Σταύρος Αρναουτάκης

Οι αμαρτίες του παρελθόντος παιδεύουν το σημερινό Ρέθυμνο

Γράφει ο Νεκτάριος Μεταξάκης

Αξ/κος ΠΝ ε.α. – Πιλότος Ε/Π
Πολιτικός και Διοικητικός Επιστήμων MBA, Msc

ΟΙ ΑΜΑΡΤΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ ΠΑΙΔΕΥΟΥΝ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΡΕΘΥΜΝΟ

Παρακολουθώ και συμμετέχω στην αγωνία των συμπολιτών μου για την δρομολόγηση πλοίου. Η πρώτη προσπάθεια με την «Ρεθυμνιακή Ακτοπλοΐα» πέτυχε γιατί οι οικονομικές, πολιτικές, κοινωνικές, μετεωρολογικές και υδρογραφικές συνθήκες βοήθησαν. Η τελευταία κίνηση επαναδρομολογησης του πλοίου ΕΛΛΗ Τ.  έγινε βεβιασμένα και χωρίς να ληφθούν υπόψη η μεταβολή όλων των προηγούμενων παραγόντων και η κατάσταση του πλοίου. Στη συνέχεια οι Ρεθεμνιώτες απογοητεύτηκαν από την αποτυχία και επιπλέον δεν μπορούσαν να συνεισφέρουν λόγω της οικονομικής κρίσης. Όσο για τις προσπάθειες για κρουαζιέρα και για υδροπλάνα, είναι φιλότιμες, αλλά με το συγκεκριμένο λιμάνι δεν θα καρποφορήσουν. Δείτε την φωτογραφία της google από το δορυφόρο. Ποια θέση είναι καλύτερη για ένα εμπορικό λιμάνι; Εκεί που είναι σήμερα ή στην περιοχή του Κουμπέ;

Είναι φανερό ότι: α) Στην προτεινόμενη θέση στον Κουμπέ το λιμάνι θα ήταν πενταπλάσιο από την σημερινό, β) Θα ήταν εκτός του αστικού ιστού και χωρίς τα κυκλοφοριακά προβλήματα που δημιουργεί στην πόλη το σημερινό λιμάνι, γ) Θα ήταν εγγύτερα στον κόμβο του Β.Ο.Α.Κ., δ) Στην προτεινόμενη θέση ο πυθμένας δεν είναι αμμώδης με όλα τα προβλήματα και τα έξοδα που δημιουργεί το σημερινό λιμάνι με την εισαγωγή άμμου όταν οι άνεμοι είναι βόρειοι. ε) Ποιος πλοιοκτήτης θα δρομολογούσε ένα πλοίο Ε/Γ- Ο/Γ σε λιμάνι με μικρά βυθίσματα, περιορισμένο χώρο χειρισμών των πλοίων και πιθανές βλάβες στα δίκτια αναρρόφησης νερού για ψύξη των μηχανών/ηλεκτρομηχανών. Πρόσφατα ήρθε 2 φορές το ωκεανογραφικό-υδρογραφικό  πλοίο του Π.Ν. «Ναυτίλος Α-478» το οποίο μπορεί να παρέχει συμβουλές για βυθίσματα και ποιότητα του βυθού. στ) Ένα μεγαλύτερο εκτός του αστικού/ιστορικού/τουριστικού ιστού λιμάνι θα ήταν δελεαστικό γιατί θα προσέλκυε ευκολότερα μεγαλύτερα πλοία φορτηγά, επιβατηγά και κρουαζιερόπλοια με χαμηλότερα λιμενικά τέλη απ’ ότι στα λιμάνια των όμορων νομών. ζ) Θα δημιουργούσε  περισσότερες θέσεις εργασίας. η) Δεν θα είχε υποβαθμιστεί το Βενετσιάνικο λιμάνι με τα μπαζώματα στο βόρειο τοίχος και την ασκήμια των κατασκευών, των γερανών, της σκόνης των φορτηγών πλοίων, τον θόρυβο και την μόλυνση. Επιπλέον το βενετσιάνικο λιμάνι θα αναδεικνύονταν περισσότερο. θ) Το σημερινό λιμάνι/μαρίνα θα μπορούσε να λειτουργήσει ως μαρίνα/ αλιευτικό καταφύγιο και για υποδοχή μεγάλων γιοτ, ιστιοφόρων, θαλαμηγών, ταχύπλοων και αλιευτικών, ενώ το νέο θα εξυπηρετούσε αποκλειστικά εμπορικούς σκοπούς (φορτηγά, οχηματαγωγά/επιβατικά, κρουαζιερόπλοια κλπ) και θα μπορούσε να υποστηρίξει και υδατοδρόμιο λόγω μεγέθους, ι) Στο σημερινό  λιμάνι με την ήπια μορφή εκμετάλλευσης θα έδινε την δυνατότητα ακόμα και για χρήση από λουόμενους, δραστηριότητες και εκδηλώσεις με ένα καλύτερο σχεδιασμό.

Όμως τα συμφέροντα και οι λανθασμένες αποφάσεις στο παρελθόν δεν άφησαν να εξελιχθεί ένα μακροπρόθεσμο ποιοτικό σχέδιο. Για το λόγο αυτό οι μελέτες που γίνονται σήμερα (master plans) πρέπει να βλέπουν την επόμενη δεκαετία για να μην διαιωνιστούν τα λάθη του παρελθόντος στην επόμενη τετραετία, ούτε να ξοδευτούν κονδύλια άσκοπα. Αυτό πρέπει να το λάβουν υπόψη τους όλοι οι Δημοτικοί συνδυασμοί.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Δεν είμαι υποψήφιος με κανένα δημοτικό συνδυασμό. Παραθέτω τις εμπειρίες και γνώσεις μου γιατί αγαπώ τον τόπο μου. Είμαι ανοιχτός σε κάθε διάλογο.

Nova Professional Economy 23 euro!!!

Σχετικά άρθρα