ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΑΠΟΨΕΙΣ

Υδροπλάνα και μεταξωτές κορδέλες ΙΙΙ

0

Από το 2013 γίνονται εξαγγελίες στον πανελλήνιο αλλά και τον τοπικό τύπο για τη δρομολόγηση υδροπλάνων και συνεχίζονται και το 2019. Στην πράξη όμως αναδεικνύονται σε «όνειρο θερινής νυκτός». 

Επειδή ο Ρεθεμνιώτης δεν θέλει να του πουλάνε  «φύκια για μεταξωτές κορδέλες» καλό θα ήταν οι υποψήφιοι σ’ αυτές τις δημοτικές  εκλογές να είναι προσεκτικοί.

Εάν πρόκειται  να διατεθούν χρηματικά ποσά για «μελέτες» από το δήμο και για υποδομές αμφιβόλου χρήσης μήπως θα έπρεπε να δοθούν προτεραιότητα σε ελλείψεις σε πεζοδρόμια, φωτισμό, βυθιζόμενους κάδους απορριμμάτων στο παραλιακό μέτωπο, βελτιώσεις στο πράσινο κλπ; Επίσης πρέπει όλοι οι συνδυασμοί να διερευνήσουν  για την αξιοπιστία των ενδιαφερομένων εταιριών με τα υδροπλάνα, έτσι ώστε να μη γίνουν κατασκευές που θα μείνουν στα αζήτητα, με μόνο αποτέλεσμα να δαπανηθούν χρήματα και να επιβαρυνθεί το ενετικό λιμάνι.

Γιατί μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία προσέγγιση υδροπλάνου για έλεγχο του χώρου και αξιολόγησής του; Από την εμπειρία μου, ως πιλότος ελικοπτέρων, όταν θέλαμε να πιστοποιήσουμε έναν χώρο στα νησιά του Αιγαίου, εάν είναι κατάλληλος για ελικοδρόμιο, κάναμε δοκιμαστικές προσεγγίσεις και στέλναμε μία έκθεση αξιολόγησης.

 

Δοκιμαστική πτήση στο Ηράκλειο.

Ο χώρος του βενετσιάνικου λιμανιού είναι ήδη κορεσμένος από τους γερανούς, τα μηχανήματα, τις επιχωματώσεις και τα φορτηγά πλοία που κρύβουν την ομορφιά του. Μία πρόσθετη κατασκευή για τα υδροπλάνα μήπως θα το επιβάρυνε χωροταξικά αλλά και περιβαλλοντικά; Έχουν αναλογιστεί οι δημοτικοί σύμβουλοι ότι απαιτείται κτίριο αναμονής επιβατών με μηχανήματα ελέγχου αποσκευών και επιβατών; Ποιος θα πληρώσει το κόστος κατασκευής των κτιρίων και των μηχανημάτων. Γνωρίζουν τι μέτρα προστασίας απαιτούνται για τον ανεφοδιασμό με αεροπορικό καύσιμο; Ποιός θα πληρώσει την εκπαίδευση και την διαρκή παρουσία πιστοποιημένου προσωπικού και προσωπικού φύλαξης/ασφάλειας;  Γιατί να γίνει το υδατοδρόμιο στο παλιό λιμάνι που είναι μικρό και όχι να σχεδιαστεί σε ένα μεγαλύτερο καινούριο στον Κουμπέ που θα  έχει χώρους για να γίνουν οι απαιτούμενες υποδομές;

Το συγκεκριμένο έργο εάν υλοποιηθεί θα εξυπηρετήσει ελάχιστο αριθμό επιβατών, συνήθως εύπορους τουρίστες και μόνο τους θερινούς μήνες, για συγκεκριμένες ναυλωμένες πτήσεις (charters) και όχι τους Ρεθεμνιώτες. Λόγω μάλιστα των καιρικών συνθηκών (κατάσταση θαλάσσης) ιδιαίτερα όταν έχει μελτέμια θα ακυρώνονται πολλές πτήσεις.

Θα είναι συνεπώς βιώσιμη η επένδυση; Να ληφθεί υπόψη ότι η χρήση των υδροπλάνων είναι πρόσφορη σε λίμνες ή σε κλειστούς κόλπους/όρμους (πχ. λίμνες Ιωαννίνων, Κερκίνης, Πρέσπες, κλειστούς κόλπους όπως Πόρος, Παξοί, και νησιά χωρίς αεροδρόμια Τήνος, Πάτμος κλπ).

Μήπως θα ήταν καλύτερο να στοχεύσουμε πρωτίστως στη δημιουργία νέου λιμανιού και δρομολόγηση πλοίου ώστε να μην «κοιτάζουμε το δέντρο και χάσουμε το δάσος».

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Δεν είμαι υποψήφιος με κανένα συνδυασμό. Παραθέτω τις εμπειρίες και γνώσεις μου για να γίνουν κατανοητές οι πραγματικές διαστάσεις του θέματος. Είναι το τρίτο άρθρο μέσα στην τελευταία πενταετία με θέμα τα υδροπλάνα.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ