ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΚΡΗΤΗ

Ποια είναι τα κύρια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες του τουρισμού;

0

Τις τελευταίες δεκαετίες ένας διαρκώς αυξανόμενος αριθμός τουριστών επιλέγει την Κρήτη ως προορισμό για τις διακοπές του.

Η αυξανόμενη διεθνής ζήτηση των τουριστικών υπηρεσιών της Κρήτης προκάλεσε την παρέμβαση του κράτους που στοχεύει, με μια σειρά δράσεις και ενέργειες, να συμπληρώσει τον ιδιωτικό τομέα και να του δώσει κίνητρα ώστε να πετύχει τους κύριους στόχους της εθνικής πολιτικής στον τομέα του τουρισμού.

Πράγματι, για την ανάπτυξη κάποιου προορισμού διακοπών είναι ζωτικός ο ρόλος των τουριστικών επιχειρήσεων που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στους επισκέπτες. Αυτές οι επιχειρήσεις καλύπτουν μια μεγάλη γκάμα δραστηριοτήτων, από την διαμονή ως την διασκέδαση, την εστίαση και τις μεταφορές. Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα του τουρισμού εξαρτώνται άμεσα από τον αριθμό των επισκεπτών, προσφέρουν απασχόληση στον τοπικό πληθυσμό και η ανάπτυξή τους αντανακλάται στην ευημερία των τοπικών κοινοτήτων.

Είναι προφανές ότι οι άνθρωποι που εργάζονται στην τουριστική βιομηχανία και βιοπορίζονται από τον τουρισμό, γνωρίζουν καλά ποιες είναι οι αδυναμίες του τομέα και ποιες είναι οι απαραίτητες ενέργειες που πρέπει να γίνουν για να αντιμετωπιστούν. Αυτό καθιστά αναγκαίο να υπάρξει κάποιας μορφής ανταλλαγή απόψεων μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, ώστε να ληφθεί υπ’ όψη η γνώμη των αμέσως ενδιαφερομένων.

Ένας λόγος που επικαλούνται οι επαγγελματίες του τουρισμού είναι ότι δεν υπάρχουν οργανωμένες προτάσεις διασκέδασης που θα απευθύνονται σε άτομα με υψηλή αγοραστική δύναμη, όπως είναι για παράδειγμα κάποιο καζίνο. Βέβαια, οι επισκέπτες έχουν πάντα την δυνατότητα να παίξουν παιχνίδια καζίνο online, με το κινητό ή το τάμπλετ τους, ενδεχομένως από κάποια παραλία της Κρήτης, αγναντεύοντας το ατελείωτο γαλάζιο του Κρητικού πελάγους.

Το κυριότερο πρόβλημα όμως που αντιμετωπίζουν αυτή την περίοδο οι επαγγελματίες του τουρισμού στην Κρήτη είναι, από τα δικά τους λεγόμενα, η χαμηλή αγοραστική δύναμη των επισκεπτών. Αυτό έχει ως συνέπεια να διατηρούνται χαμηλά οι τιμές, κάτι που εμφανώς μειώνει τα περιθώρια κέρδους.

Ένας ιδιοκτήτης καταστήματος σε τουριστική περιοχή του νησιού αναφέρει χαρακτηριστικά: «Λόγω της χαμηλής αγοραστικής δύναμης των τουριστών έρχονται μέρες που δεν πουλάω απολύτως τίποτα. Οι τουρίστες μπαίνουν μέσα στο μαγαζί μου, εξετάζουν προσεκτικά ότι πουλάω και τις περισσότερες φορές φεύγουν χωρίς να ψωνίσουν ούτε ένα προϊόν. Ακόμη και όταν αγοράζουν κάτι, παζαρεύουν και προσπαθούν να πετύχουν την μεγαλύτερη δυνατή έκπτωση. Γίνεται κατανοητό ότι συχνά πρέπει να συμπιέσω όσο γίνεται περισσότερο το περιθώριο κέρδους μου για να πουλήσω κάποια από τα προϊόντα μου. Έρχονται μήνες που δε μπορώ να πληρώσω ούτε το νοίκι μου. Μετά από είκοσι πέντε χρόνια λειτουργίας, έρχονται στιγμές που σκέφτομαι να κλείσω το μαγαζί μου και να ψάξω για δουλειά ως υπάλληλος σε κάποιο άλλο κατάστημα».

Ένας τρίτος λόγος για τον οποίο δηλώνουν δυσαρεστημένοι από την οικονομική τους κατάσταση όσοι δραστηριοποιούνται στον τουρισμό είναι ο έντονος ανταγωνισμός, τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο. Η ραγδαία άνοδος των ιδιωτικών καταλυμάτων που προσφέρονται προς ενοικίαση μέσα από διάφορες πλατφόρμες διαμοιρασμού, όπως είναι το AirBnB για παράδειγμα, αλλά και η ανάπτυξη πολλών άλλων τουριστικών προορισμών στη Μεσόγειο, πολλοί από τους οποίους έχουν σαφώς χαμηλότερες τιμές, είναι τα βασικά αίτια του ανταγωνισμού. Το αποτέλεσμα είναι η συμπίεση των τιμών και η μείωση του περιθωρίου κέρδους.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ