξουν τα κακώς κείμενα του νομοσχεδίου, υπερασπίζοντας πάνω από όλα τα δικαιώματα των φοιτητών για υψηλό επίπεδο σπουδών, αλλά και κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα».

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ